دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی انواع ماسک لک صورت با تاثیر شگفت انگیز و سریع

  • ندا خوشرو
  • ۶ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

لک صورت یکی از دغدغه های بزرگ برای اغلب افراد است برای درمان این مشکل پوستی بهتر است از ماسک های گیاهی و طبیعی استفاده کنید. در ادامه این مطلب ۱۰ ماسک لک صورت را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

اغلب افراد برای از درمان لک صورت خود از کرم های گران قیمت و لیزر استفاده می کنند که این راه های درمان شیمیایی عوارض زیادی دارند و حتی ممکن است به پوست شما آسیب بزنند. یکی از روش های ساده و خانگی برای از بین بردن لک های صورت استفاده از ماسکهای لک صورت است.

وجود لک صورت یکی از مشکلات شایع است که ممکن است با بالا رفتن سن این مشکل برای هر کسی پیش آید ایده آل ترین و مناسب ترین راه برای رفع لک صورت ماسکها و کرم های گیاهی هستند شما می توانید این ماسکهای طبیعی را در منزل و بدون صرف هزینه زیادی تهیه کنید.

7 ماسک لک صورت

معرفی چند ماسک لک صورت با تاثیرات شگفت انگیز

تهیه ماسکهای گیاهی در منزل راهی برای درمان مشکلات پوستی است, اغلب مواد لازم برای تهیه ماسکهای گیاهی در منزل وجود دارند و با تهیه این ماسکها شما دیگر مجبور نیستید که هزینه های زیادی را متحمل شوید. در ادامه طرز تهیه انواع ماسک برای لک صورت را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با کمک این ماسکها بتوانید لک های صورتتان را درمان کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

انواع ماسک طبیعی برای درمان لک صورت

۱. ماسکی از آرد و باقالی برای لک صورت

از این ماسک می توانید برای درمان لک صورتتان استفاده کنید همچنین این ماسک طبیعی برای افرادی که دارای پوستی چرب هستند می توانند از این ماسک به عنوان ماسک لایه بردار استفاده کنند.

مواد لازم

  •  آرون گروپس
  • پودر باقالی : ۲ قاشق غذاخوری
  • آب : ۵ قاشق غذاخوری
  • سرکه : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک آرد و باقالی

ابتدا درون ظرف مناسبی پودر باقالی را با آب و سرکه به خوبی مخلوط کنید سپس این ماسک طبیعی را بر روی قسمت هایی از پوست که کدر هستند و دارای لک می باشند به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید توجه داشته باشید که این ماسک هر چه بیشتر بر روی پوست صورتتان بماند اثر سفید کنندگی بیشتری خواهد داشت بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید این ماسک را با کمک یک پنبه آغشته به گلاب به آرامی از روی سطح پوست خود پاک کنید.

ماسک لک صورت برای انواع پوست ها

۲. ماسک طبیعی لک صورت

برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید از ماسک های طبیعی در طولانی مدت استفاده کنید.

ماسک آبلیمو و عسل

مواد لازم

  • آبلیمو : ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر خشک : ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل : ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

ابتدا شیر خشک و عسل و آبلیمو را درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید تا حالت خمیری شکلی پیدا کنند سپس مخلوط این مواد را بر روی پوست خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را بشویید سپس مقداری ماست ساده بر روی پوست صورت خود به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را بشویید.

۳. ماسکی از سیب برای لک صورت

این ماسک را هفته ای ۳ بار استفاده کنید و بهتر است شب ها قبل از خواب ماسک سیب را بر روی پوست صورت خود قرار دهید که دیگر بیرون نروید.

ماسک طبیعی برای از بین بردن لک صورت

مواد لازم

  • سیب : ۱ عدد
  • لیموترش : ۲ عدد
  • شیر : به میزان لازم
  • شکر : ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سیب

سیب را با مقداری کمی شیر درون مخلوط کن بریزید سپس به مخلوط این مواد آب لیموترش و شکر را اضافه کنید و به خوبی همه این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط مواد ماسک را درون ظرف مناسبی بریزید و بجوشانید و اجازه دهید تا به خوبی خنک شوند و ماسک را به مدت ۴۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

ماسک لک صورت شیر

۴. ماسک طبیعی برای از بین بردن لکه های کوچک

ماسک شیر و لیمو ترش

مواد لازم

  • شیر : ۲ قاشق غذاخوری
  • لیموترش : ۱ عدد
  • پالپ آلوورا : به میزان لازم

طرز تهیه ماسک خانگی

ابتدا آب لیمو ترش را بگیرید و با شیر مخلوط کنید سپس بر روی قسمت هایی از پوست که دارای لک هستند از این ماسک طبیعی بمالید و وقتی که ماسک بر روی پوست خشک شد بر روی قسمت هایی که ماسک را قرار داده اید پالپ آلوورا بزنید سپس روی همان قسمت ها را با کمک چسب و یا پارچه ای ببندید و اجازه دهید که این ماسک به مدت ۱ شب بر روی پوست شما بماند.

ماسک ضد لک با تاثیرات قوی

۵.ماسک عسل و سرکه

مقداری عسل و سرکه را درون ظرف مناسبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را روی لکه های صورت بمالید کبودی های زیر چشم را نیز می توانید با کمک این ماسک طبیعی از بین ببرید.

ماسک سرکه و عسل

۶. ماسک شیر

ماسک شیر برای از بین بردن لکه ها و دانه های سر سیاه پوست مفید است توجه داشته باشید که قبل از استفاده از ماسک شیر باید پوست صورتتان را با آب گرم به خوبی بشویید و برای اثرگذاری بهتر این ماسک می توانید شیر را با عصاره بومادران و یا عصاره بابونه مخلوط کنید.

ماسک شیر برای از بین بردن لک صورت

۷. ماسکی از عسل برای لک صورت

عسل دارای فواید زیادی برای پوست صورت است و شما می توانید با کمک ماسک عسل لک های صورتتان را از بین ببرید.

ماسک عسل

مواد لازم

  • عسل : به میزان لازم
  • پودر دارچین : به میزان لازم
  • سرکه : مقداری

طرز تهیه ماسک عسل

مقداری عسل را روی بخار کتری و یا سماور قرار دهید تا عسل حالت روان تری پیدا کنید سپس پودر دارچین را در مقدار کمی سرکه و یا آب حل کنید و مخلوط این مواد را به عسل اضافه کنید و تا زمانی که عسل گرم است این ماسک را روی پوست صورتتان به مدت ۴۰ دقیقه بمالید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک لک صورت دارچین و عسل

۸. ماسکی از جعفری برای رفع لک صورت

جعفری یکی از سبزی جات مفید است که دارای ویتامین های A و C بوده و می تواند به تولید کلاژن پوست کمک کند، همچنین با از بین بردن رادیکال های آزاد موجب ایجاد پوستی روشن، درخشان و نیز بدون لک خواهد شد.

مواد لازم

  • جعفری
  • آبلیمو
  • عسل

طرز تهیه ماسک جعفری

برای تهیه ماسک جعفری، قسمت بالای جعفری را خرد کنید و آن را در مخلوط کن بریزید، سپس یک قاشق چای خوری آبلیمو و دو قاشق چای خوری عسل به آن بیفزایید، اکنون خمیر تهیه شده را روی صورت خود بمالید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه با اب شست و شو دهید و این روش را هر روز امتحان کنید.

ماسکی برای لک صورت

ماسک دیگری از جعفری

تهیه چای جعفری و آبلیمو یکی از روشهای درمانی دیگر است که برای این منظور سر یک ساقه جعفری را خرد کنید و بعد ۲ فنجان آب جوش به آن بیفزایید، اجازه دهید بجوشد و حدود ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را صاف کرده و یک قاشق آب لیمو بیفزایید و بعد از خنک شدن به وسیله تکه ای پنبه روی پوست صورتتان بمالید، نیم ساعت صبر کنید و بعد آن را بشویید، می توانید این درمان را هر شب انجام دهید.

۹. ماسک ماست

ماست دارای اسید لاکتیک بوده ووجود این ماده برای لایه برداری پوست مرده مفید است، برای استفاده از لایه بردار ماست می توانید سه بار در هفته آن را امتحان کنید.

ماسک صورت

مواد لازم

  • ماست/ ۲ قاشق غذاخوری
  • بلغور جو دوسر پخته/ یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو/ یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک ماست

همه مواد ذکر شده در بالا را با یکدیگر مخلوط کرده و خمیری را بدست آورید، سپس آن را به روی پوست صورت تان بمالید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه آن را با آب شست و شو دهید.

همچنین می توانید از ماسک ماست، گلاب و نعناع برای این منظور و به صورت روزانه استفاده کنید، برای استفاده از آن،؛ خمیر را روی صورت خود بمالید و ۴۰ دقیقه صبر کنید، بعد آن را بشویید.

۱۰. ماسک سیب زمینی

سیب زمینی دارای خاصیت سفیدکنندگی طبیعی می باشد و نشاسته موجود در آن منجر به کاهش رنگدانه ها خواهد شد، از این رو در صورتی که می خواهید از دست لکه های سیاه مزاحم پوست صورت خود رهایی پیدا کنید، ماسک زیر را امتحان کنید.

ماسک رفع لکهای صورت

مواد لازم

  • سیب زمینی
  • عسل/ یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک سیب زمینی

سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید، سپس با عسل مخلوط کرده و به صورت خود بمالید، اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت شما بماند و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

همچنین می توانید برش هایی از سیب زمینی را لکه های تیره صورتتان بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه به همان حالت بماند و بعد صورتتان را با آب شست و شو دهید.

ماسکهای خانگی و طبیعی برای پوست مفید هستند و علاوه بر این می توانید با کمک این ماسکها پوست آسیب دیده خود را درمان کنید. در این مطلب ۱۰ روش تهیه ماسکهای لک صورت را مشاهده کردید شما می توانید با کمک این ماسکهای طبیعی لک های صورتتان را رفع کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *