دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب برگ خوشمزه لذیذ و پر طرفدار

  • سمانه عقیقی
  • ۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

کباب برگ را با گوشت راسته و فیله گوسفندی باید تهیه کرد و با استفاده از روغن به گوشت ها لطافت بیشتری دهید و زمان کباب شدن گوشت ها از کره و زعفران برای دادن طعمی فوق العاده به آن استفاده کنید.

 برگ  از غذا های اصیل ایرانی است که همه افراد بدون استثنا طعم لذیذ و خوشایند آن را حتی برای یک بار چشیده اند. لذت درست کردن  این غذا را در منزل و یا هنگامی که به گردش در دامان طبیعت رفته اید را با دستور پخت اصلی دو چندان کنید.

کباب برگ لذیذ و اصیل ایرانی

کباب برگ زعفرانی

مواد لازم :

۱ – گوشت راسته یا قلوه گاه گوسفندی : نیم کیلو گرم

۲ – پیاز : ۲ عدد

۳ – روغن زیتون : ۴ قاشق غذا خوری

۴ – کره : ۵۰ گرم

۵ – زعفران : به مقدار لازم

کباب برگ ایرانی

  •  آرون گروپس

طرز تهیه :

۱ – گوشت ها را به خوبی بشویید و بگذارید تا آبش گرفته و خشک شود.

۲ – گوشت ها روی تخته یا سطح صافی بگذارید و پهنای آن را هرچقدر که دوست دارید باشد ببرید و با گوشتکوب مقداری بکوبید تا نازک و پهن شود.

۳ – بهترین پهنای کباب تقریبا ۴ انگشت کنار هم است.

۴ – پیازها را رنده کنید و همراه روغن و مقداری فلفل سیاه و در صورت تمایل مقداری زعفران ، درون کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید.

۵ – گوشت های پهن شده را درون کاسه به مخلوط پیاز اضافه و مخلوط کنید.

۶ – در کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت حداقل ۸ ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت ها مزه دار و نازک شوند.

۷ – بعد از گذشت ۸ ساعت ، گوشت ها را از درون یخچال بیرون آورده و آن ها را به سیخ بکشید طوری که گوشت ها روی سطح سیخ باشد.

کباب برگ با گوجه کبابی

۸ – نحوه سیخ کردن گوشت ها بدین صورت است که با دست خود روی گوشت را بگیرید تا ثابت بماند . سپس سیخ را آرام از زیر دست خود داخل گوشت کنید . قطعات گوشت درون سیخ به هم چسبیده باید باشند.

۹ – منقل کباب را آماده کنید و سیخ ها را روی منقل و روی حرارت بگذارید تا کباب شوند.

۱۰ – همزمان با کباب شدن گوشت ها کره و مقداری زعفران را باهم مخلوط کرده و با برس بر روی دو طرف گوشت ها بزنید.

آموزشی دیگر برای تهیه کباب برگ آبدار و ترد

برای به سیخ کشیدن کباب با این روش لازم است که ۴ انگشت خود را روی گوشت قرار دهید و به همان مقدار گوشت را جدا کنید، دوباره به اندازه چهار انگشت از گوشت جدا کنید و بعد اندازه ۳ انگشت و مجدداً ۳ انگشت از گوشت جدا کرده و بعد آن را به سیخ بکشید.

اماده کردن کباب با گوشت راسته

برای به سیخ کشیدن گوشت ها، در ابتدا سیخ و تخته را با آب ولرم مقداری خیس کنید، سپس از قسمت انتهایی گوشت، سیخ را وارد گوشت کنید و کناره های کباب را با چاقو مرتب کرده و به یک اندازه درآورید. سپس در آخر مقداری آب و زعفران به کباب ها بزنید، ضمن اینکه می توانید از برش چهار، چهار، سه، سه، دو، یک نیز استفاده کنید و بعد هر دو سمت کباب را با قلمویی که آغشته به آب کره است، بمالید و آن را برای قرار دادن روی آتش، کنار بگذارید.

روش تهیه کباب گوشتی

نکات کلیدی در تهیه کباب برگ

زمانی که پیاز را به گوشت اضافه می کنید، فقط رنگ رویی آن را تغییر داده و داخل گوشت قرمز خواهد ماند، بنابراین از این بابت نگران نباشید.

در صورت اطمینان از اینکه گوشت شما راسته گوسفندی می باشد، باید دقت کنید که بافت چربی داشته باشد.

چاقویی که برای ضربه زدن به گوشت انتخاب کرده اید، باید به اندازه خود گوشت بوده و بتوانید با آن به تمامی قسمتهای گوشت ضربه بزنید.

بهترین گوشت برای تهیه کباب برگ، گوشت راسته گوسفندی می باشد که علاوه بر اینکه گوشتی نرم است، طعم بهتری نیز ایجاد خواهد کرد.

طرز تهیه کباب برگ

همچنین هنگامی که دو طرف گوشت ها کباب شدند ، کباب برگ را مستقیم بر روی برنج قرار دهید ، اگر روی نان بگذارید کباب ها آبشان کشیده می شود و زود خشک می شوند. گوجه فرنگی ها را می توانید از وسط قاچ کنید و داخل سیخ بکشید و کباب کنید و همراه با پلو و مخلفات نوش جان فرمایید. در صورت تمایل برای آشنایی با دستور پخت کباب ترش و باقالی پلو با ماهیچه می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *