دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

از بین بردن لک صورت با ۹ ماسک طبیعی ضد لک قوی و موثر

  • ندا خوشرو
  • ۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

لکه های صورت یکی از بزرگترین معضل ها برای خانم ها و آقایان هستند روش های زیادی برای درمان لک صورت وجود دارد که در این میان ماسک های طبیعی از آسان ترین روش ها برای از بین بردن لک صورت محسوب می شوند و این ماسک های طبیعی هیچگونه آسیبی را به پوست صورت نمی رسانند.

اغلب افراد تصور می کنند برای درمان لکه های صورتشان باید به سراغ کرم ها گران قیمت و لیزر بروند در صورتی که استفاده از این روش های شیمیایی ممکن است در طولانی مدت آسیب های جدی را به پوست صورت برسانند. رفع لک صورت بهتر است با استفاده از ماسک های طبیعی و گیاهی انجام شود زیرا برای تهیه این ماسک ها نیاز به صرف هزینه زیاد نیست و علاوه بر این می توان این ماسک ها را با مواد طبیعی و گیاهی موجود در منزل تهیه کرد.

جوش و لک صورت از بزرگترین مشکلات پوستی هستند که اگر درمان نشوند ممکن است زیبایی و جذابیت ظاهری شما را به خطر بیندازند برای از بین بردن جوش و لک های موجود در صورت می توانید از انواع ماسک های طبیعی استفاده کنید که این ماسک ها می توانند لطافت و شادابی را برای پوست صورت شما به ارمغان بیاورند.

درمان لک صورت با ماسک های طبیعی

از بین بردن لک صورت با انواع ماسک های طبیعی و گیاهی

درمان لک صورت با ماسک های گیاهی و طبیعی کمی زمانبر است و شما با استفاده منظم از این ماسک ها می توانید لکه های موجود روی پوست خود را کمرنگ تر کنید و از بین ببرید. در ادامه این مطلب ۹ ماسک لک صورت معجزه آسا را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

درمان لک صورت با روش های طبیعی

۱. ماسک ماست ترش

ماست ترش از بهترین روش ها برای درمان لک صورت است شما می توانید مقداری ماست و زردچوبه را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط این مواد را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را بشویید. با تکرار این ماسک می توانید لکه های موجود روی پوست صورتتان را به راحتی از بین ببرید.

ماسک ماست ترش و زردچوبه

  •  آرون گروپس

۲. ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک روشن کننده طبیعی برای پوست صورت است و این گیاه برای از بین بردن لک صورت مفید است, باید مقداری از ژل این گیاه را روی لکه های صورت خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه پوست صورتتان را با آب بشویید.

ماسک آلوئه ورا

۳. ماسک جو و دوغ

با استفاده از جو و دوغ می توانید ماسک طبیعی مفیدی برای رفع لک صورت بسازید و علاوه بر این ماسک جو و دوغ می تواند سطح پوست را لایه برداری کند و به پوست شما شادابی و نشاط ببخشد و لکه های قهوه ای روی پوست صورت را به حداقل برساند.

ماسک جو و دوغ

۴. ماسک آبلیمو و زردچوبه

مقداری آبلیمو را با نوک قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری شکل شوند سپس مخلوط این مواد را روی لکه های صورت به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با آب بشویید بهتر است از این ماسک طبیعی به طور مرتب هر روز استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

ماسک آبلیمو ترش و زردچوبه

۵. ماسک عسل و آب سیب زمینی

ابتدا یک سیب زمینی کوچک را رنده کنید و آب آن را با کمک دستمال تمیزی بگیرید سپس آب سیب زمینی را با مقداری عسل ترکیب کنید و مخلوط این مواد روی پوست صورتتان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از این مدت زمان صورتتان را بشویید همچنین می توانید سیب زمینی را به صورت حلقه ای برش بزنید و روی پوست صورت خود قرار دهید تا پوستتان روشن شود و لکه های موجود روی پوست شما کمرنگ تر شود.

ماسک عسل و آب سیب زمینی

  رفع لکه های صورت

۶- ماسک شیر

از دیگر راهکارهای طبیعی جهت رفع لکه های صورت استفاده از شیر است می توانید با کمک شیر برای همیشه از شر لک های صورت تان خلاص شوید زیرا، ویتامین های موجود در شیر علاوه بر سلامت بدن برای سلامت پوست نیز بسیار مفید است، چهار قاشق غذا خوری شیر را با دو قاشق عسل ترکیب نمایید حالا با کمک پنبه مخلوط را بر روی لک های پوست تان بمالید و به شکل دایره ای برای مدت ده دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را بشویید، جهت دریافت بهترین نتیجه می توانید از این هر روز استفاده کنید.

درمان لکه های صورت با ماسک های خانگی

۷- ماسک آب پیاز

هر چند که پیاز بوی خوشی ندارد اما نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می کند، آب پیاز را با استفاده از آب میوه گیری یا مخلوط کن بگیرید سپس یک تکه پنبه را به آب پیاز آغشته کنید و بر روی پوست اعمال کنید و پس از خشک شدن پوست تان را بشویید و یا می توانید یک قاشق غذا خوری آب پیاز را با دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب نمایید سپس ماسک به دست آمده را بر روی لک های صورت تان بمالید و پس از زمان بیست دقیقه با آب بشویید، از این روش هر روز استفاده نمایید.

از بین بردن لک صورت با ماسک های طبیعی

۸- ماسک توت فرنگی

شاید شما نیز با گفتن اینکه توت فرنگی به رفع لک های صورت کمک شگفت انگیزی می کند تعجب کرده باشید اما بهتر است آن را امتحان کنید، یک قاشق غذا خوری عسل و پنج عدد توت فرنگی را داخل مخلوط کن قرار دهید سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست تان اعمال کنید و پس از چهل دقیقه پوست تان را با آب ولرم بشویید و همچنین می توانید چند عدد توت فرنگی را له کرده و به آن یک قاشق غذا خوری سرکه سیب اضافه نمایید سپس ماسک حاصل را بر روی صورت برای مدت بیست دقیقه قرار دهید و در نهایت با آب صورت تان را بشویید می توانید هفته ای دو بار از این روش کمک بگیرید.

رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی

۹- ماسک گوجه فرنگی

از دیگر روش های مفید و تاثیر گذار جهت از بین بردن لک های صورت گوجه فرنگی است، گوجه فرنگی و شکر را با هم ترکیب نمایید و بر روی صورت تان به مدت ده دقیقه ماساژ دهید و با آب بشویید و یا می توانید دو قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترکیب نمایید سپس بر روی پوست تان بمالید و بعد از خشک شدن پوست تان را بشویید، روزی یک بار از این روش استفاده کنید.

درمان قطعی لک صورت

در این مطلب طرز تهیه و استفاده از ۹ ماسک گیاهی برای درمان لک صورت را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این ماسک ها بتوانید لکه های موجود روی پوست صورتتان را از بین ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *