دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه املت فرانسوی درست کنیم؟

  • شیما عنایتی
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

املت فرانسوی یک میان وعده ساده و صبحانه لذیذ برای شماست که بسیار راحت و ساده قابل تهیه است، که در طبخ آن باید سرعت عمل کافی را داشته باشید تا املت نرم و پخته ای را آماده نمایید. در این مطلب با طرز تهیه املت فرانسوی همراه شما هستیم.

املت فرانسوی یکی از ساده ترین املت ها در میان انواع املت ها چون املت ایتالیایی و املت اسپانیایی و … می باشد که معمولا غذای مناسبی برای صبحانه به شمار می رود. این املت بسیار راحت و با تخم مرغ و نمک و فلفل و کره طبخ می گردد. در ادامه این مطلب طرز تهیه املت فرانسوی را ارائه می دهیم.

املت به روش فرانسوی ها

طرز تهیه املت فرانسوی

املت فرانسوی بسیار سریع و آسان آماده می گردد و نکته مهم خوب درآمدن این املت، سرعت در هنگام پخت برای نرمی تخم مرغ ها و خشک نکردن آن هاست. شما می توانید روی املت فرانسوی را بعد از نیمه پخت شدن با قارچ تفت داده شده، گوجه و سبزیجات دلخواه خود حتی پنیر چدار یا گودا پر کنید و سپس لبه های املت را روی هم گذاشته سرو نمایید.

فرق املت فرانسوی، با ایتالیایی در این است که در طرز تهیه املت ایتالیایی قبل از ریختن تخم مرغ ها در ماهیتابه سبزیجات و مواد دلخواه را به مایع تخم مرغ اضافه می نمایند.

مواد لازم:

  • تخم مرغ: دو عدد
  • کره: یک قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل: به میزان کافی

طرز تهیه املت فرانسوی:

طرز تهیه املت فرانسوی خوشمزه

در  دستور پخت املت فرانسوی ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی گود، بشکنید و خیلی خوب با چنگال هم بزنید تا سفیده و زرده آن کاملا با هم مخلوط گردد. سپس نمک و فلفل را به میزان کافی و با توجه به ذائقه خود اندازه نمایید. در این مرحله کره را درون ماهیتابه روی حرارت قرار دهید تا ذوب گردد و کف های آن از بین برود. دیواره ماهیتابه را نیز با کره چرب نمایید.

  •  آرون گروپس

مراحل تهیه املت فرانسوی

سپس تخم مرغ ها را درون ماهیتابه ریخته با چنگال پهن کنید. بعد از اینکه تخم مرغ ها کمی خودش را گرفت ماهیتابه را با دست تکان دهید تا مایع رویی املت که پخته نشده به کناره ها و زیر برود تا پخته گردد. حالا می توانید سبزیجات دلخواه خود و پنیر چدار یا گودا را به مقدار کافی روی املت بریزید و لبه های املت را  با کمک چنگال و حرکت ماهی تابه روی هم آورید و در ظرف دلخواه خود سرو نمایید.

 املت فرانسوی

دستور تهیه املت فرانسوی به روشی دیگر

املت از جمله غذا های پرطرفدار با دستور پخت ساده و آسان است که در سراسر جهان طرفدار دارد و به روشهای مختلفی طبخ می شود، در این  اینجا روش دیگری از تهیه املت فرانسوی را در اختیارتان قرار می دهیم که مقدار مواد آن مناسب برای ۴ نفر می باشد، برای یادگیری این روش از تهیه املت فرانسوی در ادامه همراه ما شوید.

دستور تهیه املت فرانسوی

مواد لازم

  • قارچ/ ۲ عدد
  • تخم مرغ/ ۶ عدد
  • گوجه فرنگی/ ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای/ یک عدد
  • روغن مایع/ به میزان کافی
  • نمک و فلفل سیاه/ به میزان کافی

طرز تهیه املت فرانسوی با گوجه و قارچ

گوجه فرنگی ها را بعد از شست و شو به صورت حلقه ای برش بزنید، دقت داشته باشید که حلقه ها خیلی نازک نباشند تا در هنگام تفت دادن له شوند، فلفل دلمه ای ها را نیز بشویید و حلقه ای خرد کنید.

قارچ ها را بعد از تمیز کردن با یک دستمال، بشویید و در صورت لزوم پوست ضخیم آن را بگیرید، سپس آبکش کنید و به شکل ورقه ورقه خرد کنید. اکنون در داخل تابه ای که مقداری روغن ریخته اید، قارچ های ورقه شده را تفت دهید و بعد فلفل دلمه ای ها و گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و تفت دهید.

قارچ ها در اثر تفت دادن زیاد، ظاهر شان خراب خواهد شد، از این رو بعد از کمی نرم و سرخ شدن می توانید حرارت زیر تابه را خاموش کنید و مواد را داخل ظرفی بریزید و کنار بگذارید.

سپس تخم مرغ ها را داخل کاسه ای جداگانه بشکنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید و بعد کاملا هم بزنید تا یکدست شوند، بعد از اضافه کردن نمک و فلفل سیاه به آن، در داخل تابه ای (بهتر است نچسب باشد) کمی روغن بریزید و حرارت زیر آن را کم کنید تا داغ شود، سپس تخم مرغ ها را داخل تابه بریزید، درب تابه را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه ببندید تا کمی بپزد، سپس مواد تفت داده شده در مرحله قبلی را روی قسمتی از تخم مرغ های درون تابه بریزید و نیمه دیگر تخم مرغ را روی مواد برگردانید، دوباره درب تابه را ببندید و حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا املت شما آماده شود، در صورت دلخواه می توانید از کالباس و سوسیس در مواد میانی داخل املت استفاده کنید.

روش تهیه املت فرانسوی

امیدوارم با استفاده از طرز تهیه املت فرانسوی این املت خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه نمایید و در میان وعده ها و وعده صبحانه خود از طعم آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع املت کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *