دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چطور پاناکوتا وانیلی و زعفرانی درست کنیم؟

  • شیما عنایتی
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

دسر پاناکوتا نوعی پودینگ ایتالیایی می باشد . این دسر خوشمزه براحتی قابل تهیه می باشد تا شما در مجالس و مهمانی های خود از آن بهره برده و از طعم آن لذت ببرید. با طرز تهیه پاناکوتا وانیلی همراه ما باشید.

پاناکوتا نوعی پودینگ با پایه ی خامه به شمار می رود که یک دسر ایتالیایی خوشمزه است و در طرز تهیه پاناکوتا وانیلی از ژلاتین بجای تخم مرغ و نشاسته به عنوان غلیظ کننده و برای به هم چسبیدن مواد استفاده می کنند.

در مطالب قبلی شما عزیزان را با طرز تهیه پاناکوتای بستنی، پاناکوتای توت فرنگی، پاناکوتا انبه، پاناکوتای انار آشنا کردیم، در این مطلب با طریقه ساخت پاناکوتا وانیلی که نوع رایج آن نیز می باشد آشنا خواهید شد، تا آن را تهیه و در مهمانی ها و دور همی ها نوش جان کنید بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

پاناکوتا ی وانیلی خوشمزه

پاناکوتا یک دسر بسیار خوشمزه می باشد که براحتی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید و برای مجالس و مهمانی های خود سرو نمایید. پاناکوتا شکلاتی و پاناکوتا وانیلی از جمله انواع این دسر خوشمزه و پرطرفدار هستند. برای طعم بهتر پاناکوتا در نحوه تهیه ی آن از خامه ی سنگین (مخلوط شیر و کره ی ذوب شده) استفاده می کنیم که می توانید در انواع دسر ها از آن استفاده نمایید.

مواد لازم

  1. خامه سنگین: چهار فنجان
  2. شیر: یک و نیم فنجان
  3. شکر: یک فنجان
  4. پودر ژلاتین: ۷ گرم یا دو ورق ژلاتین
  5. عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

برای درست کردن پاناکوتا وانیلی ابتدا نصف شیر و پودر ژلاتین را مخلوط می کنیم ( شیر را کمی ولرم نمایید) و کنار می گذاریم تا ژلاتین نرم شود. در ظرفی دیگر خامه، شکر و باقی مانده شیر را مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار میدهیم تا خامه به خوبی داغ و به اصطلاح پخته شود ولی مراقب باشید که به جوش نیاید. بعد از آن از روی حرارت برمی داریم و مخلوط شیر و پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم، همچنین عصاره ی وانیل را به آن می افزاییم و سپس خوب هم می زنیم تا ژلاتین در آن کاملا حل گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دسر آماده شده را در ظرف یا ظروف مورد نظر خود بریزید و به مدت چهار ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از آن می توانید دسر پاناکوتا را با انواع میوه های تازه، سس میوه، شکلات یا کارامل تزیین نموده سرو کنید.

طرز تهیه ی پاناکوتای وانیلی
نحوه تهیه پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا دارای انواع مختلفی است که یکی از انواع آن زعفرانی است که ترکیبی از خامه و زعفران است و از دسرهای بین المللی، خوشمزه و پرطرفدار در دنیا می باشد، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید.

مواد لازم :

  • شیر : یک و نیم پیمانه
  • خامه : یک بسته
  • شکر : نصف پیمانه
  • پودر ژلاتین : دو قاشق سوپ خوری
  • زعفران : به میزان لازم

نحوه تهیه پاناکوتا زعفرانی

نحوه تهیه :

در روش تهیه پاناکوتا زعفرانی ابتدا پودر ژلاتین را داخل کمی آب بر روی حرارت غیر مستقیم حل نمایید ( به روش بن ماری) سپس شیر و خامه را با هم ترکیب نمایید و بر روی حرارت بگذارید.

حالا شکر و ژلاتین حل شده را به آن بیفزایید سپس زعفران دم کرده را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا خامه بپزد فقط باید دقت داشته باشید پیش از جوشیدن خامه حرارت را خاموش نمایید.

در مرحله آخر مواد را پس از غلیظ شدن در قالب مناسب بریزید و اجازه دهید خنک شود سپس آن را به مدت نصف روز داخل یخچال بگذارید، نوش جان.

آموزش تهیه پاناکوتا زعفرانی

نکات تکمیلی

۱. در صورت تمایل می توانید کمی گلاب داخل دسر بیفزایید.

۲. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا نیم ساعت می باشد.

۳. این پاناکوتا را می توانید به عنوان پیش غذا، میان وعده و دسر نوش جان کنید.

۴. مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از دسر تهیه دسر وانیلی و زعفرانی نهایت لذت را برده باشید و این دسر بسیار خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید برای مشاهده آموزش تهیه انواع پاناکوتا کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *