دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک ژله ای خوشمزه و خوش پخت

  • شیما عنایتی
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

کیک ژله ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و با ظاهری جذاب برای مهمانی های شما می باشد. کیک ژله ای به صورت ها ی مختلفی آماده می گردد که در این مطلب طرز تهیه کیک ژله ای با عنوان پوک کیک ژله ای را آماده کرده ایم.

انواع کیک ها به عنوان یک دسر فوق العاده در میان وعده های غذایی و البته در میهمانی ها، بسیار مورد استفاده و در عین حال خوشمزه می باشد، در طرز تهیه کیک ژله ای از ژله استفاده می شود و به دلیل شکل ظاهری جذاب می تواند کیک دلخواه شما در میان انواع کیک ها گردد.

نحوه تهیه کیک ژله ای

طرز تهیه کیک ژله ای

ژلاتین ماده ای پروتئینی می باشد که بدون قند و چربی است بنابراین جزء مواد غذایی مفید و سالم محسوب می گردد اما پودر های ژله ای که در بازار عرضه می شود حاوی شکر، رنگ های مصنوعی و اسانس می باشند. بنابراین از مصرف بیش از حد آن باید خودداری شود. کیک ژله ای معمولا به دو صورت پوک کیک ژله ای یا به صورت ساده که در آن ژله، روی کیک یا به صورت مخلوط با خامه در وسط کیک قرا رمی گیرد، درست می شود. در این مطلب دستور پخت کیک ژله ای را به صورت پوک کیک ژله ای، ارائه می دهیم تا تنوعی در میان کیک های دست پخت شما گردد.

مواد لازم جهت تهیه پوک کیک ژله ای:

  • پودر آماده کیک: یک بسته
  • پودر ژله: یک بسته
  • خامه زده شده(برای تزیین): به مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک ژله ای (پوک کیک ژله ای):

روش تهیه کیک ژله ایی

ابتدا با توجه به دستوری که در روی پودر آماده ی کیک می باشد، کیک ساده ی خود را آماده کنید (می توانید به روش پخت کیک ساده بدون پودر آماده نیز کیک خود را درست نمایید). پس از اینکه کیک آماده شد، میگذاریم در دمای اتاق تا خنک شود ( به مدت پانزده الی بیست دقیقه کافیست). در این مدت پودر ژله ( می توانید از طعم و رنگ دلخواه خود استفاده کنید) را با توجه به دستور روی آن آماده می کنیم و می گذاریم در یخچال تا خنک شود.

طرز تهیه ی کیک ژله ای

  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه کیک ژله ای, روی کیک را به فاصله های متناسب سوراخ می کنیم، می توانید از چنگال یا چوب های مخصوص چینی ها استفاده نمایید(ته کیک سوراخ نشود) و ژله را روی سطح کیک پخش می کنیم. کیک را درون یخچال می گذاریم تا برای هفت ساعت یا بیشتر بماند و ژله درون کیک خود را بگیرد.

دستور پخت کیک با ژله

و در هنگام سرو با خامه روی آن را تزیین می کنیم.

طرز تهیه کیک با ژله

امیدواریم این آموزش برای شما سودمند بوده باشد و با پخت کیک ژله ای در منزل، از طعم این کیک خوش مزه و زیبا، در کنار خانواده لذت ببرید.

آموزش تهیه کیک با روکش ژله

کیک ژله ای را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه کیک اسفنجی با روکش ژله را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • آرد : سه لیوان
  • روغن مایع : نصف لیوان
  • ماست : یک لیوان
  • تخم مرغ : پنج عدد
  • شکر : یک لیوان
  • وانیل : به میزان دلخواه
  • بکینگ پودر : نصف قاشق چای خوری
  • شیر کاکائوی غلیظ : یک لیوان
  • ژل آلوئه ورا : یک بسته

روش تهیه کیک اسفنجی با روکش ژله ای

دستور تهیه :

در روش تهیه کیک اسفنجی با روکش ژله ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده سپس به زرده تخم مرغ به ترتیب شکر، روغن و ماست بیفزایید.

حالا بکینگ پودر، آرد و و وانیل را با هم مخلوط کرده و بعد از الک کردن به صورت کم کم به مواد اضافه کنید سپس به مواد سفیده های تخم مرغ را بیفزایید و مواد را هم بزنید و داخل قالب بریزید.

در مرحله بعدی داخل قابلمه دو تا سه لیوان آب ریخته و قالب کیک را داخل قابلمه در حال جوش بگذارید و درب قابلمه به مدت ۴۵ دقیقه ببنیدید تا کیک کاملا پخته شود.

بعد از آماده شدن کیک آن را از قالب خارج کرده و اجازه دهید خنک شود سپس به یک لیوان آب جوش یک بسته ژله آلوئه ورا اضافه کرده و به آن یک لیوان شیر کاکائوی شیرین شده غلیظ بیفزایید.

حالا مقداری از ژله به دست آمده را داخل همان قالب کیک ریخته و اجازه دهید داخل یخچال بماند تا کمی خودش را بگیرد سپس کیک خنک شده را بر روی ژله گذاشته و مابقی ژله را نیز اطراف کیک بریزید و داخل یخچال به مدت دو ساعت قرار دهید سپس قالب را بر روی آب جوش گذاشته و کیک را از داخل آن خارج کنید، نوش جان.

دستور تهیه کیک ژله ای

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع کیک می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *