دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با روف گاردن (بام باغ) پشت بام خانه تان را متحول کنید

  • افسانه شمشیری
  • ۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

امروزه به دلیل افزایش جمعیت دیگر از حیاط و باغچه در خانه ها خبری نیست. مردم نیز بعد از یک هفته کار و زندگی ماشینی، برای آرامش فکری و روحی نیاز به طبیعت و آب و هوای خوب دارند. بعضی از افراد هم ترجیح می دهند که فضای سبز را به پشت بام خود بیاورند و از آن لذت ببرند. در ادامه با طراحی های جدید روف گاردن آشنا می شوید.

روف بام یا بام باغ می باشد که با طراحی فضای سبز و پوشش های گیاهی مناسب و زیبا در سقف آپارتمان، خانه، بیمارستان و…. که تقریبا بلااستفاده باقی مانده اند، که با سیستمی مهندسی ساز، طراحی و ساخته می شود. در ادامه با طراحی های بی نظیر و خاص این فضای سبز زیبا بیشتر آشنا می شوید.

روف گاردن یا ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام

امروزه با افزایش زندگی آپارتمان نشینی و داشتن وقت کم برای اوقات فراغت و از طرف دیگر با پیشرفت علم، می توان از باغ بام یا بام باغ استفاده کرد که الزاما مختص بام ساختمان نیست و می توان برای تراس، لابی ساختمان و حتی پاسیو از آن استفاده کرد.

البته برای طراحی چنین فضای سبزی برای بام، به امکانات محیطی خاصی نیاز است. بنابراین اگر خواهان طراحی روف گاردن به سبکی زیبا و خاص هستید باید از تیم متخصص این کار کمک بگیرید.

پوشش گیاهی روف گاردن

طراحی های جدید روف گاردن

روف گاردن

  •  آرون گروپس

طراحی آپارتمان با روف گاردن

روف گاردن در خانه ویلایی

جذاب ترین روف گاردن

چگونگی طراحی بام باغ

  • باید پشت بام یا تراس بستر مناسبی برای رویش گیاهان باشد.
  • نوع پوشش گیاهی باید به گونه ای باشد که هم باعث کاهش اتلاف انرژی شوند و هم در برابر بادهای شدید و نور مستقیم خورشید مقاوم بوده و از بام نیز محافظت کنند.
  • از خاک به خصوصی استفاده می شود که دیگر نیازی به استفاده از کود نباشد. همچنین باید آب بیشتری را جذب کند و وزن خاصی هم داشته باشد.
  • انتخاب مصالح نیز مهم است زیرا با محدودیت وزن روبرو هستیم. مواد و مصالح مورد استفاده در بام باغ نیز بادوام بوده و معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ سال عمر می کنند و نیازی به تعویض ندارند.
  • زهکشی ( برای سالم ماندن ریشه های گیاهان باید آب های اضافی از طریق لوله هایی خارج شوند.)، ایزولاسیون (عدم عبور آب به فضای زیرین بام باغ) و فیلترینگ ( عدم عبور املاح خاک به لایه های زیرین) نیز بسیار مهم است.
  • اجرای تجهیزاتی مثل آلاچیق، آب نما، باربیکیو و آتشدان

تزیین روف گاردن

لوکس ترین روف گاردن

طراحی خاص روف گاردن

چیدمان روف گاردن

طراحی بی نظیر روف گاردن

آلاچیق روف گاردن

مبلمان در روف گاردن

زیباترین گل و درخت روف گاردن

روف گاردن

خاک روف گاردن

چگونه ساختن روف گاردن

زیباترین روف گاردن

ایجاد بام باغ با طراحی های خلاقانه و جدید

برای بام باغ نیز انواع سبک و طراحی وجود دارد که بسته به انتخاب طراحی مورد نظر، نوع و رنگ بندی گل ها و درختان، مبلمان، نورپردازی و … فرق می کند. در طراحی روف گاردن نورپردازی نیز بسیار مهم است زیرا زیبایی های آن بیشتر مشخص می شود. که می توان از انواع لامپ ها (ریشه ای، مخفی، خورشیدی و…) بسته به نوع طراحی، استفاده کرد.

منقل در روف گاردن

انواع نورپردازی در روف گاردن

مدرن ترین روف گاردن

نورپردازی روف گاردن

جنس مصالح روف گاردن

آلاچیق روف بام یا بام باغ با طراحی زیبا و منحصر به فرد

طراحی بام باغ با ایده های بسیاری می تواند همراه باشد. یکی از ایده های خاص و جذاب در روف گاردن، انتخاب آلاچیق می باشد زیرا افراد علاقمندند علاوه بر شب در روشنایی روز نیز در روف بام منزل خود به استراحت و مطالعه بپردازند. احداث آلاچیق در فضای پشت بام بهترین راه حل برای در امان ماندن از تابش نور خورشید، بارش باران و برف می باشد. البته به دلیل طراحی لوکس روف بام ها این سازه باید دارای طرحی منحصر به فرد باشد.

امروزه آلاچیق های پیش ساخته و مدرنی با جنس های مختلف چوبی، شیشه ای و فلزی وجود دارد که با نصب این آلاچیق ها طراحی روف بام ها متفاوت تر شده است و به دلیل مزیت های بی شمار آلاچیق، از این نوع طراحی استقبال ویژه ای شده است.

طرح زیبای آلاچیق روف بام

نمونه تصاویر متنوع از انواع آلاچیق بام باغ را در این بخش به اشتراک گذاشته ایم. بسته به فضای روف بام آپارتمان یا منزل خود می توانید از روف بام های سفارشی چند ضلعی با جنس های متنوع انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که آلاچیق های با سقف سفالی برای خنک نگه داشتن فضا مناسب هستند و از نفوذ گرما به داخل ممانعت می کنند.

طرح فوق العاده آلاچیق روف بام

طرح خاص آلاچیق روف بام

طرح دیدنی آلاچیق روف بام

طرح تماشایی آلاچیق روف بام

روف گاردن با طراحی زیبا

روف گاردن با طراحی شیک

طرح منحصر به فرد آلاچیق روف بام

مدل آلاچیق روف بام جدید

مدل آلاچیق روف بام خاص

مدل آلاچیق روف بام منحصر به فرد

مدل آلاچیق روف بام بی نظیر

روف گاردن با طراحی فوق العاده

مدل آلاچیق روف بام لاکچری

مدل آلاچیق روف بام دیدنی

مدل آلاچیق روف بام منحصر به فرد

مدل آلاچیق روف بام بی نظیر

مدل آلاچیق روف بام قشنگ

روف گاردن با طراحی جذاب

آلاچیق چوبی روف بام

 مهم ترین مزیت استفاده از بام باغ مدیریت صحیح آب باران و مصرف بهینه از انرژی است. از مزایای دیگر آن می توان به بهترین عایق برای بام و تصفیه کننده هوا اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *