دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

با انواع ماسک مو برای موخوره آشنا شوید

  • افسانه شمشیری
  • ۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

موخوره شایع ترین مشکل موهای بلند است. موخوره باعث می شود که انتهای ساقه های مو چند شاخه شود. اگر این مشکل برطرف نشود، پیشرفت کرده و موجب ضعیف تر شدن موها و در نتیجه ایجاد ظاهری نازیبا در موها می شود. در ادامه همراه ما باشید تا با علل و چند ماسک مو برای موخوره آشنا شوید.

در بازار شامپوهای ضد موخوره موجود است اما بیشتر این نوع شامپوها درمانی نیستند و موخوره را برطرف نمی کنند. اما روش های درمان خانگی موثر و رضایت بخش هستند. در ادامه به معرفی چند ماسک مناسب مو موخوره که کاملا موثر هستند، می پردازیم.

معرفی انواع ماسک مو برای موخوره

مهمترین علت موخوره، خشک شدن و از بین رفتن چربی طبیعی موها می باشد. وقتی که به مو آسیب هایی مثل استفاده روزانه از وسایل حرارتی برای خشک کردن و یا حالت دادن به موها، استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ کردن، خشک کردن خشن موها با حوله، استفاده از شامپوی نامناسب، شانه کردن زیاد موها و استفاده از برس و شانه پلاستیکی و… وارد شود، مو خشک و شکننده شده و موخوره می گیرد. برای پیشگیری از موخوره از موهای خود مراقبت کنید. همچنین حداکثر هر ۶ ماه یکبار ۲ الی ۳ سانت از نوک موها را کوتاه کنید.

علت ایجاد موخوره و درمان آن

برای درمان موخوره از ماسک های طبیعی و خانگی تقویت کننده و نرم کننده موی سر استفاده کنید. روغن های گیاهی مثل روغن های زیتون، بادام تلخ، نارگیل و کرچک جزء بهترین روغن ها برای رفع خشکی، موخوره و تقویت موها هستند. در ادامه با چند ماسک موی طبیعی برای موخوره آشنا می شوید.

روغن بادام و آووکادو

میوه آووکادو نرم کننده ای طبیعی برای موی سر می باشد. گوشت یک عدد آووکادو را له کنید و مقداری روغن بادام تلخ به آن اضافه کنید. این ترکیب را فقط به ساقه های مو بمالید و آن ها را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از گذشت ۵ تا ۶ ساعت موها را آبکشی کنید. هفته ای یک بار از این ماسک مو برای موخوره استفاده کنید.

آووکادو و روغن بادام درمان موخوره

روغن های گیاهی و آووکادو

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل که از قبل گرم شده اند، مخلوط کنید. پوره یک عدد آووکادوی رسیده را به این روغن ها اضافه کنید. این ماسک را بر روی ساقه های مو قرار دهید و به ریشه ها نزنید. بعد از مدت زمان ۳۰ دقیقه موها را بشویید.

تخم مرغ و آب پرتغال

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی، پروتئین، اسیدهای چرب و ویتامین A می باشد که برای تقویت و حفظ رطوبت موها بسیار کارآمد است. برای تهیه این ماسک مو دو عدد تخم مرغ را با کمی آب پرتغال طبیعی مخلوط کنید. ساقه های مو را به این مخلوط آغشته کنید. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه موها را بشویید.

انواع ماسک مو برای موخوره

ماست و دانه های شنبلیله

مقداری از دانه های شنبلیله را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در آب بخیسانید. سپس دانه های خیس خورده را آسیاب کنید. مقداری ماست به دانه های آسیاب شده اضافه کنید. این ماسک را به موها بمالید و بعد از ۱ ساعت آبکشی کنید. این ماسک مناسب موخوره و درمان خشکی موها که ناشی از عوامل خارجی مثل آلودگی هوا می باشد، هم مناسب است.

  •  آرون گروپس

ماسک مو عالی برای درمان موخوره

گیاه رزماری و روغن کرچک

گیاه رزماری از خشکی و موخوره موی سر جلوگیری می کند. مقداری از این گیاه را در آب ریخته و به مدت یک ساعت و نیم آن را بجوشانید. وقتی که خنک شد آن را از صافی رد کنید. به این عصاره مقداری روغن کرچک اضافه کنید. موها را به این محلول آغشته کرده و بعد از گذشت ۳ ساعت موها را بشویید. این ترکیب برای درمان موخوره فوق العاده می باشد.

ماسک مو خانگی رفع موخوره

ماسک محلول ریشه کنجد

ریشه کنجد را در آب جوش خیس کرده و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را به مدت نیم ساعت بجوشانید و دم کنید و بعد از صاف کردن به سرتان بمالید، استفاده از این ماسک را هر روز تکرار کنید.

ماسک ماست و پاپایا

پاپایا خاصیت مرطوب کنندگی داشته و می تواند موها را نرم کند، همچنین استفاده از آن برای رفع موخوره مو بسیار موثر است. این میوه که شباهت زیادی به طالبی دارد در نواحی گرمسیری رشد می کند و می توانید انبه را جایگزین آن کنید.

برای تهیه این نوع ماسک مو می توانید یک عدد پاپایا را در کاسه ای له کنید، سپس نصف فنجان ماست را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید، اکنون این ترکیب را بر روی پوست سرتان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس سرتان را با آب ولرم بشویید.

ماسکهای مو برای موخوره

نکته : استفاده از این ماسک علاوه بر کاهش موخوره موها به عنوان ماسک نرم کننده مو نیز کاربرد دارد.

ماسک کاکائو

برای تهیه این نوع ماسک لازم است در ابتدا یک قوطی کره کاکائو که یک لوسیون ارزان و مفید برای موها می باشد را تهیه کنید.

کاکائو برای نرم کردن و درخشندگی موها بسیار مفید است، بنابراین از آن در تهیه بسیاری از محصولات مراقبت از مو همچون کرم ها و نرم کننده ها استفاده می شود، بنابراین کاکائو یک روش درمانی عالی برای داشتن موهای زیبا بدون سنگین کردن موها می باشد، ضمن اینکه کره کاکائو برای هر نوع مویی (موهای فر، آسیب دیده و دارای موخوره) کاربرد دارد.

حال برای استفاده ازاین ماسک در ابتدا موهایتان را مرطوب کنید، سپس کره کاکائو را به موها به ویژه قسمت های انتهایی آن بزنید و حدود یک دقیقه موها را شانه کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس موها را بشویید، استفاده از این ماسک را می توانید هفته ای یکبار تکرار کنید.

ماسک مو رفع موخوره

نکات پایانی

علاوه بر موارد گفته شده و استفاده از ماسک طبیعی مو برای موخوره، نکات زیر را هم رعایت کنید.

  • در هر بار استحمام فقط یک بار از شامپو استفاده کنید.
  • هر چند وقت از نرم کننده ای قوی و با کیفیت برای ساقه های مو استفاده کنید.
  • موهای سر را با آب داغ نشویید.
  • موی خیس را شانه نزنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *