دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیتزا رولی غذای محبوب و لذیذ

  • زهرا قشقایی
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

پیتزا رولی یکی از پر طرفدارترین و متفاوت ترین پیتزا هاست، در این آموزش طرز تهیه پیتزا رولی را شرح خواهیم داد. امیدواریم با استفاده از این دستور پخت بتوانید این پیتزای فوق پرطرفدار را در منزل تهیه نمایید.

پیتزا از انواع فست فود های لذیذ و خوشمزه است، که در بین افراد مختلف و بچه ها طرفداران زیادی دارد، در این مقاله  دستور ساخت پیتزا رولی را تهیه کرده ایم، شما می توانید این غذای خوشمزه و عالی را در منزل تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

طرز تهیه پیتزا رولی

پیتزا ها به گونه های مختلفی تهیه می شوند، از پر طرفدارترین آن ها می شود به پیتزا فیلا دلفیا و پیتزا کالزونه ایتالیایی اشاره کرد، که بسیار متفاوتند، انواع پیتزا را می توانید به آسانی در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه:

  • کالباس : ۱۵۰ گرم
  • سوسیس : ۱۵۰ گرم
  • پنیر موزارلا : ۳۰۰ گرم
  • آویشن : به میزان لازم
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • فلفل دلمه ای رنگی : ۱ عدد
  • سس کچاب : به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا رولی :

برای درست کردن پیتزا رولی ابتدا : خمیر پیتزا را که در روزهای گذشته با طرز تهیه آن آشنا شدید، مانند دستور قبل در منزل تهیه کرده، روی میز آرد بپاشید، خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید،

طرز تهیه پیتزا رولی

خمیر را مستطیل شکل به وسیله وردنه پهن کنید،

درست کردن پیتزا

  •  آرون گروپس

روی خمیر را با سس کچاب کاملا پوشش دهید، مقداری از پنیر را روی خمیر بپاشید،

طرز تهیه پیتزا رولی

(در صورت استفاده کردن از گوشت چرخ کرده یا مرغ آن ها را بپزید و در روی مواد پخش کنید) فر را با درجه ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و بگذارید نیم ساعت گرم شود. کالباس را ورقه ای برش دهید روی خمیر بچینید و سپس سوسیس را حلقه ای برش بزنید و روی کالباس بچینید.

طرز تهیه پیتزا رولی

تهیه پیتزا

در مرحله بعدی دستور پخت پیتزا رولی، روی خمیر را پنیر بریزید، و از طرف عرض خمیر را از دو طرف روی هم بیاورید، سپس شروع به رول کردن خمیر از جهت طول آن کنید.طرز تهیه پیتزا

سینی را از درون فر خارج کرده، و کف آن را چرب کرده، خمیر رول شده را برش داده، درون سینی فر بچینید، در روی خمیر های رول شده می توانید فلفل سیاه و آویشن بپاشید. سینی فر را به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید، تا پیتزا رولی خوشمزه و خوش طعم شما آماده شود.

پخت پیتزا

آماده کردن پیتزا

دستور تهیه پیتزا رولی پنیری به روش دیگر

همانطور که گفتیم، پیتزا از جمله فست فود های خوشمزه و پر طرفدار است که می تواند مورد علاقه سنین مختلف باشد، در این روش با استفاده از پنیر و کالباس پیتزایی لذیذ و فوری در عرض حدوداً نیم ساعت در اختیارتان قرار می دهیم، از این رو دعوت می کنیم برای یادگیری این نوع پیتزا که خیلی آسان و سریع تهیه می شود تا پایان این بخش همراه ما شوید.

روش تهیه پیتزا رولی

مواد لازم

پنیر موزارلا/ یک بسته

خمیر یوفکا/ به تعداد لازم

کالباس/ به مقدار لازم

روش تهیه پیتزا رولی پنیری

برای تهیه پیتزا رولی پنیری به این روش در ابتدا خمیر های یوفکار را باز کنید و سپس درون آنها را پنیر موزارلا که رنده کرده اید، بریزید و بعد کالباس ها را نیز که به صورت حلقه ای برش زده اید از وسط نصف کرده  و داخل خمیر و روی پنیر ها به گونه ای قرار دهید که نصف آنها بیرون بماند. در آخر خمیر را دولا کنید و دو سر آن را به هم وصل نمایید.

دستور تهیه پیتزا رولی

در مرحله بعدی تهیه پیتزای پنیری، لایه ای نازک از خمیر را دور تا دور خمیر های رول شده بپیچید. اکنون مخلوطی از زرده تخم مرغ با نمک، فلفل و ادویه تهیه کرده و خوب هم بزنید، بعد به وسیله یک قلمو آن را روی خمیر ها بمالید و سپس خمیر ها را به مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا سطح آنها طلایی رنگ شوند. حال پیتزا پنیری رولی آماده شده و می توانید به همراه کچاب یا سس دلخواه خود نوش جان کنید. آموزش تهیه پیتزا رولی

در این مطلب با  دو روش از دستور ساخت پیتزا رولی غذای لذیذ و محبوب که به صورت مرحله به مرحله صورت گرفت آشنا شدید، امیدواریم از تهیه این پیتزا نهایت استفاده را برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *