دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوا ارده فوق العاده عالی در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

حلوا ارده از انواع حلواهای مقوی و پرکالری و پرخاصیت است که کنجد جزء مواد اصلی این نوع حلوا است. در ادامه مطلب طرز تهیه حلوا ارده را به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

حلوا ارده یا همان حلوا شکری از انواع خوراکی های خوش طعم و خوشمزه است که بسیار پرطرفدار می باشد و معمولا در وعده صبحانه میل می شود. در طرز تهیه حلوا ارده می توانید به جای شکر از عسل و یا شیره انگور نیز استفاده کنید.

حلوا ارده و حلوای خرما و حلوای شیر از انواع حلوا های خوشمزه و خوش طعم هستند و شما می توانید این نوع حلواهای سالم و مقوی را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه حلوا ارده خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

  • آرد گندم : ۲۱۰ گرم
  • ارده ( کنجد آسیاب شده ) : ۱۲۰ گرم
  • شکر و یا شیره انگور : ۵۰۰ گرم
  • گردوی خرد شده : ۱۵۰ گرم
  • آب : ۱ پیمانه
  • محلول زعفران : ۱ قاشق سوپخوری
  • گلاب : ۳ قاشق سوپخوری
  • کره : در صورت تمایل
  • پودر پسته : برای تزیین

طرز تهیه حلوا ارده در منزل

برای درست کردن حلوا ارده ابتدا آرد را در تابه ای مناسبی بریزید سپس تابه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و آرد را تفت دهید (توجه داشته باشید که در  ساخت حلوا ارده نباید رنگ آرد عوض شود)‌ سپس ارده را به آرد تفت داده شده اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم شعله گاز مخلوط آرد و کنجد بو داده شده را هم بزنید و بعد از مدت زمان ذکر شده گردو خرد شده را به مخلوط ارده و آرد اضافه کنید و همه این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند سپس مخلوط مواد حلوا ارده را بلافاصله به ظرف دیگری منتقل کنید.

تفت دادن آرد
در مرحله بعدی روش تهیه حلوا ارده شکر و آب را روی حرارت قرار دهید.

مخلوط آب و شکر

بعد از اینکه شکر در آب حل شد زعفران و گلاب را به شکر اضافه کنید و حرارت گاز را زیاد کنید تا شربت به جوش آید.

  •  آرون گروپس

شربت حلوا ارده

سپس شربت را به مخلوط مواد آردی اضافه کنید و همه مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید توجه داشته باشید که باید دمای مخلوط آردی و شربت یکسان باشد یا هر دو ولرم باشند و یا هر دو داغ باشند.

حلوا ارده
اگر حلوا سفت شد می توانید به آن مقداری کره اضافه کنید و اگر حلوا شل شد نگران نشوید زیرا بعد از قرار گرفتن در یخچال حلوا سفت می شود.
در مرحله آخر روش تهیه حلوا ارده قالب کمربندی را با کمک سلفون بپوشانید و مخلوط مواد حلوا ارده درون قالب پهن کنید سپس قاشقی را با کره چرب کنید و روی سطح حلوا را با کمک قاشق صاف کنید. روی حلوا خلال پسته بریزید و سپس قالب را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

حلوا ارده خوش طعم و مقوی

 حلوا ارده خوشمزه و خوش طعم

دستور تهیه حلوا ارده سنتی و خوشمزه

این نوع حلوا شکری بسیار سالم و خوشمزه است و تهیه آن راحت می باشد، از این رو می توانید به آسانی آن را در منزل آماده کنید و لذت ببرید.

روش تهیه حلوا ارده

مواد لازم

  • ارده/ یک پیمانه
  • شیر خشک/ یک و نیم پیمانه
  • پودر قند یا پودر شکر/ یک و نیم پیمانه

روش تهیه حلوا شکر خانگی

برای تهیه حلوای ارده پودر قند، و شکر را الک کنید، توجه داشته باشید که حتما باید پودر شکر استفاده کنید و خود شکر را استفاده نکنید، سپس به شیر خشک بیفزایید و مخلوط را هم بزنید و بعد یک لیوان ارده به آن بیفزایید و با دست آن را خوب هم بزنید، اکنون خمیر حالت بریده بریده پیدا می کند.

در مرحله بعدی طرز تهیه حلوا ارده با شیر خشک، قالب مورد نظرتان را آماده کنید و کف و دیواره های آن را با سلفون و یا کیسه فریزر بپوشانید، سپس در صورت تمایل می توانید مقداری خلال یا مغز پسته و کنجد بریزید و بعد خمیر آماده شده از حلوا شکری را داخل قالب بریزید و خوب فشار دهید، سطح حلوا را نیز صاف کنید و مجدداً مقداری دیگر خلال پسته بریزید، سپس با  استفاده از سلفون روی سطح حلوا را نیز بپوشانید.

اکنون قالب حاوی حلوا را به مدت حدود ۶ تا ۷ ساعت درون فریزر قرار دهید، از بابت یخ زدگی حلوا نگرانی نداشته باشید، زیرا حلوا در طی این مدت به هیچ عنوان یخ نمی زند و فقط منسجم تر خواهد شد.

در آخر، حلوا را از یخچال بیرون آورید و از داخل قالب خارج کنید و در اندازه دلخواه برش بزنید، همچنین می توانید به همان شکل در داخل ظرف درب دار در یخچال نگهداری کنید تا نرم تر شود. نحوه تهیه حلوا ارده

نکته: برای درست کردن این نوع حلوا شکری می تواند مواد خود را با هر چیزی پیمانه بزنید و حتما لازم نیست از لیوان به عنوان پیمانه استفاده کنید، اما باید همه مواد با همان پیمانه اندازه گیری شوند.

نکته ۲: برای انتخاب قالب حلوا نیز استفاده از هر نوع قالب در اشکال گرد، مربع یا مستطیلی فرقی ندارد، ولی باید ساده باشد.

نکته ۳ : شیر خشک با هر شیری که طعم آن را دوست دارید، می توانید استفاده کنید اما باید ساده باشد.

در طرز تهیه حلوا شکری بعد از آماده شدن حلوا می توانید آن را با کمک اسکوپ در کپسول های مخصوص شیرینی بریزید و با کمک پرک بادام و پسته حلوا ارده را تزیین کنید. برای مشاهده آموزش پخت حلوا های مختلف می توانید در صورت تمایل به بخش انواع حلوا مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *