دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش های سریع و مفید برای لاغری شکم بدون ورزش!

  • بهاره سلطانی
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

داشتن شکمی صاف به حفظ تناسب اندام، زیبایی و سلامت بدن کمک می کند. بخشی از مهمترین اندام های بدن در ناحیه شکم قرار دارند که چاقی شکم و چربی اضافی ممکن است سلامت این اندام ها به خطر اندازد. در ادامه روش های لاغری سریع شکم بدون ورزش را می خوانید.

ما در این مطلب روش های کاربردی لاغری سریع شکم بدون ورزش را برای افرادی که توانایی و یا زمان مناسب برای استفاده از ورزش لاغری شکم را در اختیار ندارند پیشنهاد می دهیم تا در عرض چند هفته چربی های اضافی شکمتان از بین برود. بیشترین بخش این روش شامل تغییر رژیم غذایی است. در مرحله اول کافیست که اراده کنید سپس با برنامه ریزی دقیق و پرهیز می توانید به هدفتان برسید.

چاقی شکم

لاغری سریع شکم بدون ورزش

همانطور که گفته شد با رژیم غذایی سالم می توان لاغری سریع شکم بدون انجام ورزش های مختلف را تجربه کرد. در ادامه با انواع خوراکی های مفید و دمنوش های طبیعی که در لاغری موثر هستند آشنا می شوید.

مصرف آب لیمو تازه

مصرف لیموی تازه به سم زدایی بدن کمک کرده و همچنین به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می کند. آبلیمو باعث افزایش سوخت و ساز بدن و تقویت کبد می شود. برای کاهش چربی شکم می توانید از مخلوط آب لیمو و آب گرم استفاده کنید. آب یک عدد لیمو تازه را گرفته و در یک لیوان آب گرم بریزید و صبح قبل از خوردن صبحانه آن را میل کنید.

لاغری سریع شکم بدون ورزش

سبوس لاغر کننده شکم

سبوس یا ” فیبر” باعث تقویت دستگاه گوارش شده، از یبوست و بیماری های گوارشی جلوگیری کرده و به هضم غذا نیز کمک می کند. همچنین سبوس یکی از خوراکی مفید و توصیه شده برای لاغری سریع شکم بدون ورزش است. توصیه می شود که از غلات حاوی سبوس مانند: برنج قهوه ایی و نان قهوه ایی حاوی سبوس استفاده کنید. پوست سیب نیز سرشار از فیبر است، در طی روز یک سیب را با پوست میل کنید.

لبنیات کم چرب

از لبنیات کم چرب بویژه شیر کم چرب استفاده کنید. از خواص مفید شیر کوچک کردن شکم است. در طی روز دو لیوان شیر کم چرب میل کنید. همچنین می توانید با جایگزین کردن شیر در وعده شام به لاغری بهتر و بیشتر شکم سرعت ببخشید.

  •  آرون گروپس

شیر کم چرب

چای سبز و قهوه سبز

از نوشیدنی های طبیعی و مفید برای لاغری سریع شکم و حذف چربی های اضافی آن، استفاده از نوشیدنی هایی مانند چای سبز و قهوه سبز است که هم می تواند جایگزین چای سیاه شود و هم با افزایش سوخت و ساز بدن به کالری سوزی بیشتر کمک کرده و در نتیجه آن چربی های زائد شکم و پهلو نیز آب می شوند. توصیه می شود که چای و قهوه سبز را بدون شکر و قند میل کنید.

مصرف چای سبز

استفاده از تخم کتان

از خوراکی های مفید برای لاغر شدن سریع شکم می توان به تخم کتان اشاره کرد. تخم کتان حاوی روغن است بنابراین در مصرف آن نباید افراط کرد. مصرف آن باعث کاهش اشتها می شود و در نتیجه آن چاقی شکم از بین می رود.

دمنوش چای ترش

چای ترش علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی که دارد در لاغری شکم نیز موثر است. پیشنهاد می شود که روزانه یک فنجان چای ترش بدون شیرینی را در رژیم لاغری شکم جای دهید، تا در مدت کوتاهی صاحب شکمی تخت شوید.

لاغری سریع شکم بدون ورزش

میخک و هل

هل و میخک به عنوان چربی سوز قوی عمل می کنند. در هفته چند مرتبه یا هر روز می توانید از هل و میخک همراه با چای استفاده کنید. همچنین می توانید از هل و میخک به عنوان دمنوش نیز استفاده کنید. چند عدد هل و چند عدد میخک را کوبیده در یک لیوان آب جوش بریزید و میل کنید.

زردچوبه

زردچوبه برای تقویت دستگاه گوارش بسیار موثر است. هاضم خوبی است و در از بین بردن یبوست نیز موثر است و به چربی سوزی کمک می کند، بنابراین می توانید روی زردچوبه به عنوان یکی از ادویه های مهم برای لاغری شکم بدون ورزش حساب کنید.

لاغری سریع شکم بدون ورزش

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب به منظور از بین بردن چربی های شکم و پهلو گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است سرکه سیب را با کمی آب مخلوط کرده سپس محلول به دست آمده را بنوشید، مصرف این ماده سبب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها می شود و همچنین به بهبود هضم غذا کمک شگفت انگیزی می کند.

هشدار : از مصرف بیش از حد سرکه سیب پرهیز نمایید.

کرفس

به دلیل اینکه کرفس دارای کالری کم و سرشار از فیبر و مقادیر فراوانی کلسیم و ویتامین C است کمک شایانی به سوزاندن چربی ها می کند بنابراین، پیش از هر وعده غذایی نصف لیوان آب کرفس بنوشید همچنین می توانید این سبزیجات را به سوپ و سالاد تان نیز بیفزایید، استفاده از این گیاه می تواند سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان در خانم ها شود.

 روش های لاغری سریع شکم بدون ورزش

لیمو و عسل

از دیگر راهکارهای طبیعی به منظور لاغری شکم استفاده از مخلوط عسل و لیمو است، آب چند عدد لیموی تازه را گرفته و به آن مقداری آب و یک قاشق عسل بیفزایید سپس معجون به دست آمده را با معده خالی هر روز صبح بنوشید، این نوشیدنی علاوه بر آب کردن چربی شکم سبب تنظیم حرکات روده و درخشان شدن پوست تان نیز خواهد شد.

کدو سبز

می توانید به منظور لاغر شدن فوری شکم از کدو سبز کمک بگیرید زیرا، دارای مواد مغذی و سرشار از فیبر است و در واقع انرژی بدن را برای ساعت ها تامین کرده و کمتر احساس گرسنگی داشته باشد، بنابراین این سبزی را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

آب کردن چربی شکم

بررسی دلایل چاقی شکم

چاق شدن شکم بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد که برخی از این علت ها عبارتند از :

  • افسردگی
  • فقدان انرژی
  • مصرف میان وعده های زیاد و پر انرژی
  • سیگار کشیدن
  • استرس شدید در زندگی
  • رژیم غذایی فاقد فیبر
  • خوردن نوشابه های گازدار
  • مصرف مواد غذایی پرچرب
  • مشکلات هورمونی
  • کمبود ویتامین
  • سیگار کشیدن
  • دیر شام خوردن

روش های لاغری فوری شکم

توصیه ها

با غذاهای فست فودی، فرآورده های گوشتی و غذاهای چرب خداحافظی کنید. برای لاغری سریع شکم بدون ورزش باید مصرف روغن را محدود کرده و بیشتر از غذاهای آب پز و کبابی استفاده کنید.

مصرف قند و نشاسته نیز یکی از عوامل چاقی شکم است که با کم کردن مقدار و تعداد دفعات مصرف آنان می توان به لاغر شدن شکم کمک کرد. بنابراین مصرف شکلات، آبنبات، شکر، قند، سیب زمینی، نان و برنج را محدود کنید.

نوشیدن آب هم به حفظ سلامت بدن کمک می کند و هم راهی طبیعی برای لاغری سریع شکم بدون ورزش است. توصیه می شود قبل از خوردن غذا دو لیوان آب میل کنید، آب باید جایگزین نوشیدنی های کافئین دار و نوشابه های قندی شود.  

توصیه هایی برای لاغری شکم

چربی شکم علاوه بر اینکه باعث بروز برخی از بیماری ها می شود ظاهری زشتی نیز به اندام می دهد از این رو، در کنار راهکارهای گفته شده می توانید از رژیم لاغری شکم نیز استفاده کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با رژیم غذایی می توانید بر روی لینک لینک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *