دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی (گردویی) با طعم عالی

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

شیرینی ها انواع مختلفی دارند و می توانید آن ها را با طعم و مزه های دلخواهی در منزل بپزید. شیرینی پیچ انگشتی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است, در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی را با روشی ساده و به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

پفک گردویی و یا شیرینی پیچ انگشتی از انواع شیرینی های معروف تبریزی است. از این شیرینی خوشمزه می توانید در عید نوروز برای پذیرایی از مهمان هایتان استفاده کنید.  طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی در منزل به راحتی و با مواد لازم ساده ای امکان پذیر است.

شیرینی گردویی و شیرینی پفکی و شیرینی پیچ انگشتی از انواع شیرینی های ایرانی لذیذ و پرطرفدار هستند و کدبانوهایی که به پخت شیرینی و کیک علاقه مند هستند بهتر است این نوع شیرینی ها را در منزل بپزند.

شیرینی پیچ انگشتی

مواد لازم برای تهیه ۲۰ عدد شیرینی

  • زرده تخم مرغ درشت : دو عدد
  • گردوی خرد شده : یک پیمانه پلوپزی
  • وانیل : به میزان کم
  • پودر شکر : یک پیمانه پلوپزی
  • پسته : به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی

ابتدا فر را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس روی سینی فر را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید و سینی فر را با کمی روغن به خوبی چرب کنید. در مرحله بعد زرده تخم مرغ را به همراه وانیل در ظرف مناسبی بریزید.

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه

با کمک همزن مخلوط این مواد را به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا رنگ زرده تخم مرغ روشن شود. سپس پودر شکر را به صورت آرام آرام به زرده تخم مرغ زده شده اضافه کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۴ دقیقه هم بزنید مایع شیرینی به شکل سفید و کشدار در آید.

شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گردوی خرد شده را به مایع شیرینی اضافه کنید.

اضافه کردن گردو به مایه شیرینی پیچ انگشتی

با کمک لیسک و یا قاشق مواد شیرینی گردویی را هم بزنید.

شیرینی پیچ انگشتی با طعم بی نظیر

بعد از تهیه مایع شیرینی با کمک قاشق مرباخوری مقداری از مواد شیرینی را بردارید و با فاصله مواد شیرینی را در سینی فر قرار دهید و مقداری پودر پسته روی مخلوط مواد شیرینی بریزید سپس سینی فر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا شیرینی به خوبی پخته شود توجه داشته باشید که در هنگام پخت شیرینی نباید در فر را باز کنید زیرا پف شیرینی ها می خوابد. بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را از فر خارج کنید و بعد از خنک شدن شیرینی ها آن ها را از سینی فر خارج کنید و به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید.

    دستور تهیه شیرینی پیچ انگشتی خوش طعم

نکات طلایی در پخت شیرینی پیچ انگشنی

  • توجه داشته باشید که برای پخت این نوع شیرینی درجه حرارت بسیار مهم است بنابراین بهتر است فر را قبل از تهیه مواد شیرینی روشن کنید تا به خوبی داغ شود تا شیرینی ها به خوبی پف کنند.
  • اگر شیرینی پیچ انگشتی را خیلی زود از فر خارج کنید روی این شیرینی حفره های ریزی بوجود می آید.
  • در طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی برای خوش طعم شدن این نوع شیرینی می توانید مقداری زعفران دم کرده به مایع شیرینی اضافه کنید تا شیرینی پنج انگشتی رنگ و طعم متفاوت تری پیدا کند.

شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه و خوش طعم

دستور تهیه شیرینی پفکی بدون گردو

در صورت ی که به دنبال یک شیرینی ساده و ارزان قیمت هستید، شیرینی پفکی پیشنهاد بسیار مناسبی برای این منظور بوده و داری طعم فوق العاده ای می باشد، در ادامه با روش تهیه این شیرینی خوشمزه آشنا خواهید شد.

مواد لازم

  • سفیده تخم مرغ/ ۴ عدد
  • پودر قند/ یک و سه چهارم پیمانه
  • پودر تار تار/ نصف قاشق چای خوری ( یا یک قاشق چای خوری آبلیمو)

دستور تهیه شیرینی پیچ انگشتی

روش تهیه شیرینی پفکی ساده

در ابتدا تخم مرغ ها را در دمای محیط قرار دهید و سپس سفید تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید، در صورتی که تخم مرغ به دمای محیط رسیده باشد، زمان هم زدن آن نیز کاهش می یابد، سپس آبلیمو یا کرم تار تار را به سفیده ها افزوده و آن را تا جایی هم بزنید که حجم آن دو برابر شده و کف کند.

اکنون پودر قند را به سفیده بیفزایید، توجه داشته باشید که باید آن را به تدریج و با قاشق اضافه کنید، هم زدن مخلوط را ادامه دهید تا به غلظتی همچون خامه دست پیدا کنید به طوری که بعد از خارج کردن همزن از مخلوط سفیده، سر آن به شکل تیز آویزان باشد.

در مرحله بعدی، کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سفیده خامه ای را داخل قیف بریزید، سپس آنها را به هر صورتی که تمایل دارید، با استفاده از ماسوره داخل سینی شکل دهید.

اکنون سینی فر را داخل فر که بر روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم شده است قرار دهید و حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا شیرینی های شما بپزند، بعد از مدت زمان گفته شده، تست کنید اگر شیرینی ها نرم بودند، می توایند ۱۵ دقیقه دیگر نیز زمان دهید تا شیرینی های پفکی بپزند و آماده شوند.

نحوه تهیه شیرینی پیچ انگشتی

در این مطلب با طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید شما می توانید این شیرینی تبریزی را برای جشن عید نوروز و یا مهمانی های خود در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *