دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کلوچه نارگیلی خانگی بسیار خوشمزه

  • زهرا قشقایی
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

افرادی که علاقه مند به پخت شیرینی و کلوچه های مختلف هستند حتما تا کنون به یافتن بهترین طرز تهیه کلوچه نارگیلی نیز فکر کرده اند. ما در این مطلب شما را با دستور پخت خانگی این کلوچه خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

 کلوچه نارگیلی در حین خوشمزگی دارای بافت بسیار نرم و طعمی عالی است، در دستور ساخت کلوچه نارگیلی علاوه بر تخم مرغ و سایر مواد مورد استفاده که خواص خود را دارند، پودر نارگیل اصلی ترین مواد در ساخت این کلوچه است. این کلوچه از انواع کلوچه های خوشمزه و خوش طعم است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه کلوچه نارگیلی

طرز تهیه کلوچه

در روزهای گذشته طرز تهیه کلوچه خانگی و طرز تهیه کلوچه فومن اصل و خوشمزه و بسیار متفاوت را برای شما همراهان گرامی آموزش دادیم.

کلوچه نارگیلی که به آن شیرینی نارگیلی نیز گفته می شود از جمله کلوچه ها باب میل اکثر اعضای خانواده هاست. در این مطلب با طرز تهیه این کلوچه آشنا می شویم.

مواد لازم:

  • پودر قند : ۱۵۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ : ۳ عدد
  • پودر نارگیل : ۱۲۰ گرم
  • وانیل : ۱/۴اشق چای خوری
  • آرد گندم : ۱ قاشق غذا خوری
  • پودر پسته : به دلخواه

طرز تهیه کلوچه نارگیلی :

ابتدا سفیده تخم مرغ را که جدا کرده ایم به وسیله همزن برقی آنقدر هم می زنیم تا پف کند و یک دست شود، دقت می کنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ از هم کاملا جدا شده باشد، به هیچ عنوان نباید حتی مقدار کمی از زرده با سفیده مخلوط شود، در صورت مخلوط شدن به نتیجه خوبی نمی رسید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درست کردن کلوچه نارگیلی

طرز تهیه کلوچه نارگیلی

آماده کردن کلوچه

سپس پودر شکر را اضافه می کنیم خوب هم می زنیم تا کاملا کش دار شود، در مرحله بعد آرد را گندم را اضافه کرده خوب هم می زنیم تا مواد ما کاملا یک دست شود.

طرز تهیه کلوچه نارگیلی

طرز تهیه کلوچه نارگیلی

فر را روشن کرده با درجه حرارت متوسط ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود، در مرحله بعد پودر نارگیل و وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم،

تهیه کلوچه نارگیلی

طرز تهیه کلوچه نارگیلی

در این مرحله مواد اولیه کلوچه نارگیلی ما آماده است، سپس قیف مخصوص را برداشته ( در صورت نداشتن قیف مخصوص دو عدد پلاستیک فریزر را داخل هم قرار داده مواد کلوچه را داخل آن ریخته و نوکش را با قیچی برش بزنید) سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کمی چرب کرده و مواد را با فاصله روی آن می ریزیم، سپس پودر پسته یا خلال پسته را روی آن می ریزیم.

طرز تهیه کلوچه

کلوچه ها را درون فر قرار داده و ده دقیقه زمان می دهیم تا رنگ آن ها طلایی شود و ۵ دقیقه دیگر در فر با حرارت خیلی کم تا بماند سپس خارج نموده و می گذاریم تا سرد شوند، پس از سرد شدن از کاغذ روغنی جدا نموده، اکنون کلوچه نارگیلی ما قابل سرو است.

طرز تهیه کلوچه نارگیلی

آماده کردن کلوچه

طرز تهیه کلوچه نارگیلی

آماده کردن کلوچه نارگیلی

روش دیگر تهیه شیرینی نارگیلی

همانطور که گفتیم شیرینی نارگیلی از جمله شیرینی های پرطرفدار و خوشمزه با مغز نارگیل و پسته می باشد و بسیار مناسب برای استفاده در اعیاد و مهمانی ها است، این نوع شیرینی به دلیل طعم بی نظیر و ظاهر شیک از جمله شیرینی های محبوب خانگی نیز می باشد، از این رو برای یادگیری دستور پخت شیرینی نارگیلی می توانید در ادامه همراه ما شوید.

روش تهیه شیرینی نارگیلی

مواد لازم

  • پودر نارگیل/ ۱۲۵ گرم
  • سفیده تخم مرغ/ ۴ عدد (۱۲۵ گرم)
  • روغن مایع/ ۲ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم)
  • آب لیمو یا سرکه/ یک قاشق غذاخوری
  • پودر پسته برای تزیین/ به مقدار لازم

دستور تهیه شیرینی نارگیلی

در داخل یک یک ظرف تفلون یا ظرف نچسب دیگر سفیده تخم مرغ را بریزید و پودر نارگیل را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید، سپس شکر و روغن مایع را افزوده و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آید.

ظرف حای مخلوط مواد را بر روی حرارت ملایم بگذارید و به وسیله قاشقی چوبی مرتباً هم بزنید تا زمانی که به جوش آید به طوری که اگر دست تان را روی مواد بزنید، داغی و سوزش آن را احساس کنید.

مرحله داغ زدن را با دقت انجام داده و بعد ۵ تا ۶ دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید، سپس بلافاصله آبلیمو یا سرکه را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید، حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد کمی خنک شده و از حرارت بیفتد.

دستور تهیه شیرینی نارگیلی

در مرحله بعدی طرز تهیه کلوچه نارگیلی با این روش، سینی فر را با یک کاغذ روغنی مخصوص بپوشانید و مواد شیرینی را داخل قیفی با ماسوره بزرگ بریزید، سپس شیرینی ها را داخل سینی بچینید و روی آنها را با پودر پسته تزئین کنید،  سینی را داخل فر در دمای تنظیم شده ۱۹۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمانی که یک هاله طلایی رنگ در زیر شیرینی ها مشاهده کردید، می تواند شیرینی ها را خارج کنید، البته دقت داشته باشید که در طول زمان پخت کیک به هیچ عنوان در فر را باز نکنید زیرا پف شیرینی می خوابد، اکنون شیرینی های شما آماده شده و می توانید نوش جان کنید.

نکات تکمیلی در تهیه شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی از انواع کیک و شیرینی می باشد و استفاده از آن در عید نوروز طرفداران زیادی دارد.

این نوع شیرینی خوشمزه را به عنوان دسر یا به عنوان میان وعده تدارک دید.

در تهیه شیرینی نارگیلی حتما از شکر استفاده کنید و نباید پودر قند یا چیز دیگری جایگزین آن شود.

در صورتی که به هنگام پخت، شیرینی ها به کاغذ روغنی چسبیده باشند، می توانید برای جدا کردن آن یک حوله یا دستمال که مرطوب کرده اید را از پشت و زیر شیرینی ها بکشید به این صورت شیرینی ها به راحتی از کاغذ روغنی جدا می شوند.

می توانید از مقداری آبلیمو و یا سرکه نیز در تهیه کیک به منظور تثبیت رنگ سفید شیرینی ها استفاده کنید، حال توجه داشته باشید که نوع سرکه و رنگ آن در این مورد فرقی نمی کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *