دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین نشانه ها و علایم چربی خون کدام اند

  • پرستو محمدی
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

چربی خون با افزایش چربی در بدن رخ می دهد که بعضی از این علایم در بدن به صورتهای مختلف بروز می کند. علایم چربی خون در بدن را می توانید در این مطالب مشاهده کنید.

چربی خون بیماری است که بسیار شیوع دارد و به خاطر افزایش تری گلیسیرید و کلسترول در خون است. علائم چربی خون در بدن به شکلهای متفاوت ظاهر می شود که در ادامه علتها و علائم آن مورد بررسی قرار می گیرد.

چربی خون بالا در بدن

مهمترین علائم چربی خون چیست؟

با افزایش تری گلیسرید و کلسترول در بدن بیماری چربی خون ظاهر می شود این مشکل در اغلب افراد با وزن زیاد وجود دارد، گرچه که این مساله احتمال دارد برای افراد با وزن خیلی کم هم پیش بیاید. زیرا این بیماری باعث بروز بیماری کم کاری تیروئید می شود و این خود باعث کاهش وزن را به همراه دارد. البته ناگفته نماند که این مشکل در همه افراد با سن و وزن کم و یا زیاد به خاطر تجمع چربی در رگها و افزایش آن در خون رخ می دهد. و ربطی به سن و سال در افراد ندارد.

علایم چربی خون دربدن

وجود کبد چرب باعث بروز چربی خون

وقتی افراد دچار کبد چرب و یا کبدی باشند که خوب کار نکند یکی از علایمی که بروز می کند چربی خون بالا در بدن است زیرا کبد چرب و کلسترول اضافی را گرفته و نمی گذارد که فرد سالم دچار چربی اضافی در بدن شود. با وجود این عارضه در کبد چربیها در رگها جمع می شوند و یکی از این علائم چربی خون در بدن است.

افزایش چربی در خون

وجود چربی در رگها

علایم چربی خون در بدن

وجود چربی خون باعث افزایش غلظت خون در بدن می شود که خود باعث بروز مشکلاتی است که از جمله آن عوارض و بیماریهایی نظیر تصلب شرایین می شود که راه عبور خون در رگها را مسدود میکند و فرد دچار سرگیجه و سردرد می شود.

  •  آرون گروپس

علت چربی خون در بدن

علایم و نشانه های چربی خون

غذاهای فست فودی و تنقلاتی نظیر چیپس و پفک و مصرف بیش از حد شکلات و شیرینی نیز باعث بروز چربی خون بالا در بدن می شود به خصوص در افراد چاق که وزن زیادی دارند این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که در مصرف بیش از حد تنقلات زیاده روی نکنند. علایم چربی خون در بدن به صورتهای زیر ظاهر می شود از علائم مهم چربی خون می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سرگیجه و درد در ناحیه ای از سر
  • تعریق زود هنگام
  • خواب آلودگی
  • گز گز پا و سوزش پا به خصوص در کف پا
  • گاهی ورم و پف کردن صورت
  • خستگی و یا کوفتگی در بدن
  • خشکی و یا تلخی بدن
  • دردهای نسبتا مقاوم به درمان در ناحیه ساق و کف پا و گاهی در تمام نواحی بدن

البته بروز یکی از این عوامل باعث ایجاد چربی خون در بدن نیست بلکه این موارد از مهمترین نشانه ها و علایم چربی خون است که بهتر است با وجود چنین نشانه هایی جدی گرفته بشود.

علتهای چربی خون

یکی دیگر از مهمترین علایم و نشانه های چربی خون در بدن گزگز پاهاست که به صورت حرارت در کف پا بروز می کند. برای درمان چربی خون روشهای متعددی وجود دارد که از مهمترین آنها خوردن قرصهایی است که HDl خون را افزایش می دهد با افزایش HDl در خون کلسترول خون کاهش پیدا میکند.علامتهای چربی خون چیست

عواملی که سبب افزایش تری گلیسیرید خون می شوند

  • عدم تحرک
  • چاقی و افزایش وزن
  • مصرف الکل
  • سیگار کشیدن
  • مصرف رژیم غذایی پرکربوهیدرات

روش های کاهش چربی خون

۱. استفاده از مواد غذایی کبابی یا بخار پز به جای سرخ کردنی

۲. خودداری از مصرف سیرابی، جگر، چیپس، زرده تخم مرغ، پفک، روغن جامد، شیرینی، بستنی و قند

۳. مصرف شیر کم چرب

۴. استفاده از گوشت سفید به جای گوشت قرمز

۵. مصرف سیر خام، سبزیجات و میوه هایی مانند : گریپ فروت، پرتقال، گلابی و سیب

۶. استفاده از گیاهان دارویی از جمله : آویشن ،سویا، گشنیز، سیاه دانه و سبزیجاتی مانند : دم کرده لیمو عمانی، پودر زنجبیل و شوید

۷. مصرف مواد غذایی گیاهی مانند : غلات، حبوبات، شوید و کدو

روش های کاهش علایم چربی خون

درمان چربی خون با روش های طبیعی

با کمک راهکارهای طبیعی و مفید می توانید چربی خون را درمان کنید در ادامه چند روش طبیعی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد

دانه های گشنیز

از روش های طبیعی جهت درمان چربی خون دانه های گشنیز می باشند بنابراین به یک فنجان آب دو تا سه قاشق چای خوری دانه های گشنیز را اضافه کنید سپس اجازه دهید بجوشد و بعد از خنک شدن محلول حاصل را بنوشید، از این روش به صورت مرتب و منظم استفاده کنید تا شاهد کاهش چربی خون شوید.

درمان خانگی چربی خون

سیر

سیر به دلیل داشتن ماه فعالی به نام آلیسبین سبب مهار کردن کلسترول اضافی در کبد می شود بنابراین حتما سیر را در برنامه غذایی تان بگنجانید تا علاوه بر خوش طعم شدن غذا چربی خون نیز کاهش پیدا کند.

سرکه سیب

می توانید به منظور کاهش چربی خون از سرکه سیب کمک بگیرید به یک فنجان آب یک قاشق چای خوری سرکه سیب اضافه کرده سپس روزی دو تا سه بار بنوشید و از این روش حداقل به مدت سی روز استفاده کنید و یا می توانید به دو فنجان آب داغ سه قاشق چای خوری عسل و سه قاشق چای خوری سرکه سیب اضافه کنید و روزی دو بار ترکیب به دست آمده را میل کنید.

پایین آوردن چربی خون با روش های طبیعی

پیاز

می توانید به منظور درمان چربی خون از پیاز کمک بگیرید که یک روش عالی و شگفت انگیز محسوب می شود، پیاز را به صورت منظم به غذاهای روزانه تان اضافه کنید و یا در کنار غذا از پیاز استفاده کنید و به دلیل اینکه مصرف پیاز سبب بوی بد تنفس می شود بعد از هر وعده غذایی دهان تان را تمیز کنید.

سخن پایانی

درمانهای طبیعی دیگر برای چربی خون در این افراد خوردن زرشک و آب زرشک در صبح به صورت ناشتا است و پیاده روی زیاد و همینطور قبل از اینکه غذای چربی خورده شود آبغوره به مقدار چند قاشق غذاخوری خورده شود. ولی از همه اینها مهمتر این است که بتوانید ورزش را در برنامه روزانه خود برای همیشه قرار دهید زیرا که خود ورزش از موانع بروز بسیاری در بدن است و استرس را در بدن کاهش داده و باعث می شود تا بدن همیشه بدن سالم بماند. نشانه چربی خون نیز با وجود ورزش و تغذیه مناسب (به خصوص خوردن صبحانه) و خواب کافی از بین می رود. امیدواریم که این مطالب به شما در درمان و پیشگیری هر چه بیشتر کمک کرده باشد به منظور آشنایی با علایم بیماری بر روی لینک کلیک نماییید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *