دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کاسترد دسر خوشمزه با ۴ روش متفاوت

  • سمانه عقیقی
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه کاسترد با ۴ روش متفاوت کاسترد فوق العاده لذیذ انبه، کاسترد قالبی با سس شکلات، دسر خوشرنگ کاسترد میوه ای با توضیحات کامل در مورد هر کدام از دسرهای کاسترد، بسیار راحت و آسان قابل تهیه می باشد.

طریقه ساخت کاسترد به شیوه ها و روش های متنوع و متفاوتی ارایه می گردد که آن ها را با توجه به ذائقه و علاقه خود می توانید انتخاب و تهیه و نوش جان بفرمایید. انواع دسر کاسترد را معمولا سرد و خنک سرو می کنند که شما می توانید با سلیقه و ذائقه خود آن را گرم نوش جان فرمایید.

طرز تهیه کاسترد با ۴ روش جدید و متفاوت

با ۴ طرز تهیه کاسترد خوشمزه و لذیذ کاسترد انبه، کاسترد قالبی با سس شکلات و کاسترد میو های آشنا شوید و این دسر فوق العاده را در منزل خود تهیه و برای خانواده و دوستان خود سرو نمایید.

• دسر خوشمزه کاسترد انبه :

طرز تهیه کاسترد انبه

مواد لازم :

شیر : ۱ لیتر

چوب دارچین : ۱ عدد

شکر : ۱.۵ فنجان

زرده تخم مرغ زده شده : ۳ عدد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بادام زمینی خام : ۳/۴ فنجان

انبه پوره شده : ۲ عدد

بادام خام خرد شده : ۱/۸ فنجان

دارچین : ۱/۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاسترد انبه :

شیر و چوب دارچین را در یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت گذاشته تا بجوشد. سپس قابلمه را کنار گذشته تا شیر دارچین خنک شده و به دمای محیط برسد. دوباره قابلمه را روی حرارت ملایم و کم گذاشته و شکر را بیافزایید و مدام آن را هم بزنید تا زمانی که مایه غلیظ گردد و به کاسترد روشنی تبدیل شود که حدود ۵ تا ۸ دقیقه زمان می برد. فابلمه را از زوی حرارت برداشته و زرده های تخم مرغ زده شده را به آن بیافزایید و کاملا مواد را با هم مخلوط کرده و دوباره قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. ۵ تا ۸ دقیقه به طور مداوم مخلوط را به طور مدادم هم بزنید تا مایه کاسترد غلیظی بدست آید. قابلمه را از روی حرارت برداشته و بادام زمینی و پوره انبه را بیافزایید و مواد را با هم مخلوط نمایید. مواد را در یک ظرف مناسب سرو ریخته و به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس کاسترد را با شکر، دارچین و بادام خرد شده تزیین و آن را سرو نمایید. این کاسترد را می توانید با توجه سلیقه و ذایقه خود گرم نیز سرو کنید.

 • کاسترد قالبی با سس شکلات :

طرز تهیه کاسترد قالبی

مواد لازم :

شیر : ۱ لیتر

شکر : ۱ پیمانه

وانیل : مقدار کمی

پودر کاسترد : ۶ قاشق غذاخوری

کره : ۱ قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای تلخ : ۱۰۰ گرم

روغن مایع : ۱ قاشق غذاخوری

خامه : ۳ قاشق غذاخوری

دستور تهیه کاسترد قالبی با سس شکلات :

شیر را در قابلمه ای مناسب ریخته و بر روی حرارت بگذارید، پودر کاسترد و شکر را به شیر اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا غلظت پیدا کند. کره و وانیل را به مایه اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. برای یکدست شدن مایه کاسترد از همزن برقی استفاده کنید و آن را هم بزنید. کاسترد آماده است می توانید آن را درون قالب موردنظر خود ریخته و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و سرد شود. برای تهیه سس شکلات خامه را در ظرفی مناسب ریخته و بر روی حرارت بگذارید و مرتب آن را هم بزنید تا روان و گرم شود ولی مراقب باشید نجوشد. خامه را از روی حرارت برداشته و شکلات خرد شده را به همراه روغن مایع به آن افزوده و مرتب هم بزنید تا یک سس رقیق به دست آید. کاسترد را از قالب جدا کرده و در ظرفی که می خواهید آن را سرو کنید گذاشته و با سس شکلات کاسترد را تزیین نمایید.

• کاسترد میوه :

طرز تهیه کاسترد میوه ای

مواد لازم :

پودر کاسترد : ۵۰ گرم

شیر : ۷۵۰ میلی لیتر

شکر : ۷۵ گرم

میوه شامل موز، توت فرنگی، سیب، انگور، پرتقال، یا هر نوع میوه ای که دوست دارید.

دستور ساخت کاسترد میوه :

در یک قابلمه بزرگ ۳/۴ شیر که حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلی لیتر است را ریخته و بر روی حرارت ملایم گذاشته و مدام هم بزنید. در کاسه کوچکی باقی مانده شیر را ریخته و پودر کاسترد را به آن افزدوه و به خوبی باهم مخلوط کرده تا یکدست شود و در آن توده و گلوله ای وجود نداشته باشد و آن را کنار بگذارید. زمانی که شیر به اندازه کافی گرم شد، شکر را به آن اضافه کنید، حرارت را زیاد کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هم بزنید. سپس حرارت را کم کرده و یا آن را از روی حرارت بردارید، مخلوط شیر و پودر کاسترد را به قابلمه اضافه کنید و مدام آن را هم بزنید. دوباره قابلمه را روی حرارت گذاشته و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر مدام هم بزنید تا مایه کاسترد غلیظ شود. حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید به دمای اتاق برسد سپس مایه کاسترد را درون یخچال به مدت ۵ تا ۶ ساعت گذاشته تا سرد و خنک شود. همه میوه ها را خرد کرده و در ظرفی که می خواهید کاسترد را سرو کنید بریزید، سپس مایه کاسترد را بر روی میوه ها بریزید و آن را سرو کنید.

طرز تهیه کاسترد دسرمیوه ای

در طرز تهیه کاسترد میوه، میوه ها را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از سرو به مایه کاسترد اضافه کنید زیرا اگر زودتر اضافه کنید میوه ها در مایه کاسترد آب می اندازند و کاسترود بد فرم و آبکی می گردد. در همه ی کاستردها میزان شکر و شیرینی کاسترد را با توجه به ذائقه خود می توانید تغییر دهید.

 • دستور تهیه کاسترد با ژله :

همانطور که گفتیم، دسر کاسترد به روش های مختلفی از جمله با بیسکویت، شکلات و … تهیه می شود، ضمن اینکه برای راحتی بیشتر، پودر های آماده آن نیز در بازار وجود دارد، در این قسمت می خواهیم روش آماده کردن دسر کاسترد با ژله را در اختیارتان قرار دهیم که امیدواریم از آن لذت ببرید.

دستور تهیه کاسترد

مواد لازم

  • شیر/ یک لیوان
  • پودر کاسترد/ یک قاشق غذاخوری
  • شکر/ یک تا دو قاشق غذاخوری
  • پودر ژله دلخواه/ یک بسته
  • میوه/ به دلخواه و سلیقه ای

روش تهیه دسر کاسترد با ژله

پودر کاسترد را در یک لیوان شیر حل کنید و بعد آن را روی حرارت متوسط قرار دهید، مخلوط شیر و کاسترد باید مدام هم زده شود تا زمانی که شیر به جوش آید، در صورتی که مایل به استفاده از کاکائو هستید، می توانید یک قاشق غذاخوری از آن را به مخلوط اضافه کنید.

بعد از جوشیدن شیر، شکر را اضافه کرده و میزان آن نیز سلیقه ای می باشد، در این زمان مقداری از آن را بچشید و اگر شکر آن کم بود، مقدارش را بیشتر کنید.

زمانی که شیر به جوش آید شروع به غلیظ شدن خواهد کرد و هر چقدر بیشتر روی حرارت بماند، سفت تر خواهد شد، زمانی که غلظت مخلوط حاصل غلظتی مشابه فرنی پیدا کرد، کافی است و می توانید از روی حرارت بردارید، البته قبل از آن مقداری وانیل یا یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کرده، هم بزنید و بعد ظرف را از روی حرارت بردارید.

چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط کاسترد خنک شود، سپس آن را درون ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید، نیم تا یک ساعت زمان لازم است که کرم کاسترد خودش را بگیرد، بنابراین در طی این مدت می توانید به سراغ تهیه ژله بروید.

برای تهیه ژله می توانید مطابق دستور تهیه روی بسته عمل کنید، برای این منظور پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل کنید و بعد یک یا نصف لیوان آب سرد به آن بیفزایید.

در هنگام ریختن ژله روی کاسترد دقت کنید که دمای ژله پایین آمده باشد، بنابراین حدوداً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ژله را در یخچال قرار دهید و مدام چک کنید که خودش را نگیرد، زیرا در این صورت شکل نامنظمی به خود خواهد گرفت.

اکنون می توانید ژله را روی کاسترد بریزید، البته قبل از آن می توانید روی کاسترد را با میوه، بیسکویت، پاستیل و یا هر خوراکی دیگری تزیین کرده و بعد مایع ژله را به آرامی روی آن بریزید.

روش تهیه کاسترد

اکنون ژله کاسترد تقریبا آماده شده و برای اینکه ژله خودش را بگیرد، لازم است تا در حدود یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید و بعد نوش جان کنید. برای مشاهده سایر دسرهای خوشمزه و فوق العاده در اینجا کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *