دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حرکات ورزشی برای چاق شدن صورت و پاها

  • بهاره سلطانی
  • ۶ دی ۱۳۹۹
  • ۰

تناسب اندام یکی از مواردی است که خیلی از افراد به آن توجه ویژه دارند. این تناسب هم به زیبایی اندام کمک کرده و هم سلامتی را تضمین می کند. عده ای با رژیم های غذایی و برخی با جراحی های سنگین و پر هزینه این تناسب را بوجود می آورند. بعضی افراد تناسب اندامشان در گرو کاهش وزن است و برخی دیگر با افزایش وزن به اندام ایده آل خود می رسند. در این مطلب ما حرکات ورزشی را برای چاق شدن پاها و صورت آموزش می دهیم. این حرکات به آسانی قابل انجام است و نیاز به وسایل سنگین ورزشی ندارند.

حرکات ورزشی برای چاق شدن تمام اعضای بدن صورت می گیرد. با حرکات اصلاحی و تمرینی می توان صورت, دست ها و پاها را فرم بهتری داد. در این مطلب با حرکاتی که در منزل نیز قابل انجام است آشنا می شوید. این حرکات برای چاق شدن پاها و صورت کاربرد دارد.

حرکات ورزشی برای چاق شدن پاها

همانطور که گفته شد حرکات ورزشی برای چاق شدن تمام اعضای بدن انجام می شود. در ادامه این مطلب حرکاتی را در چهار مرحله آوردیم که برای چاق شدن پاها و بزرگ کردن باسن صورت می گیرد.

حرکت اول

ابتدا روی یک صندلی به حالت صاف بنشینید. پاشنه پایتان را روی زمین بگذارید و انگشتانش را به سمت بالا بکشید, در این حالت ۱۰ ثانیه بمانید. این حرکت را می توانید ۱۵ بار در طی روز انجام دهید.

افزایش حجم پاها

حرکت دوم

روی صندلی صاف بنشینید, یکی از پاهایتان را به سمت جلو و پای دیگر را به سمت داخل کشیده و با دست نگاه دارید. انگشتان هر دو پا باید در این حالت به سمت بیرون باشد. این حرکت را می توانید ۵ بار در روز انجام دهید.

حرکت سوم

در این حالت نیز روی صندلی به صورت صاف بنشینید. پاها را به هم بچسبانید, چند دقیقه در این حالت بمانید و بعد از چند ثانیه استراحت دوباره حرکت را تکرار کنید.

حرکت چهارم

آخرین حرکت ورزشی برای چاق شدن این است که روی صندلی به حالت صاف بنشینید, سپس یکی از پاها را به سمت بالا آورده و پای دیگر را ثابت روی زمین نگه دارید. این حرکت را ۱۰ بار در روز انجام دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گفتنی است که حرکات ورزشی برای چاق شدن را نباید به صورت متداوم انجام داد زیرا روند حجیم شدن بدن را با اشکال مواجه می کند. بنابراین توصیه می شود که روزهایی برای استراحت نیز در نظر گرفته شود.

چاق شدن پاها

چاق شدن صورت با ورزش

صورت لاغر ممکن است در بعضی افراد باعث کم شدن میزان زیبایی آنان شود و یا عده ای بر حسب سلیقه صورت لاغر را نپسندیده و در صدد چاق شدن صورتشان باشند. این حرکات علاوه بر فرم مناسبی که به صورت می دهد, از چین و چروک و پیری زود رس نیز جلوگیری می کند.

لپ یا گونه بخش ماهیچه ای صورت است که سطح زیادی دارد به همین خاطر حجیم شدن آنها به چاق شدن صورت کمک می کند. برای اینکار می توانید تمرینهایی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید.

حرکت اول

یکی از ساده ترین حرکات ماساژ لپ هاست. ابتدا دو انگشت وسطی و اشاره را روی لپ ها قرار داده و به صورت آهسته به شکل دایره وار روی ماهیچه ها حرکت و ماساژ دهید. این تمرین به تحریک شدن ماهیچه ها و افزایش حجم آنها کمک می کند.

ماساژ لپ ها

حرکت دوم

ابتدا یکی از انگشتان دستتان را درون دهان ببرید, با لبهایتان به انگشت فشار وارد کرده و تا ۵ ثانیه انگشتانتان را بمکید. این حرکت را می توانید ۱۵ بار در روز انجام دهید. با این تمرین ماهیچه های لپ قوی تر شده و خون رسانی به آن افزایش پیدا می کند.

حرکت سوم

این تمرین برای لبها انجام می گیرد. ابتدا لبهایتان را جمع و غنچه کنید و در همان حالت بدون اینکه لبها باز شوند, لبخند بزنید. دقت کنید که در این حالت دندانهایتان مشخص نشود و لبها کاملا بسته باشد. این حرکت را در روز ۱۵ بار انجام دهید.

حرکات ورزشی برای چاق شدن

حرکاتی که به چاق شدن پایین تنه و پاها کمک می کنند

بسیاری از افراد لاغر و یا افرادی که پایین تنه و پاهایی لاغری دارند به منظور حفظ تناسب اندام و برخورداری از استایلی مناسب به دنبال راهکارهای برای چاق شدن این قسمت از بدن دارند. در ادامه به معرفی چند ورزش ساده و مناسب برای رسیدن به اندام پایین تنه ایده آل خواهیم پرداخت.

اولین حرکت

این حرکت که در واقع ورزش پل باسن با تک پا می باشد باید بدین صورت انجام گیرد که باید به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوها را خم کنید، کف پاها با ید به شکل صاف بر سطح زمین قرار گرفته شود. بعد باسن را از زمین جدا کنید و به سمت بالا ببرید به نحوی خطی راست از قسمت شانه ها تا زانوهای خمیده شما ایجاد گردد. سپس باید یک از زانوها را به سمت قفسه سینه بیاورید و بعد به حالت اول برگردانید، این حرکت را برای زانوی دیگر نیز به همین ترتیب انجام دهید. چند باری باید این حرکت را در دو زانو تکرار نمایید.

بهترین حرکت ورزشی برای چاق شدن

دومین حرکت

حرکت دوم ورزش لانگز به اطراف است که بدین منظور باید در حالت ایستاده، پاهای خود را به عرض شانه از هم جدا نمایید. حال باید مفصل ران را به سمت پایین حرکت دهید و وزن خود را روی پای راست بیندازید و با خم کردن زانوهای خود بدن را به سمت پایین ببرید، بعد بدون اینکه بایستید پای راست به صورت عمود بر کف قرار دهید و پای چپ را روی زمین بگذارید. این حرکت ورزشی را نیز برای پای چپ نیز انجام دهید و چندین مرتبه بین پای چپ و راست تکرار کنید.

آشنایی با حرکات ورزشی برای چاق شدن

سومین حرکت

ورزش سوم پلانک چرخشی می باشد که آغاز این حرکت با شنا سوئدی است، در این حالت باید دست های خود را به شکل صاف روی زمین قرار دهید و با حرکت میان تنه، وزن بدن خود را روی دست چپ و قسمت بالاتنه را بر روی سمت راست بیندازید. بعد دست های خود را به مدت ۳ ثانیه به طرف سقف بالا ببرید تا شکل T مانند ایجاد گردد، مجددا به حالت اول برگردانید و این حرکت را روی دست دیگر به همین صورت تکرار نمایید.

حرکات ورزشی برای چاقی پاها

چهارمین حرکت

ورزش چهارم لانگز به عقب است که باید در حالت ایستاده، دست ها بر روی ران ها قرار گیرند و پاها به مقدار عرض لگن از هم جدا شود، سپس پای راست خود را به عقب ببرید و بعد حرکت لانگز پایین را انجام دهید و اندکی مکث نمایید و مجددا به حالت اولیه برگردانید. در سمت دیگر نیز همین حرکت را انجام دهید.

حرکات ورزشی مناسب چاق شدن

امیدواریم بتوانید از حرکات و تمرینات ورزشی برای چاق شدن صورت و پاها به خوبی بهره ببرید. فراموش نکنید بهتر روش برای تغییر در اندام و زیبایی بیشتر بدن انجام حرکات ورزشی علمی و منظم است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *