دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از خواص لوبیا سبز و مزایای مصرف آن چه می دانید

  • شیما عنایتی
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

لوبیا سبز همانند دیگر سبزیجات منبع غنی ویتامین، فیبر و البته آهن می باشد. از جمله دیگر مواد آن وجود مقدار زیادی پتاسیم می باشد که برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید می باشد. در ادامه خواص لوبیا سبز را مشاهده نمایید.

لوبیا سبز جزء دسته سبزیجات محسوب می گردد. لوبیا سبز برخلاف لوبیا قرمز و سفید دارای کالری کم می باشد ولی منبع خوبی برای تامین آهن بدن می باشد. در این مطلب به خواص لوبیا سبز که بسیار شبیه خواص نخود فرنگی می باشد را ارائه می دهیم، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از فواید بی نظیر لوبیا سبز اطلاعی ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

از خواص لوبیا سبز چه می دانید؟

لوبیا سبز جزء سبزیجات پر خاصیت

لوبیا سبز مانند بسیاری از سبزیجات سرشار از ویتامین c ، فیبر و کلروفیل می باشد. ویتامین c از جمله آنتی اکسیدان های بسیار مهم به شمار می رود که به کاهش رادیکال های آزاد موجود در بدن کمک می کند. اگرچه وجود رادیکال های آزاد نیز برای سلامت بدن مفید است ولی وجود بیش از حد آن ها به سلول های بدن آسیب می رساند ( پیری زودرس، سرطان و…).

لوبیا سبز و خواص آن

فیبر نیز برای درمان مشکلات گوارشی ، همچنین یبوست و بواسیر بسیار مورد توجه می باشد ، بعلاوه برای کنترل میزان کلسترول و قند در بدن نیز مفید می باشد که به بیماران دیابتی نیز توصیه می گردد. وجود کلروفیل نیز در لوبیا سبز می تواند اثر سرطان زایی موادی که به سبب سرخ کردن و کباب نمودن گوشت در دمای بالا ایجاد می گردند را خنثی نماید. دیگر  فواید لوبیا سبز در ادامه مشاهده می نمایید.

خواص لوبیا سبز

  •  آرون گروپس

قوی تر نمودن استخوان ها:

با توجه به وجود مقدار قابل توجهی ویتامین k که سبب جذب کلسیم در بدن می شود و از خارج شدن آن همراه ادرار جلوگیری می نماید، لوبیا سبز سبب استحکام استخوان ها می گردد.

ضد افسردگی و مفید برای زنان:

با توجه به اینکه لوبیا سبز دارای مقدار مشخصی فولیک اسید می باشد می تواند میزان ماده شیمیایی همو سستئین را در بدن کنترل نموده سبب بهتر شدن خلق و خو، تنظیم خواب و اشتها می گردد. همچنین فولیک اسید در دوران بارداری یکی از مواد مهم برای تامین سلامت جنین می باشد. در ضمن وجود فولات در لوبیاسبز برای زنان در طول دوره قبل از بارداری و بارداری بسیار مفید است.

رژیم لاغری مناسب:

لوبیا سبز با توجه به اینکه دارای کالری و چربی بسیار کم و سرشار از مواد معدنی می باشد، می تواند در برنامه رژیم لاغری گنجانده شود.

جلوگیری از بیماری های قلبی-عروقی و فشارخون:

وجود پتاسیم در لوبیا سبز باعث حفظ تولید سلول و جریان مایعات در بدن می شود. از این روست که برای کنترل فشار خون و بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید می باشد.

  خواص لوبیا سبز

تامین آهن در دوران قاعدگی :

لوبیا سبز دارای مقادیر فراوانی آهن است و برای خانم هایی که در دوره قاعدگی به سر می برند و در معرض کاهش شدید آهن هستند بسیار مفید و مناسب است و در واقع به عنوان یکی از بهترین منبع به منظور تامین آهن محسوب می شود.

درمان بی خوابی :

بسیاری از افراد از بی خوابی در طول شب رنج می برند که به منظور درمان آن می توانید از لوبیا سبز کمک بگیرید زیرا، دارای مواد مغذی می باشد که سبب تولید هورمون هایی از جمله : نوراپی نفرین، دوپامین و سروتونین می شود در نتیجه این هورمون ها کمک زیادی به رفع بی خوابی و همچنین بهبود خلق و خو و اشتها می کند.

فواید شگفت انگیز لوبیا سبز

بهبود آرتروز :

به دلیل اینکه لوبیا سبز دارای بتاکاروتن و ویتامین های C می باشد و دارای خاصیت ضد التهابی است برای مقابله با آرتروز گزینه بسیار مناسبی است، امروزه آرتروز یکی از مشکلات بسیار شایع در بین اکثر مردم می باشد که با استفاده از لوبیا سبز می توانید این مشکل را برطرف کنید.

سلامت چشم ها :

وجود ویتامین A در لوبیا سبز نقش مهمی در سلامت چشم ها ایفا می کند و سبب جلوگیری از ایجاد مشکلات چشمی خواهد شد.

خاصیت باورنکردنی لوبیا سبز

پیشگیری از آسم :

فلانویید موجود در لوبیا به خاطر داشتن خاصیت ضد التهابی سبب پیشگیری از برخی بیماری مانند آسم می شود بنابراین می توانید استفاده از این سبزیجات را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

سم زدایی بدن :

از دیگر فواید شگفت انگیز لوبیا سبز خاصیت دیورتیک بودن آن است که به عنوان یک عامل سم زدایی به شمار می رود و در نتیجه کمک زیادی به رفع سموم ناخواسته بدن می کند.

بررسی خواص لوبیا سبز

امیدوارم آشنایی با فواید لوبیا سبز, سبب شود تا لوبیا سبز در برنامه مداوم غذایی شما جایگاه ویژه ای پیدا کند، در پایان پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از خواص سبزیجات مختلف کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *