دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت آویز تزیینی برای زیبایی بخشیدن به اتاق خواب و آشپزخانه

  • یلدا محمدی
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

سه روش جالب و آسان برای ساخت آویز تزیینی زیبا و شیک برای اتاق خواب، نشیمن و آشپزخانه را در این مطلب مشاهده فرمایید و از این طریق اقدام به ساخت آویز زیبا و خاص با وسایل ساده برای منزل نمایید.

آویز های تزیینی دست ساز از جمله وسایل زیبا و دوست داشتنی محسوب می گردند که می توانند زینت بخش فضاهای ساده باشند. اگر شما نیز قصد دارید با استفاده از وسایل ساده، زیبایی و جذابیت بیشتری به قضای منزل ببخشید، پیشنهاد می کنیم اقدام به ساخت آویز تزیینی نمایید. توجه داشته باشید که آویز های تزیینی را می توان با هر گونه از وسایل در دسترس و ساده تهیه نمود، تنها کافی است از ابتکار و خلاقیت خود در این زمینه استفاده نمایید.

ساخت آویز تزیینی زیبا و جالب با وسایل ساده :

ساختن آویز تزیینی با روش های مختلف انجام می گیرد و مطمئنا تاکنون شاهد مدل های متنوع و جالب این نوع وسایل تزیینی دست ساز بوده اید و می دانید که می توان هر یک با توجه به مکانی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد، طرح و مدل متفاوتی دارند. ما نیز قصد داریم در این مطلب به معرفی سه روش جالب برای ساختن آویزهای تزیینی بپردازیم.

ساخت گلدان تزیینی برای منزل

ساختن آویز تزیینی اتاق خواب با مقوا :

در روش اول سعی می شود با استفاده از مقوای ضخیم یا کارتن اقدام به درست کردن آویز گردد. بدین منظور شما نیازمند مقداری مقوا یا ورق های چوبی بسیار نازک، کاتر یا قیچی، حلقه چوبی، اسپری رنگ پرایمر و اسپری شبرنگ هستید. تصویر زیر اسپری های مورد نیاز برای این آویز تزیینی را نشان می دهد.

اسپری شبرنگ برای ساخت آویز

برای شروع طرح ستاره را در چند سایز مختلف روی کاغذ کشیده و سپس روی مقوا منتقل نمایید و برش بزنید و در انتها یک قسمت از آن را سوراخ نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آویز تزیینی دست ساز

حال ستاره های مقوایی را با اسپری پرایمر رنگ کنید و آنها را کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند.

مراحل ساخت انواع آویز زیبا

در مرحله بعدی به سراغ اسپری شبرنگ رفته و ستاره ها را مجددا با آن رنگ نمایید. توجه داشته باشید که در صورت نبود اسپری شبرنگ، می توان از خودکار یا ماژیک های شبرنگ نیز بدین منظور استفاده نمود.

مدل آویز تزیینی دست ساز

بعد از اینکه ستاره ها را کامل رنگ زدید؛ به تعداد آنها نخ بریده و از سوراخ ستاره ها عبور داده و گره بزنید.

ساخت آویز های تزیینی

حال سر دیگر نخ ها را به حلقه چوبی متصل کنید. توجه داشته باشید که برای زیبایی بیشتر آویز تزیینی، بهتر است که نخ ها اندازه یکسانی نداشته باشند.

ساخت آویز ستاره با مقوا

حلقه را از قسمت مناسب سقف اتاق خواب آویز نمایید.

آویز تزیینی شبرنگ برای اتاق خوابآویز تزیینی برای اتاق خواب

همانطور که مشاهده می فرمایید ستاره های این آویز در هنگام شب و در تاریکی اتاق می درخشند و زیبایی خاصی به اتاق خواب می دهند و بهترین ایده برای تزیین سقف اتاق کودک و اتاق خواب به حساب می آیند.

مراحا ساخت آویز تزیینی

ساختن گلدان آویز تزیینی :

این مدل آویز تزیینی می تواند برای اتاق خواب، آشپزخانه و دیگر بخش های منزل مورد استفاده قرار بگیرد. برای ساختن آویز تزیینی ساده نیازمند : شیشه های خالی، نخ کنفی یا کاموا، رنگ های دلخواه و قیچی یا ابزار برش هستید.

وسایل لازم برای ساخت آویز

اولین و مهم ترین مرحله برای ساخت این مدل آویز تزیینی بافت کاموا ها می باشد. نوع بافت را به صورت مرحله به مرحله در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید. این بافت باید به اندازه کافی محکم و مقاوم باشد.

ساخت گلدان آویز تزیینی

شیشه مورد نظر را که قرار است به عنوان گلدان مورد استفاده قرار بگیرد، داخل کاموا های بافته شده قرار دهید.

ساخت آویز برای تزیین منزل

در صورت تمایل می توانید با استفاده از رنگ های مختلف کاموا ها را رنگ نموده و از این طریق گلدان های آویز زیباتری داشته باشید.

رنگ زدن آویز تزیینی زیبا

همانطور که مشاهده نمودید این مدل آویز تزیینی به راحتی تهیه می گردد و شما می توانید با کمترین هزینه و استفاده از خلاقیت با وسایل ساده اقدام به تهیه آن در رنگ ها و طرح های مختلف نمایید و از این طریق زیبایی بیشتری به فضای منزل خود ببخشید.

ساخت آویز تزیینی زیبا

ساخت آویز تزیینی زیبا با بادکنک و کاموا

استفاده از وسایل ساده و دور ریختنی ایده جذابی برای ساختن انواع آویز های تزئینی می باشد که ضمن ایجاد سرگرمی می توانید با کمترین هزینه ها، دکوراسیون داخلی خانه تان را به زیبایی و شکیل تزیین و دیزاین کنید، حال با داشتن کمی خلاقیت و ذوق و نیز بهره گرفتن از ایده های موجود می توانید, آویز هایی زیبایی با وسایل به درد نخور و ارزان قیمت بسازید، در این قسمت قصد داریم مدلی از آویز تزئینی زیبا و ساده را آموزش دهیم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرد.

وسایل لازم

برای ساخت این آویز به وسایلی مثل کاموا، چند مهره چوبی و یا فلزی، چسب چوب و بادکنک نیاز دارید که برای صرفه جویی در هزینه هایتان می توانید از کاموا های اضافی باقیمانده از بافتنی هایتان استفاده کنید.

آموزش آویز تزیینی

بعد از ساختن این آویز ساده و زیبا می توانید با قرار دادن یک شمع داخل لیوان شیشه ای آن را تبدیل به یک لوستر نمایید و از آن برای دیزاین اتاق خواب، پذیرایی و یا نشیمن استفاده کنید. در صورت تمایل برای یادگیری انواع دیگر ساخت لوستر با وسایل دور ریختنی می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

درست کردن آویز تزیینی
در ابتدا بادکنکی را پُر باد کنید و سر آن را با نخ ببندید، سپس سطح بادکنک را تا نیمه آن، چسب چوب شفاف (نه خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد، می توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کنید.) بزنید و بعد کاموا ها را روی بادکنک بچسبانید، اجازه دهید تا چسب خشک شده و کاموا ها به سطح بادکنک بچسبند.

ساخت آویز تزیینی

اکنون بادکنک را سوراخ کنید تا باد آن خالی شود، سپس پلاستیک بادکنک را به آرامی از کاموا جدا کنید (برای اینکه بادکنک ها راحت تر از کاموا جدا شوند، در هنگام عمل چسب زدن و قبل از انجام این کار می توانید با استفاده از یک پنبه که به کمی روغن آغشته کرده اید، سطح بادکنک را خوب چرب کنید تا به هنگام ترکاندن بادکنک، راحت تر از کاموا جدا شوند) و با استفاده از سیم گلسازی ضخیم برای آن آویز بسازید و در آخر یک تکه کاموا که با مهره ها تزئین شده است، را به قسمت زیرین آویز بچسبانید، در این مرحله آویز شما آماده شده و می توانید از آن در دکوراتیو زیبای منزلتان استفاده کرده و لذت ببرید.

ساختن آویز تزیینی

با سه روش مجزا و کاربردی برای ساخت آویز تزیینی آشنا شدید، هر یک از این آموزش ها می توانند راهنمای مناسبی برای شما باشند و از این طریق آویزهای تزیینی و دکوری زیبایی بسازید. علاوه بر این می توان با کلیک بر روی کاردستی و مراجعه به این بخش با دیگر آموزش های جالب و خاص در این رابطه آشنا شده و نهایت استفاده را از آنها ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *