دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت گل با تور به صورت تصویری برای تل سر

  • مهلا بستگان
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

خانم های هنرمند به این علاقه دارند که با هر وسیله ای یک شی تزیینی برای دکوراسیون منزل خود ترتیب دهند. نشریه آرگا برای این دسته از بانوان آموزش ساخت گل با تور را ارایه داده است.

با وسایل ساده می توانید لوازم جالب و جذاب بسازید. مثلا با تور و ربان و کاغذ کشی و … می شود انواع و اقسام گلها را درست کرد و از آنها در تزیین استفاده کرد و لذت برد. مجله آرگا این بار آموزش ساخت گل با تور را برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته است تا از آن بهره ببرید.

وسایل لازم برای گلسازی با تور برای تل سر:

  1. تور ارگانزا به رنگ دلخواه
  2. شمع
  3. نخ و سوزن و قیچی
  4. الگوی گلبرگ
  5. نوار ولکرو

وسایل لازم برای آموزش ساخت گل با تور

مراحل آموزش ساخت گل با تور برای تل سر:

  1. تور ارگانزا را چند لایه روی هم تا کنید و بعد, الگوی گلبرگ را روی آن بگذارید و قیچی کنید.آموزش ساخت گل با تور ه صورت مرحله به مرحله
  2. دور تا دور گلبرگها را با شمع بسوزانید تا از ریش ریش شدن آنها جلوگیری کنید و همچنین گلبرگها شکل بگیرند.طرز ساختن گل رز با تور ارگانزا
  3. از مرکز یا وسط گل, گلبرگها را کنار هم بگذارید و کوک بزنید و همینطور دور تا دور گلبرگها را به یکدیگر وصل کنید.طرز ساخت گل توری
  4. به هر اندازه ای که دوست دارید گل شما بزرگ یا کوچک باشد, به تعداد گلبرگها بیفزایید و یا از تعداد آنها کم کنید.آموزش درست کردن گل با تور
    گل توری
  5. بعد از تمام شدن گل, کشی را که برای تل سر در نظر گرفته اید را به اندازه سر خود برش بزنید و انتها و ابتدایش را بهم وصل کنید.آموزش تصویری ساخت گل با تور
  6. در این مرحله آموزش ساخت گل با تور, گلها را بر روی کش تل سر نصب می کنیم و برای تزیین می توانید از برگ یا هر چیز دیگری بسته به سلیقه خود الهام بگیرید.تزیین تل سر با گل توری

از این گل می توانید در موارد زیادی همچون, کش سر, تل سر, برای جمع کردن پرده, ریسه و بغل سری ها استفاده کنید و نهایت لذت را از کار دست ساز خود ببرید.

ساخت گل زیبای گیره سر با پارچه و تور

ایده های زیبا و خلاقانه زیادی برای ساختن گلهای مصنوعی زیبا و تزیینات دیگر برای تزیین تل سر و یا لباس وجود دارد، حال به راحتی و با استفاده از وسایل ساده ای می توانید این کار را به راحتی در منزل انجام دهید.

نحوه ساخت گل با تور

به منظور ساخت گلهای تزئینی می توانید از وسایل و مواد اولیه مختلفی همچون کاغذ کشی، تور، پارچه، روبان و … کمک بگیرید، درست کردن گل با پارچه و تور از جمله روشهای رایج برای تزیینات تل سر می باشند، در مطالب قبلی با یک نمونه از ساخت گل با روبان آشنا شده اید و برای یادگیری یک نمونه دیگر از گل توری زیبا مخصوص تل و گیره سر می توانید در ادامه همراه ما شوید.

  •  آرون گروپس

وسایل مورد نیاز

  • گل رز آماده
  • روبان به طول ۴ سانتی متر
  • تعدادی غنچه گل رز
  • پارچه نمدی
  • تور حاشیه
  • روبان با یک سانت ساتن
  • چسب حرارتی

آموزش ساختن گل با تور

نکته : می توانید از تور و روبان های اضافی در منزل و گل های پارچه ای استفاده کنید و گلسر زیبایی با کمترین هزینه بسازید و لذت ببرید.

روش ساخت گل توری گیره سر

در ابتدا باید توری که برای حاشیه کار استفاده می شود را شلال (کوک های) درشت بزنید و به حالت چین کش کنید، سپس تور را روی پارچه نمدی بچسبانید.

آموزشی از ساخت گل با تور

در مرحله بعدی، از روی روبان یک سانت ساتن یک عدد روبان به طول ۱۲ سانتی متر برش بزنید.

روش دیگر از آموزش ساخت گل با تور

و سپس از روی روبان ۴ سانتی متر نیز به تعداد ۴ عدد روبان به طول ۱۰ سانتی متر برش بزنید، بعد پرچم های گل را در جای مخصوص آن قرار داده و با چسب بچسبانید.

روش ساختن گل با تور

ایده ساخت گلسر با تور

در قسمت پایین غنچه ها، سیم وصل کنید و آن را به روی نمد بچسبانید، گل رز بزرگ را نیز در قسمت مرکزی نمد فیکس کنید.

روش ساخت گل با تور

به این ترتیب گلسر شما آماده شده است و می توانید با قرار دادن شکوفه های کوچک و برگ های روبانی در کنار گل، آن را کامل تر کنید. همچنین بهتر است رنگ تور و یا روبان برای ساخت گل را با رنگ لباس خود ست کنید.

اگر در این زمینه استعداد دارید و یا به این گل های بی جان و زیبا علاقه مندید, پیشنهاد می کنیم آموزش ساخت گل با دستمال کاغذی و آموزش ساخت گل کاغذی که در روزهای گذشته آموزش داده ایم را نیز ملاحظه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *