دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ۷ رنگ موی طبیعی با دارچین و روش استفاده آن ها

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

اغلب خانم ها تمایل دارند که از رنگ موهای طبیعی و گیاهی برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنند تا آسیب های کمتری به موهایشان وارد شود, در این مطلب انواع رنگ موی طبیعی با دارچین و نحوه استفاده آن ها را معرفی خواهیم کرد.

قبل از تولید رنگ موهای شیمیایی در زمان های گذشته اغلب خانم ها برای رنگ کردن موهایشان از مواد و گیاهان طبیعی استفاده می کردند. رنگ مو های گیاهی و طبیعی انواع مختلفی دارند و شما می توانید با کمک این رنگ ها موهایتان را تیره و یا روشن کنید. رنگ مو طبیعی با دارچین از انواع رنگ موهای طبیعی و خانگی است که شما می توانید به کمک آن موهایتان را روشن تر کنید.

برای ایجاد کمی تغییر در رنگ موهای خود می توانید سراغ رنگ موهای طبیعی بروید این رنگ موها بی خطر هستند و روش استفاده از آن ها ساده تر از انواع رنگ موهای شیمیایی است. رنگ موهای گیاهی و طبیعی همچنین برای رنگ کردن موها در دوران بارداری مناسب هستند. دارچین از انواع مواد طبیعی است که برای روشن کردن موی سر مناسب می باشد و همچنین این رنگ موی طبیعی به موهای شما هیچگونه آسیبی را نمی رساند.

رنگ کردن موها با دارچین و روش استفاده از آن

انواع رنگ موی طبیعی با دارچین

دارچین را می توانید با مواد مختلفی ترکیب کنید و برای روشن کردن موهای خود از ترکیب دارچین با مواد مختلف استفاده کنید. در ادامه ۳ رنگ مو طبیعی با دارچین را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم این رنگ موهای طبیعی دارچینی موهای شما را از رنگ مو طبیعی تان روشن تر می کنند.

رنگ موی طبیعی با دارچین روش های رنگ کردن موها با دارچین

۱. رنگ موی طبیعی با استفاده از دارچین و نرم کننده

مقدار مساوی از پودر دارچین را با نرم کننده ( کاندیشنر ) مخلوط کنید سپس موهایتان را آب کشید و آب اضافی موها را به کمک حوله بگیرید. گره موهایتان را با کمک برس یا شانه باز کنید سپس مخلوط پودر دارچین و نرم کننده را به یک میزان به موهای خود بزنید تا موهایتان دو رنگ نشود.

روشن کردن موها با کمک دارچین

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از زدن این مخلوط روی موهایتان بعد از گذشت چند دقیقه موها را شانه کنید و سپس با استفاده از کلاه حمام موهایتان را بپوشانید.

پوشاندن موهای سر با کمک کلاه رنگ

توجه داشته باشید که رنگ مو طبیعی با دارچین و نرم کننده باید تمام شب روی سر شما بماند و صبح بعد از بیدار شدن موهایتان را با کمک آب بشویید.

شستن موها روشن کردن موهای سر با کمک دارچین

۲. رنگ مو با دارچین و عسل

در این رنگ مو طبیعی استفاده از عسل اختیاری است. عسل می توانید رطوبت مو را افزایش دهد و فرآیند روشن شدن موها را تسریع بخشد.

روشن کردن موها با عسل و پودر دارچین

مواد لازم

  • مرطوب کننده : ۱ فنجان
  • آب لیمو : ۱ قاشق چایخوری
  • عسل : ۱ فنجان
  • دارچین : ۲ قاشق غذاخوری

روش مصرف رنگ مو طبیعی

همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی قسمت هایی از موهایتان که می خواهید روشن تر شوند بزنید می توانید مخلوط این مواد را روی همه موهایتان بکشید سپس موهایتان را با استفاده از کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۴ ساعت روی موهای شما بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید. می توانید برای روشن تر موهایتان از مخلوط این مواد ۳ تا ۴ بار دیگر استفاده کنید.

روش های روشن کردن موها با دارچین

۳. روشن کردن موهای تیره با مخلوط ماست و دارچین

ابتدا در ظرف مناسبی ۳ قاشق غذاخوری از پودر دارچین را با ماست مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید.

رنگکردن موی سر با کمک مخلوط دارچین و ماست

بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با کمک آب بشویید.

روش های رنگ کردن موها با دارچینرنگ موی دارچینی

۴. روشن کردن موها با کمک دم کرده دارچین

مقداری از پودر دارچین را دم کنید و دم کرده آن را به مدت ۶ ساعت روی موهای خود قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید با کمک این روش موهای شما روشن و درخشان می شوند.

     رنگ کردن موی سر با کمک دارچین

۵. روشن کردن موها با دارچین و حنا

مخلوط دارچین و حنا علاوه بر اینکه باعث روشنی موها می شود برای رفع شوره سر نیز مناسب می باشد. برای روشن کردن موها به کمک دارچین به شیوه زیر عمل کنید :

یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را به همراه یک فنجان آب و سه قاشق غذاخوری پودر حنا درون ظرفی مناسب بریزید و اجازه دهید تا ترکیب این مواد به مدت ۱۲ ساعت در فضای اتاق بمانند.

رنگ مو طبیعی با دارچین

بعد از مدت زمان ذکر شده رنگ مو طبیعی آماده است و شما می توانید ترکیب این رنگ را روی موهایتان بزنید و بعد از ۳ تا ۴ ساعت مکث موهایتان را بشویید.

رنگ مو زیبا با دارچین

۶. رنگ مو با دارچین و چغندر

ابتدا دو عدد چغندر را ریز کنید سپس چغندر را درون غذاساز بریزید تا مایعی یکدست ایجاد شود و مایع چغندر را با مقداری کمی آب ترکیب نمایید و یک قاشق غذاخوری شامپوی نرم کننده به آن بیفزایید.

رنگ مو با دارچین و چغندر

دارچین را به ترکیب مواد بیفزایید و اجازه دهید تا مخلوط رنگ موی طبیعی به مدت ۳ تا ۴ ساعت در دمای اتاق بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده رنگ مو طبیعی را روی موهایتان بزنید و یک پوشش پلاستیکی روی موهای خود بزنید سپس به مدت ۶ تا ۸ ساعت صبر کنید تا موهایتان تغییر رنگ دهید برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید از این رنگ موی طبیعی چند بار استفاده کنید.

رنگ زیبا با دارچین

۷. روشن و مرطوب کردن موها با دارچین

درون ظرفی مناسب ۲ فنجان آب و سه قاشق غذاخوری پودر دارچین ریخته سپس ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا ترکیب مواد بجوشد و نصف شود.

بعد از اینکه مخلوط مواد سرد شد آن را درون بطری اسپری بریزید و قبل و بعد از شستشوی موهایتان ترکیب دارچین را روی موها اسپری کنید با کمک این روش علاوه بر اینکه موها مرطوب می شوند به مرور نیز روشن خواهند شد.

رنگ موی دارچین

توجه داشته باشید که برای رنگ کردن موی سر با عصاره گیاهان طبیعی مانند دارچین و حنا و … باید موهایتان را در دمایی که به دمای بدن ( ۳۷ درجه سانتی گراد ) نزدیک تر است رنگ کنید. برای مشاهده انواع ترکیب و مدل های رنگ مو می توانید به بخش  ترکیب رنگ مو مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *