دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سرکه انگبین (شربت سکنجبین) با دستور تهیه اصلی

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

سرکه انگبین یا شربت سکنجبین از انواع نوشیدنی های خوش طعم و پرطرفدار ایرانی است که در طرز تهیه سرکه انگبین از ترکیب سرکه و عسل استفاده می شود و این نوع نوشیدنی معمولا در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.

سرکه انگبین نوشیدنی خنک و خوشمزه ای است و شما می توانید این شربت خوش طعم را برای پذیرایی از مهمان ها در فصل تابستان در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم و مزه بی نظیر این شربت نهایت لذت را ببرید. در ادامه مطلب طرز تهیه سرکه انگبین را با دستور اصلی مشاهده خواهید کرد.

شربت خاکشیر و شربت سکنجبین و شربت زعفران از انواع شربت های خنک و پرطرفدار هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز این نوع شربت های خوش طعم را در فصول گرم سال در منزل تهیه کنند.
دستور اصلی تهیه سرکه انگبین

مواد لازم

  • سرکه خانگی : یک پیمانه
  • آب : یک پیمانه
  • عسل : دو پیمانه
  • نعناع : به میزان لازم

طرز تهیه سرکه انگبین در منزل

اگر تمایل دارید برای تهیه سرکه انگبین از نعناع استفاده کنید باید ابتدا نعناع های تازه را پاک کنید و آن ها را به خوبی بشویید سپس نعناع ها را به صورت دسته هایی کوچک در آورید و هر کدام از دسته های نعناع را با کمک ساقه نعناع ببندید تا دسته ها باز نشوند.

دسته های نعناع

سرکه خانگی و آب و عسل را در قابلمه ای مسی بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مخلوط این مواد به دمای جوش برسند سپس کف روی قابلمه را بگیرید و اجازه دهید تا شربت به ۱/۴ و به قوام مناسب مناسبی برسد.

دستور تهیه سرکه انگبین در خانه

بعد از اینکه حباب های ریزی روی سطح شربت ایجاد شد شربت آماده است و به غلظت مناسب رسیده است که در این مرحله از طرز تهیه سرکه انگبین باید دسته های کوچک آماده شده نعناع را درون شربت بیاندازید و شعله گاز را خاموش کنید تا شربت عطر و طعم نعناع را به خود بگیرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قرار دادن دسته های نعناع در سرکه انگبین

سپس اجازه دهید تا شربت به خوبی سرد شود و شربت خنک را درون صافی بریزید سپس شربت صاف شده را درون شیشه در بسته نگهداری کنید.

   سرکه انگبین خوشمزه

نکات طلایی در تهیه سرکه انگبین

۱. به جای نعناع می توانید در تهیه این شربت از دو پیمانه عرق نعناع استفاده کنید.
۲. در روش تهیه سرکه انگبین همچنین می توانید از ترکیب عرق های نعناع و پونه و یونجه استفاده کنید که مجموع این عرق ها باید به اندازه ۲ پیمانه باشد.
۳. این شربت را می توانید در قابلمه های معمولی نیز تهیه کنید ولی بهتر است برای تهیه شربت در صورت دسترسی به قابلمه مسی از این قابلمه استفاده کنید.
طرز تهیه سرکه انگبین در منزل

آموزش تهیه سکنجبین به روش طب سنتی

از انواع نوشیدنی های پرطرفدار که خواص دارویی بسیاری دارند و به رفع صفرا، سودا و بلغم کمک می کند. سکنجبین می باشد که این نوشیدنی را می توان با روش های متفاوت و حتی طعم های سازگار با ذائقه خود تهیه کرد که در ادامه شما را با تهیه سکنجبین با استفاده از طرز تهیه آن به شکل سنتی آشنا می نماییم، خواهشمندیم تا پایان همراه ما باشید.

مواد لازم:

  • سرکه انگور: ۱ واحد
  • عسل: ۲ واحد
  • عرق نعناع: ۲ واحد

طریقه تهیه سرکه سکنجبین

دستور پخت:

در ابتدا برای تهیه سکنجبین باید یک واحد سرکه انگور را با دو واحد عرق نعناع با هم مخلوط نمایید و آن را درون قابلمه مناسبی بریزید.

قابلمه را بر روی شعله اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا به مقدار کمی حجم آن کاسته شود. بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و به آن زمان دهید تا از داغی بیافتد و کمی سرد گردد.

در مرحله بعدی عسل را به میزان ۲ واحد اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید تا به طور کامل در محلول سرکه و عرق نعناع حل گردد. سپس صبر کنید تا کاملا سکنجبین آماده شده، خنک و سرد شود.

در مرحله آخر سکنجبین را درون ظرف شیشه ای درب دار بریزید و درون یخچال بگذارید.

در این دستور تهیه بر اساس ذائقه خود می توانید گلاب یا عرق کاسنی یا آب اناز تازه یا آب زرشک یا غیره را جایگزین عرق نعناع نمایید و لذت بیشتری از سرو سکنجبین ببرید.

نحوه تهیه سرکه سکنجبین

در این مطلب با طریقه درست کردن سرکه انگبین آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شربت خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای آشنایی با دستور تهیه شربت ها با طعم مختلف به بخش نوشیدنی سرد مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *