دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه برنجک بو داده خوشمزه و عالی برای میان وعده

  • پریسا پورقربان
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

برنجک را می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه، درکنار خانواده نوش جان کنید. برنجک به روش های متنوعی قابل تهیه می باشد.طرز تهیه برنجک در منزل بسیار ساده وآسان است.

برنجک بو داده شده یک میان وعده خوشمزه و یکی از تنقلات سالم محسوب می شود. برنجک در زبان عامیانه به معنای برنج پفی یا سریل گفته می شود. در طرز تهیه برنجک با توجه به ذائقه هر فرد می توانید از برنج دانه بلند یا برنج کوتاه و تپل برای این دسر استفاده کند.

روش تهیه برنجک در منزل راحت و ساده می باشد. از این میان وعده خوشمزه برای بیماران اسهالی می توانید استفاده کنید که در درمان این بیماری مفید است.

مواد لازم

  • برنج: یک فنجان
  • نمک ماسه ای :۱/۲ قاشق غذاخوری
  • روغن سرخ کردنی : دو قاشق سوپخوری

طرز تهیه برنجک

طرز تهیه برنجک بو داده

ابتدا برنج را با آب تمیز بشویید و برنج را به همراه نمک خیس کنید و اجازه دهید برنج سه ساعت در آب خیس بخورد.سپس برنج را در ظرف مناسب بگذارید تا بجوشد و آبکش نمایید.

روش تهیه برنجک در منزل

 در این مرحله از طرز تهیه برنجک، برنج آبکش شده را به مدت یک شبانه روز در آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شود و رطوبت نداشته باشد.

  •  آرون گروپس

آماده کردن برنجک در منزل

سپس روغن را در تابه ای گود بگذارید تا کاملا داغ شود و نمک ماسه ای را اضافه کنید.برنج کاملا خشک شده رادر تابه روغن بریزید و بعد از مدت چند ثانیه برنج ها شروع پف کردن می کنند. و برنج پف کرده را داخل الک یا آبکش ریخته تا نمک اضافی درون آن خارج شود.

آموزش پخت برنجک

نکات طلایی برای تهیه برنجک بو داده

  • می توانید برای خیس کردن برنج در آب از یک فنجان شیر استفاده کنید و بعد از ۲۰ ساعت خیس شدن در شیر آن را آبکش نمایید تا شیر اضافی خارج شود و دیگر نیازی به پخت برنج نیست.
  • در صورت تمایل می توانید بجای طعم دار کردن با نمک از شکر استفاده کنید.
  • در هنگام پف کردن برنج در روغن به این نکته توجه کنید که برنج تغییر رنگ ندهد.

روش ساده تهیه برنجک

دستور تهیه گندمک خانگی

گندمک نیز مانند برنجک از جمله خوراکی های برشته شده و پف کرده پر طرفدار است که می توان آن را در انواع شیرین، نمکی و یا به شکل برنجک توپی ساده و با روکش کاکائویی به شکل بسته بندی شده یا فله ای تهیه کرد، نوع شیرین گندمک ها که به شیرین گندمک شهرت دارد و همراه شیر مصرف می شود، بسیار خوشمزه است و می توان به شکل خانگی آن را تهیه کرد. حال برای تهیه یک روش از تهیه گندمک می توانید در ادامه همراه شوید.

مواد لازم

  • گندم/ یک پیمانه
  • روغن سرخ کردنی/ به میزان لازم
  • شکر یا نمک/ به میزان لازم

روش تهیه برنجک

روش تهیه گندمک

ابتدا گندم را بعد از پاک کردن بشویید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه در آب بپزد تا کاملا مغز پخت شود. سپس گندم پخته شده را آبکش کنید و با آب سرد بشویید تا نشاشته آن گرفته شود.

اکنون گندم ها را بر روی پارچه نخی تمیز یا داخل سبد مسطحی پهن کنید تا در مجاورت هوا به طور کامل خشک شود. همچنین می توانید نزدیک بخاری یا شوفاژ (نه روی آن) قرار دهید.

در مرحله بعدی طرز تهیه گندمک که همچون برنجک خوشمزه است، در داخل تابه ای که روی حرارت گذاشته اید، مقداری روغن بریزید و سپس یک چهارم گندم های خشک شده را به کمک یک صافی در داخل روغن بگذارید. تا وقتی که به طور کامل پف کنند.

صافی را تکان دهید تا گندم ها زیر و رو شده و روغن به همه گندم ها برسد. در آخرین مرحله نیز می توانید با توجه به ذائقه تان کمی شکر یا نمک به روی گندم ها بپاشید و مراقب باشید تا گندم ها خیلی تغییر رنگ ندهند، سپس گندمک ها را روی دستمالی پهن کنید تا روغن اضافی شان گرفته شود.

نحوه تهیه برنجک

نکاتی برای تهیه گندم برشته

گندم ها را می توایند با باد پنکه و یا قرار دادن در آفتاب خشک کنید.

از قرار دادن گندم آبکشی شده بر روی بخاری، شوفاژ و یا فر خودداری کنید، زیرا این کار موجب می شود که گندم ها به هنگام سرخ شدن پف نکنند.

توجه داشته باشید که گندم ها باید کاملا خشک شوند و هیچگونه نم یا رطوبتی نداشته باشند.

در صورت افزودن شکر به گندمک می توانید بعد از تهیه، آن را به همراه شیر نوش جان کنید.

امیدواریم برنجک خوشمزه و سالم را تهیه نمایید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. برای تهیه دسر های بیشتر می توانید به بخش دسر و پیش غذا مجله آرگا مراجعه کنید و با طرز تهیه انواع دسرها آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *