دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چطور دسر پاناکوتا شکلاتی درست کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۵ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

دسر پاناکوتا شکلاتی از انواع دسر های خوشمزه و خوش طعم است این دسر برای افرادی که تمایل زیادی به خوردن شکلات دارند مناسب است, در ادامه این مطلب طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

پاناکوتا از انواع دسر های محبوب و و پرطرفدار است و شما می توانید این دسر خوشمزه را در انواع طعم های وانیلی و اناری و زعفرانی و قهوه و شکلاتی و … در منزل تهیه کنید. ساخت پاناکوتا شکلاتی در منزل به راحتی امکان پذیر است و این دسر خوشمزه و متفاوت را می توانید با کمک شیر و خامه صبحانه و پودر ژلاتین و وانیل و شکر و شکلات تلخ تهیه کنید.

پاناکوتا شکلاتی و پودینگ شکلاتی و تیرامیسو شکلاتی از انواع دسر های شکلاتی هستند که طعمی متفاوت و بی نظیر دارند و شما می توانید با تهیه هر کدام از این دسر ها مهمان هایتان را سورپرایز کنید، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا آن را تهیه و در مهمانی ها و دور همی ها نوش جان کنید.

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

مواد لازم برای ۴ نفر

  • خامه صبحانه و یا خامه فرم گرفته : ۲۰۰ گرم
  • شیر : ۲.۵ پیمانه
  • وانیل : ۱/۴ قاشق غذاخوری
  • شکر : ۱/۳ پیمانه
  • پودر ژلاتین : ۱.۵ قاشق غذاخوری
  • شکلات تلخ : ۱۰۰ گرم

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی خوشمزه و دوست داشتنی

برای درست کردن دسر پاناکوتا شکلاتی ابتدا نصف پیمانه شیر را درون ظرف مناسبی بریزید سپس پودر ژلاتین را روی شیر بریزید.

مخلوط کردن شیر با پودر ژلاتین

 بعد از ۵ دقیقه مخلوط شیر و پودر ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا پودر ژلاتین به خوبی در شیر حل شود.

قرار دادن پودر ژلایتن روی بخار کتری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲ پیمانه شیر باقی مانده را با خامه و شکر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا شکر به خوبی در شیر حل شود (توجه داشته باشید اگر از خامه فرم گرفته شده در طرز تهیه پاناکوتا استفاده می کنید باید شکر را از مواد لازم برای تهیه این دسر حذف کنید). بعد از حل شدن شکر در شیر شکلات تلخ رنده شده را به مواد دسر پاناکوتا اضافه کنید و مواد را از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا شکلات آب شود و مخلوط مواد قهوه ای رنگ شود.

روش تهیه پاناکوتا شکلاتی در خانه

سپس وانیل و پودر ژلاتین حل شده را به مواد دسر اضافه کنید و همه مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

مخلوط مواد پاناکوتا شکلاتی

در این مرحله پاناکوتا شکلاتی آماده است شما می توانید این دسر خوشمزه را در فنجان یا جام بریزید و همچنین می توانید دسر پاناکوتا را در قالب بریزید, بعد از اینکه پاناکوتا را در ظرف مورد نظر خود ریختید ظرف را درون یخچال قرار دهید تا دسر به خوبی بسته شود.

پاناکوتا شکلاتی خوشمزه

دسر پاناکوتا شکلاتی قالبی

پاناکوتا شکلاتی را می توانید به عنوان میان وعده و یا دسر به همراه سس شکلاتی و سس یا پوره میوه میل کنید.

آموزش تهیه پاناکوتا وانیلی

پاناکوتا دارای انواع مختلفی است و به روش های مختلفی نیز تهیه می شود که در ادامه مطلب دستور پاناکوتا وانیلی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است و فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • شیر : دو لیوان
  • خامه صبحانه : دو قاشق سوپ خوری
  • شکر : دو قاشق غذا خوری
  • ژلاتین : دو قاشق غذا خوری سر خالی
  • وانیل : یک قاشق چای خوری
  • گلاب : به مقدار دلخواه

آموزش تهیه پاناکوتا وانیلی

روش تهیه :

در روش تهیه پاناکوتا وانیلی ابتدا چند قاشق از شیر را برداشته و داخل ظرف مناسبی بریزید سپس بر روی آن پودر ژلاتین بپاشید و بدون هم زدن آن را بر روی بخار آب بگذارید تا به روش بن ماری ژلاتین ذوب شود.

حالا داخل ظرف دیگری خامه، شکر و شیر سرد را با هم ترکیب نمایید و بر روی حرارت بگذارید ( به جوشیدن نیازی نیست) بعد از اینکه خامه و شکر کاملاً حل شدند به آن گلاب بیفزایید و هم بزنید سپس وانیل به آن اضافه کنید.

در مرحله بعدی حرارت را خاموش کرده و حالا شیر دارای ژلاتین را به مواد بیفزایید سپس قالب را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید و اجازه دهید به مدت چهار تا پنج ساعت داخل یخچال بماند تا کاملاً آماده شود و می توانید آن را با برش هایی از میوه های مختلف، سس شکلات و حتی ژله های مختلف تزیین نمایید، نوش جان.

دستور تهیه پاناکوتا وانیلی

نکته : در صورتی که از دسر های تک نفر که به شکل جام هستند استفاده می کنید نیازی به چرب کردن نمی باشد.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی را در این مطلب مشاهده کردید شما می توانید این دسر خوشمزه و متفاوت را برای مهمانی های مختلف خود تهیه کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع پاناکوتا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *