دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اگر همسر بداخلاق دارید این مقاله را از دست ندهید.

  • مهلا بستگان
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹
  • ۰

عدم کنترل خشم یکی از دلایل بداخلاقی است. این روزها ترافیک, هوای گرم, شرایط نامناسب شغلی و زندگی و دیگر مشکلات موجود در جامعه دلایلی برای بداخلاقی فرد هستند. ما در این مقاله به رفع این مشکل برای کسانی که همسر بداخلاق دارند می پردازیم.

هر مشکلی یک راه حل دارد که با آن می توان از تنگناه آن مشکل نجات پیدا کرد و روی خوش زندگی را دید و  به شرایط بهتر سلامی دوباره کرد. این بار در مجله آرگا ما راه حلهایی را به شما ارائه می کنیم که با استفاده از آن بتوانید همسر بداخلاق خود را از شر این مسئله که باعث ناراحتی شما شده نجات دهید. همراه ما باشید.

راهکارهای ساده برای نداشتن همسر بداخلاق:

بداخلاقی هم یک نوع بیماری است که دلایل متعددی می تواند داشته باشد. جو حاکم بر جامعه یا محیط کار و یا حتی خانه که باب میل شخص نباشد سبب می شود که او کنترل اعصاب خود را از دست بدهد و نتیجه این حالت بروز بداخلاقی باشد. اما این مسئله زمانی حادتر می شود که بداخلاقی به یک ماجرای تکراری تبدیل شود و هر روز اعضای خانواده در اصابت ترکش های آن قرار بگیرند.

چگونه از داشت همسر بداخلاق خلاص شویم؟

تحمل داشتن همسر بد اخلاق به هیچ عنوان راحت نیست چه مرد باشد چه زن. با وجود باورهای غلط حاکم در جامعه که همیشه بد اخلاقی را  از طرف مرد می دانند و خانمها را عاری از این مسئله می دانند باید به اطلاع برسانم که این مشکل در خانمها هم وجود دارد و گاها با بروز رفتارهای نامناسب تر و ایجاد تنش های شدیدی در منزل می شود که تحمل فضا را برای سایر اعضا سخت می کند. در دنیایی که زن و مرد را هم تراز می داند باید پذیرفت که این برابری در همه چیز وجود دارد زیرا این روزها بانوان هم پا به پای مردان درگیر مسائل خارج از منزل و موجود در جامعه هستند.

روش های درمان خانگی درمان همسر بداخلاق

باید بدانید که هر کس خودش مسوول شرایط خودش است پس زیاد به همسر بد اخلاق خود درباره بد اخلاقیش اهمیت ندهید و در این مورد از خود ترس نشان ندهید و در هنگام عصبانیت و بداخلاقی وی یک گوشه پنهان نشوید و یا شرایط را طبق میلش مهیا نکنید تا همیشه برای رسیدن به خواسته هایش بداخلاقی را پیشه کند. از راهکارهایی که از دیگران می شنوید مثل ترک منزل و … استفاده نکنید.در هنگام بداخلاقی ریلکس باشید و صبر پیشه کنید و با او دهن به دهن نشوید تا خودش آرام شود و یاد بگیرد که خودش این مشکل را حل کند. با خوشرویی و زبان خوش با اخلاق های بد همسر خود رو در رو شوید و صحبت کنید تا تحت تاثیر رفتار شما خشمش را کنترل کند.

  •  آرون گروپس

رفع درمان بیماری بداخلاقی

همسر بد اخلاق خود را به یک حمام ولرم که عطر لاوندار را درون خود دارد تشویق کنید و بعد از حمام یک لیوان شربت بهارنارنج به او بدهید. در وعده غذایی شامتان از کاهو, کرفس, پونه, نعناع و ترخون که تسکین دهنده اعصاب هستند و عصبانیت و اضطراب را کم می کنند استفاده کنید. به همسر بداخلاق خود قبل از شام دو استکان چای گیاهی نعناع به همراه عسل و لیموترش بدهید. در طول هفته در کنار چای نعناع از چای سبز, دمنوش سنبل الطیب و ریحان هم می توانید استفاده کنید. یکی از راه های درمان مشکل بداخلاقی در همسر استفاده از رنگ درمانی است. پوشیدن رنگ هایی مثل آبی که استرس را کم می کند و آرامش به همراه می آورند می تواند گزینه مناسبی برای اینکه شما یک لباس آبی به همسرتان هدیه بدهید باشد. از دیگر روش های رنگ درمانی داشتن اتاق خوابی به رنگ سبز آبی است. برای همسر خود وقتی به خانه می آید در کنار یک دمنوش بابونه یک موسیقی ملایم که صدای طبیعت را به ارمغان می آورد بگذارید. در محیط منزلتان از اسانس وانیل, گریپ فروت, نارنگی و گل یاس استفاده کنید.

راه حل هایی برای نداشتن همسر بداخلاق

چگونگی رفتار با همسر بد اخلاق

در برخی مواقع همسرتان متوجه آسیب هایی که به شما وارد می کند، نیست، از این رو صحبت های شما می تواند در این زمینه کمک زیادی نماید. حال گاهی ممکن است شما احساس کنید که رفتار همسرتان به گونه ای است که به عمد می خواهد شما را بیازارد، اما شاید وی هم عمیقا از این مساله ناراحت باشد، از این رو تلاش کنید که به جای مقابله به مثل، رفتاری محبت آمیز و همراه با همدردی از خود نشان دهید تا به این صورت وی متوجه شود که رفتارهایتان از روی عمد و با قصد قبلی نبوده است و بیشتر به خاطر ناآگاهی تان از روحیات وی می باشد؛ گفت و گو کردن یکی از بهترین راه حل ها در این زمینه می باشد زیرا امکان دارد، خیلی از رفتار های ناراحت کننده طرف مقابلتان نیز به صورت ناآگاهانه اتفاق افتاده باشد، ازاین رو از این طریق می توانید موجب رفع کدورت های یکدیگر شوید. ضمن اینکه درک تان از موقعیت های مختلف همسر به شما کمک می کند که حمایت بیشتری از وی کرده و برخوردی مهربانانه، محبت آمیز و آرامش بخش داشته باشید.

برخورد همسر بداخلاق

به جای ایجاد درگیری و متمرکز شدن بر خشم و ناراحتی بهتر است موقعیت های خوشایند و شادی بخش ایجاد نمایید، بهتر است شوخی کردن و مزاح را در محیط خانه تان رواج داده و افزایش دهید، زیرا خنده و شوخی های بجا می تواند تاثیر زیادی در کاهش خشم و جلوگیری از بسیاری از مشکلات داشته باشد، همچنین هدیه دادن به همدیگر و گفتن جملات محبت آمیز به منظورنشان دادن دوست داشتن یکدیگر و شاد کردن هم می تواند به کاهش عصبانیت و خشم زوجین نسبت به هم کمک زیادی نماید.

گاهی اوقات همسرتان متوجه خشم خود نسبت به شما می شود ولی نمی تواند آن را کنترل کند و یادر انجام اینکار ضعف دارد، از این رو با افزایش آگاهی تان درباره راه های کنترل خشم و انجام برخی فعالیت ها در این زمینه می توانید مشکلتان را تا حدود زیادی برطرف کنید، راه کار هایی مثل صحبت نکردن با یکدیگر در زمان عصبانیت تا بدست آوردن آرامش کامل، پرت کردن حواس خود به چیز دیگری، خورن نوشیدنی، نفس عمیق کشیدن و انجام فعالیت های ورزشی می تواند در این زمینه مؤثر واقع شود. به طور کلی کسب مهارت های کنترل خشم و عصبانیت، همچنین برقراری راه های ارتباطی محبت آمیز بین خود و همسرتان در حل مشکلات شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

چگونگی  رفتار همسر بد اخلاق

به یاد داشته باشید اخلاق بد در هر یک از زوجین می توان زندگی مشترک را تا مرز نابودی پیش ببرد. پس برای درمان و اصلاح رفتار همسر بد اخلاق و بهبود رابطه با همسر همین حالا دست به کار شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *