دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه دسر کادایف خوشمزه و محبوب ترکیه ای

  • ندا خوشرو
  • ۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰

دسر کادایف از انواع دسر های ترکیه ای خوشمزه و خوش طعم است در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر کادایف را به شما کدبانوهای عزیز به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

کادایف از انواع دسر های پرطرفدار و محبوب ترکیه ای است که در آن از شکر و کره و کادایف رشته ای و گردو خرد شده استفاده می شود شما می توانید در بین رشته های کادایف از کرم و فرنی و بستنی و موس استفاده نمایید. برای آشنایی با طرز تهیه دسر کادایف در ادامه همراه ما شوید.

دسر ها از خوشمزه ترین خوراکی ها هستند که انواع مختلفی دارند و شما می توانید با تهیه انواع دسر های مختلف برای مهمانی ها و مجالس خود پذیرایی باشکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید. کادایف و تیرامیسو و شارلوت دسرهای خوشمزه ای هستند که اگر شما به تهیه دسر های مختلف در منزل علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع دسر ها غافل نشوید.

دسر کادایف

مواد لازم

  • شکر : ۶ قاشق غذاخوری
  • کره : ۵ قاشق غذاخوری
  • کادایف رشته ای : ۲۵۰ گرم
  • گردو خرد شده درشت : ۱ و ۱/۲ لیوان

مواد لازم برای تهیه کرم مخصوص

  • نشاسته ذرت : ۲ قاشق غذاخوری
  • آرد : ۴ قاشق غذاخوری
  • وانیل : به میزان لازم
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • شیر : ۳ لیوان
  • کرم شانتی : ۱ بسته
  • شکر : ۲ فنجان

طرز تهیه کرم مخصوص

برای تهیه دسر کادایف ابتدا شیر و تخم مرغ و شکر را به همراه آرد و نشاسته ذرت در ظرف مناسبی تا با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

طرز تهیه کرم مخصوص کادایف

سپس مخلوط این مواد را روی حرارت گاز قرار دهید و با کمک قاشق مناسبی مواد را به صورت مداوم هم بزنید تا مواد مخلوط شده به غلظتی شبیه به فرنی برسند.

کرم مخصوص دسر کادایف

  •  آرون گروپس

سپس ظرف حاوی مواد را از روی حرارت گاز بردارید و وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و تا سرد شدن کامل مواد گهگاهی مواد را هم بزنید تا کرم نبندد و مخلوط مواد کرم را در صورت امکان به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا به طور کامل سرد شود سپس بعد از مدت زمان ذکر شده کرم شانتی را با کرم سرد مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه مخلوط این مواد را هم بزنید تا کاملا کرم ها با یکدیگر مخلوط شوند بعد از اینکه مخلوط دو کرم به غلظت خامه رسید ظرف حاوی کرم ها را به مدت شش دقیقه در یخچال قرار دهید و دوباره مخلوط کرم ها را با کمک همزن به خوبی هم بزنید.

کرم مخصوص کادایف

طرز تهیه دسر کادایف

در مرحله اول ساخت این دسر نیمی از کادایف را در ظرف مناسبی بریزید و بقیه را در درون پاکت خودش خرد کنید سپس کره را ذوب کنید و شکر را به کره ذوب شده اضافه نمایید.

مخلوط کره و شکر

کادایف را روی شکر و کره ذوب شده بریزید و مخلوط این مواد را هم بزنید و سپس روی حرارت ملایم سرخ کنید.

اضافه کردن کادایف رشته ای به مخلوط شکر و کره

گردو را هم به مخلوط اضافه کنید و به مدت دو یا سه دقیقه دیگر نیز مخلوط این مواد را تفت دهید و مواد دسر کادایف را از روی حرارت بردارید.

سرخ کردن دسر کادایف

در مرحله آخر طرز تهیه دسر کادایف نصف مخلوط تهیه شده را در ظرف پیرکس بریزید و برای اینکه کادایف ها در موقع ریختن کرم مخصوص جابجا نشوند با کمک پشت قاشق سطح آن ها را صاف کنید.

ریختن کادایف در ظرف ریختن کادایف سرخ شده در ظرف پیرکس

سپس کرم مخصوص را از کنار ظرف روی کادایف بریزید و همه سطح را با کمک کرم مخصوص بپوشانید.

ریختن کرم مخصوص روی کادایف سرخ شده

بقیه مخلوط را روی کرم مخصوص بریزید و با کمک پشت قاشق کادایف ها را فشار دهید تا ظاهر زیبایی پیدا کنند. (توجه داشته باشید که کرم مخصوص را باید از کنار ظرف روی کادایف بریزید اگر از وسط شروع به ریختن کرم مخصوص کنید آن ها به کنار ظرف می روند).

ریختن کرم مخصوص روی کادایف

   طرز تهیه دسر کادایف در خانه دسر کادایف

دستور تهیه دسر کادایف به روشی دیگر

دسر کادایف یک دسر ترکی خوشمزه و معروف می باشد که می توان آن را به روشهای مختلفی تهیه کرد، حال مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این دسر مدرن مناسب ۶ نفر بوده و مدت زمان لازم برای آماده سازی دسر نیز ۴۰ دقیقه می باشد و بعد از تهیه می توانید به عنوان میان وعده و یا دسر لذیذ سرو کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم

  • کادایف/ ۵۰۰ گرم
  • کره آب شده/ یک پیمانه
  • کرم پاتیسیر/ به مقدار لازم
  • خلال پسته/ نصف پیمانه
  • خلال بادام/ نصف پیمانه
  • میوه تازه/ برای تزیین

روش تهیه دسر کادایف

روش تهیه دسر کادایف

در ابتدا باید کادایف را با مقدار کمی آب خیس کنید و بعد آنها را روی یک حوله مرطوب پهن کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند.

سپس کادایف نرم شده را با کره آب شده اضافه کنید و با دست هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

در مرحله بعدی طرز تهیه دسر کادایف، دو قالب گرد آماده کنید و سپس کادایف ها را داخل آنها به قطر ۲۰ سانتیمتر باز کرده و با سر انگشتانتان کمی فشار دهید .

اکنون قالب ها را در داخل فر که قبلا بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و گرم شده است، بگذارید، سپس اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بپزد، زمانی که اطراف آن کمی به رنگ قهوه ای روشن درآمد می توانید فر را خاموش کرده و دسر کادایف را بعد از بیرون آوردن از فر از قالب جدا کنید، اجازه دهید کمی سرد شود و بعد نوبت تزیین آن می باشد.

اکنون دسر را درون ظرف مناسب برای سرو قرار دهید، سپس کرم پاتیسیر روی آن بگذارید و بعد یک لایه از میوه های تازه و خلال پسته و خلال بادام روی آن بچینید، لایه دوم دیگر را نیز بگذارید و دوباره روی آن را با میوه ها، گردو و یا شکوفه هایی از کرم پاتیسیر تزیین کنید.

نحوه تهیه دسر کادایف

در این مطلب طرز تهیه دسر کادایف را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از تهیه این دسر خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای آشنایی با آموزش تهیه انواع دسر و پیش غذا نیز می توانید روی لینک آن کلیلک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *