دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

از خواص پوست پرتقال چه می دانید؟

  • پرستو محمدی
  • ۸ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

می توانید برای استفاده بهینه و بیشتر از میوه پرتغال اطلاعات مربوط به خواص پوست پرتغال را در این مطلب مشاهده کنید و برای استفاده بهینه تر از این میوه محبوب دست به کار شوید.

پرتقال میوه ای است بسیار خوشمزه و خوش طعم است. این میوه معمولا به خاطر مواد غنی و سرشار از ویتامین دارای فواید بیشماری است. از خواص پرتقال در درمانهای دارویی و پوستی استفاده زیادی می کنند. خواص پوست پرتقال از جمله مواردی در این میوه است که دارای آنتی اکسیدان و مواد غنی برای درمان است. تعدادی فواید و فواید برای پوست پرتغال را در ادامه این مطلب آمده است که می توانید آنها را مشاهده کنید.

پرتقال درمان همه چیز

 خواص پوست پرتقال با فواید درمانی

مرکباتی از جمله پرتقال به علت طعم و رنگی که دارد دارای کاروتن کافی است و همینطور غنی ترین منبع ویتامین ث و سایر ویتامینها از جمله ب و کلسیم و سدیم و نشاسته می باشد. این میوه به علت اینکه در فصل سرما می رسد می تواند برای پوست و مقاومت بدن مفید باشد. بالطبع خواص پوست پرتقال هم به خاطر خاصیتهایی که برای پرتغال است دارای چنین موادی است. خود پرتقال و پوست آن برای سرماخوردگی مفید هستند. خاصیت ضد باکتری از فواید پوست پرتقال که می تواند برای ضد عفونی کننده در خانه استفاده شود. به طوریکه می توانید پوست پرتقال را خشک کرده و در کیسه های پارچه ای گذاشته و در مواقع خاص آن را در هر جایی از منزل گذاشته و استفاده کنید. خواص پوست پرتغال

خواص درمانی پرتغال

پوست سفید پرتقال و پره های نازک آن برای کاهش کلسترول خون مفید و تاثیر گذار است. یکی دیگر از فواید پرتقال این است که پرتقال روی پوست تاثیر به سزایی دارد به طوریکه از آن به عنوان ماسک و کرم های مرطوب کننده استفاده می کنند. که خاصیت آبرسانی و لایه برداری قوی دارد. حتی جوشانده ای که با پوست خشک پرتقال تهیه می کنند به عنوان لایه بردار و بخور پوست برای شادابی و رفع جوش و زیبایی مفید می باشد.

نوعی ماسک با پوست پرتقال خواص بی شمار پوست پرتقال

از پوست خشک پرتقال که به صورت پودر شده تهیه می کنند در کرمهایی دست ساز برای شادابی و جوانی پوست استفاده می شود. از سایر خواص و فواید پوست پرتقال که از مرکبات عالی به شمار می رود به خاصیت خوشبو کنندگی دهان و ضدعفونی کننده لثه، کاهش استرس و کاهش وزن نیز نام برد.

  •  آرون گروپس

 رفع لک صورت

 بروز لک بر روی پوست از مشکلات بسیار شایع در بین افراد می باشند که بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد و وجود مقادیر فراوانی ویتامین C در پوست پرتقال آن را به یک روش عالی جهت درمان لک صورت تبدیل کرده است بنابراین، کمی شیر گرم را با پوست پرتقال خشک شده ترکیب کرده سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد پوست تان را بشویید.

بررسی فواید پوست پرتقال

درمان شوره سر

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به منظور درمان شوره سر روش های مختلفی را امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید می توانید از پوست پرتقال برای رفع این مشکل کمک بگیرید، پوست پرتقال خرد شده را به آب بیفزایید و اجازه دهید یک شب بماند سپس روز بعد مخلوط را بر روی موهایتان اعمال کنید.

بهبود سلامت قلب

استفاده از رنده پوست پرتقال و دیگر مرکباتی که دارای فیتونوترین فلاونوئید هستند سبب کاهش کلسترول بد خون در بدن می شوند همچنین، پوست این میوه خوشمزه به دلیل داشتن ترکیبات ضد التهابی کمک زیادی به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می کند.

فواید باورنکردنی پوست پرتقال

داروی ضد حساسیت

همانطور که می دانید هیستامین نوعی مواد شیمیایی است که باعث بروز آلرژی می شود که با آبریزش بینی و عطسه همراه است و با استفاده از پوست پرتقال می توانید از آزاد شدن این ماده شیمیایی پیشگیری کنید.

روش مصرف پوست پرتقال

به دلیل اینکه پوست پرتقال دارای مزه تلخی است لذا بسیاری از افراد قادر به مصرف آن نیستند اما با کمی شکر و یا عسل می توان آن را شیرین کرده و استفاده کنید همچنین، می توانید پوست پرتقال رنده شده در برخی از نوشیدنی ها، غذا ها، انواع سس سالاد، دم کرده های گیاهی، قهوه، دسر، کیک ها و…استفاده کنید و یا می توانید مربای بسیار خوشمزه با آن تهیه کنید.

خواص پوست پرتقال بر سلامت بدن

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما عزیزان مفید و سودمند بوده باشد، برای اطلاعات بیشتر در مورد خواص انواع مواد غذایی می توانید به بخش خواص مواد غذایی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *