دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های تکثیر و قلمه زدن گل کاغذی

  • مهلا بستگان
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

گل کاغذی یک گل آویز است که در سال های اخیر به علت گل دهی های مداوم در مناطق گرم, مورد توجه دوست داران گل و گیاه قرار گرفته است. نشریه آرگا در این مقاله از قلمه زدن گل کاغذی نوشته است.

گل کاغذی یک گل بسیار زیبا است که به خاطر آویز بودن و رنگ های متنوع و زیبا, از آن بر سر در خانه ها و یا سبد ها و گلدان ها استفاده می شود. ما در ادامه این مقاله از قلمه زنی گل کاغذی می گوییم.


نیاز گل کاغذی به نور چقدر است؟

راه و روش قلمه زدن گل کاغذی و شرایط کاشت و نگهداری آن:

زمان مناسب برای تکثیر گل کاغذی از اواسط بهار تا اوایل تابستان می باشد. قلمه زدن گل کاغذی به این شیوه است که در اواسط خرداد باید قسمتی از ساقه را که سفت و خشبی شده است به ارتفاع ده تا پانزده سانتی متر از گیاه مادر جدا کرد و دو بند از گیاه را درون خاک ماسه ای قرار داد و گلدان حاوی این قلمه ها را در محیط گرم و مرطوب به شیوه ای که دور گلدان یک نایلون پلاستیکی برای حفاظت از سرما, و رطوبت لازم در گلدان را به شکلی که نه گلدان پر آب باشد و نه خشک نگهداری می کنیم تا قلمه ها ریشه بدهند و هریک از این رشه ها در گلدان جدا که حاوی دو قسمت خاک برگ و یک قسمت ماسه می باشد, می کاریم. ریشه دهی قلمه ها بسته به نوع گل کاغذی متفاوت است و در اقلامی که با قلمه زنی به سختی ریشه می دهند از روش خوابانیدن استفاده می کنند. همچنین استفاده از محلول ریشه زایی در قلمه زنی گل کاغذی مفید می باشد.

راه های قلمه زدن گل کاغذی
نیاز گل کاغذی به آب و کود
اطلاعت لازم در مورد کشت و نگهداری گل کاغذی به این شکل است که,این گیاه در مقابل سرما مقاوم نیست و در اوخر مهرماه باید که گلدان های حاوی این گل و قلمه های آن را به داخل گلخانه و یا منزل برد. و توجه به این نکته که آب دهی فراوان در زمستان به این گل موجب پوسیدگی ریشه آن می شود, ضروری است. برای آبیاری این گیاه که به خشکی مقاوم است باید در طول هر دوره آبیاری اجازه دهید تا خاک آن تا آبیاری بعدی کاملا خشک شود.

هر آنچه لازم است از قلمه زدن و کاشت و نگهداری گل کاغذی بدانید
گل کاغذی در چه دمایی نگهداری می شود؟
خاک مناسب برای کشت و پرورش گل کاغذی دو پنجم خاک باغچه, دو قسمت کود پوسیده دامی و دو قسمت ماسه می باشد. در ماه های اسفند و فروردین و اردیبهشت و مهرماه این گیاه بیشترین گل دهی را دارد. در پایان فصل گل دهی, هرس گل کاعذی به منظور تولد شاخه های نو و تازه برای گل دهی لازم است. با شروع بهار هر دو هفته یک بار باید به این گل ها کود کامل تجارتی که به شکل مایع است تزریق کرد.

خاک مناسب برای قلمه زدن گل کاغذی و کشت آن
این گل نیاز به نور فراوان دارد و اگر در منزل بخواهید آن را نگهداری کنید باید در قسمتی قرار بگیرد که نور فراوان دریافت کند و از حرارت و رطوبت خوبی هم برخوردار باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که در قلمه زدن گل کاغذی از گلدان های کوچک استاده کنید، گلدان های بزرگ رشد گیاه را بیشتر می کند و گل دهی را به تعویق و تاخیر می اندازد. هرچه گلدان کوچک باشد گیاه زودتر به گل می نشیند. خوب است بدانید که ده نوع گل کاغذی وجود دارد اما در باغبانی فقط از سه نوع آن استفاده می شود. از این گیاه برای تزیین باغ و سر در خانه ها به عنوان گیاه بال رونده بهره می گیرند اما در گلدان نیز می توان آنها را کاشت.

شرایط نگهداری گل کاغذی
این گیاه به خاطر برگهای رنگی خود که به جای گل بر روی آن ظهور می کند و به رنگ های مختلف زرد, سفید, صورتی, بنفش و قرمز و ارغوانی می باشند مورد توجه همگان برای تزیین داربست ها و فضاهای سبز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر علاقه مند به نگهداری و پرورش گل حسن یوسف هستید با کلیک بر روی این کلمه به این مقاله بروید و از اطلاعات آن استفاده کنید. و برای دریافت اطلاعات در مورد پرورش بهترین گل آپارتمانی به این مقاله هم سر بزنید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *