دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان گیاهی زخم معده با تاثیر فوق العاده عالی

  • بهاره سلطانی
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
  • ۰

زخم معده یکی از بیماری های خطرناک است که در قسمت بالایی روده بوجود می آید که عموما به دلایل مختلفی از جمله نوشیدن بی رویه الکل, مصرف بعضی داروها, عفونت باکتری و یا سوختگی بوجود می آید. علاوه بر داروهای شیمیایی می توان از داروهای گیاهی هم استفاده کرد. در این مطلب با درمان گیاهی زخم معده و اثرات آن آشنا می شوید.

زخم معده بیشتر با علائمی مثل کم شدن اشتها, حالت تهوع, کاهش وزن غیر طبیعی, نفخ, احساس سوزش معده, سو هاضمه, و درد در ناحیه قفسه سینه اشاره کرد. اگر زخم معده سریع تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدام گردد خطر جدی به شمار نمی رود. با این حال از دسته بیماری هایی است که باید تمام مراقبتهای ویژه را داشت و نادیده گرفتن آن ممکن است اثرات بدی بر روی سلامتی بگذارد. رفع زخم معده با داروهای گیاهی یکی از موثرترین راهکارهای درمان آن است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.
زخم معده بیماری خطرناک

درمان گیاهی زخم معده

بابونه یکی از گیاه های توصیه شده در طب سنتی برای درمان زخم معده و ورم معده است. دمنوش بابونه را باید به مدت دو هفته صبحها و ناشتا بنوشید تا تاثیر بهتری داشته باشد. بهتر است بعد از خوردن چای بابونه چند دقیقه ای به پشت دراز کشیده و پس از ۱۵ دقیقه صبحانه بخورید. برای تهیه دمنوش بابونه و بهره بردن از خواص بابونه کافیست که ۳ قاشق چایخوری بابونه را در یک فنجان آبجوش ریخته و میل کنید.

چای بابونه

از دیگر داروهای توصیه شده برای درمان خانگی زخم معده شیرین بیان است. که در طب سنتی بسیار بر خاصیت درمانی آن خصوصا از بین بردن زخم معده تاکید شده است. شیرین بیان با درمان التهابات معده و زخم معده, ناراحتی های گوارشی را رفع می کند. لازم به ذکر است که گفته شود مصرف بیش از حد شیرین بیان می تواند به افرادی که دچار فشار خون بالا و ناراحتی های قلبی هستند آسیب بزند.

شنبلیله با داشتن ترکیبات مفید و لعاب دار یکی دیگر از درمانهای گیاهی توصیه شده برای زخم معده است همچنین می توان از دانه شنبلیله برای تسکین دل درد بهره برد. برای تاثیر بهتر این دمنوش را باید یک هفته و روزی دو بار میل کنید. برای تهیه دمنوش دانه شمبلیله, یک قاشق از این  دانه را در یک لیوان آب حل کرده تا کاملا لعاب بدهد. میتوانید با مقداری عسل این دمنوش را میل کنید.

درمان گیاهی زخم معده

سیاه دانه داروی زخم معده

سیاه دانه یکی از پرخاصیت ترین دانه های گیاهی است و خواص متعددی از جمله: درمان سو هاضمه, از بین بردن استفراغ و اسهال, تسکین سردرد های مزمن, بیماری آسم و ناراحتی های قلبی, درمان قند خون و کاهش آن, همچنین سرما خوردگی و کاهش اشتها به کار می رود. از دیگر خواص ثابت شده سیاه دانه می توان به خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن هم اشاره کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

یکی از بهترین روش ها برای درمان گیاهی زخم معده استفاده از سیاه دانه است که می تواند اثرات بد داروهای ضد التهابی را از بین ببرد. این دانه گیاهی قادر است با افزایش ترشح مخاط معده, اثرات بد زخم و ورم معده را تا حدود ۷۵ درصد کاهش بدهد که این میزان در درمان و پیشگیری از ناراحتی های معده, از داروی رانیتیدین هم بیشتر است.

درمان گیاهی زخم معده

درمانهای خوراکی زخم معده

یکی از خوراکی های مفید برای دستگاه گوارش به ویژه بیماری زخم معده, سیر است. سیر با فواید ضد میکروبی و ضد باکتریایی که دارد قادر است عفونتهای باکتری معده که سبب زخم معده شده اند را درمان کند. برای بهره بردن از این خاصیت می توانید در رژیم های غذایی تان و در هنگام طبخ از سیر استفاده کنید علاوه بر آن می توانید یک حبه کوچک سیر را له کرده و در یک فنجان آب گرم ریخته و میل کنید.

  سیر با خاصیت ضد عفونی کنندگی

از میوه های که خاصیت ضد باکتری دارد می توان موز را نام برد که در درمان عفونت معده کاربرد فراوانی دارد. موز از روند رشد باکتری های معده جلوگیری کرده و باعث کاهش اسیدیته معده می شود. طول درمان زخم معده با موز تا بهبودی کامل باید ادامه داشته باشد, در طی این مدت روزی سه مرتبه در هر وعده غذایی میل شود.

خوراکی مفید ضد باکتری

آب نارگیل و شیر نارگیل به سبب داشتن خواص ضد باکتریایی, برای بهبود زخم معده بسیار کاربرد دارد. می توانید از شیر نارگیل تازه در طی یک هفته و روزی یکبار استفاده کنید تا از خواص درمانی فوق العاده آن بهره ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *