دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان گیاهی بواسیر در منزل با اثر بخشی سریع

  • پروین حیدریان
  • ۳ آبان ۱۳۹۵
  • ۰

بواسیر یا هموروئید یک نوع بیماری شایع است که خیلی از افراد با مشکل آن درگیر هستند. خوشبختانه روش هایی برای درمان گیاهی بواسیر در منزل با مواد طبیعی وجود دارند که به بهبود و تسریع این بیماری کمک می کنند.

در ایران افراد زیادی به بواسیر یا هموروئید مبتلا هستند که اغلب این افراد در رنج سنی بین 45 تا 65 سال دارند. این مشکل زمانی رخ می دهد که رگ های درون رکتوم و مقعد ملتهب و متورم می شوند. عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شوند مانند یبوست، سابقه خانوادگی، رژیم غذایی کم فیبر، بلند کردن اجسام سنگین، عدم فعالیت فیزیکی، آلرژی غذایی چاقی، ایستادن یا نشستن طولانی مدت و بارداری هستند. برای رفع این مشکل می توانید از روش های درمان گیاهی بواسیر استفاده نمایید.

اگر بواسیر برای مدت زمان طولانی مورد درمان قرار نگیرد می تواند منجر به عوارضی مانند مرگ بافت ها، خون ریزی مزمن و حتی سرطان روده بزرگ و مقعد شود. خوشبختانه بواسیر را های درمان مختلفی دارد که می توان با استفاده از مواد ساده و طبیعی علایم این بیماری را کاهش داد.

درمان بواسیر

روش های درمان گیاهی بواسیر در منزل

بیماری بواسیر یا هموروئید بیماری خطرناکی است که باعث بزرگ شدن رگ های اطراف مقعد می شود. روش های درمان طبیعی بواسیر در منزل بسیار تاثیر گذار هستند و موجب تسریع در بهبود این بیماری می شوند. این روش های طبیعی و ساده را در ادامه مطالعه نمایید.

درمان گیاهی بواسیر

آلوئه ورا

یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان گیاهی بواسیر آلوئه ورا می باشد. آلوئه ورا با خواص درمانی و ضد التهابی که دارد به کاهش سوزش همورووئید و تحریک آن کمک می کند. برای درمان می توانید مقداری ژل آلوئه ورا را به مقعدتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این درمان ساده سوزش و درد مقعد را از بین می برد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آلوئه ورا برای درمان بواسیر

روغن بادام

روغن بادام به دلیل میزان جذب بافتی بالا و خواص نرم کنندگی برای درمان بواسیر مفید است. برای درمان مقداری پنبه را به روغن بادام آغشته نمایید و بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. روغن بادام با مرطوب کردن و از بین بردن التهاب خارش و سوزش این ناحیه را از بین می برد. برای دریافت نتایج مطلوب این کار را چند بار در روز انجام دهید.

آبلیمو

روش دیگر برای درمان خانگی بواسیر استفاده از آبلیمو می باشد که با تقویت دیواره رگ های خونی و مویرگ ها می تواند هموروئید یا بواسیر را بهبود بخشد. برای درمان با آبلیمو می توانید یک تکه از پنبه را به مقداری آبلیمو آغشته نمایید و بر روی مقعد خود قرار دهید. در ابتدای درمان ممکن است مقداری احساس سوزش و یا درد داشته باشید اما این سوزش سریع برطرف می شود و موجب بهبود بواسیر می شود.

آبلیمو برای درمان بواسیر

روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و بیشتر برای درمان هموروئید خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون خاصیت ارتجاعی رگ های خونی را افزایش می دهد، از این رو به کوچک کردن اندازه رگ های خونی متورم و کاهش التهاب در مجرای مقعد کمک خواهد کرد. برای درمان می توانید روغن زیتون را با مقداری آب برگ آلو مخلوط نمایید. و با استفاده از پنبه بر روی مقعد خود قرار دهید تا سوزش و درد و همچنین تورم شما بهبود بخشد.

سرکه سیب

ماده طبیعی دیگر برای درمان گیاهی بواسیر سرکه سیب است. سرکه سیب دارای خاصیت قابض کنندگی می باشد و به منقبض کردن رگ های خونی متورم کمک می کند و می تواند سوزش و درد هموروئید های خارجی و داخلی را تسکین دهد. برای درمان هموروئید داخلی می توانید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه نمایید و حداقل روزی دو بار آن را بنوشید. همچنین برای درمان هموروئید خارجی می توانید یک تکه پنبه را به مقداری سرکه سیب آغشته نمایید و بر روی ناحیه های آسیب دیده قرار دهید. در ابتدا کمی سوزش را احساس خواهید کرد اما خیلی سریع سوزش و خارش شما بهبود و درمان خواهد شد.

    سرکه سیب برای درمان بواسیر

افراد مبتلا به بواسیر خارجی و یا داخلی باید مصرف آب روزانه خود را تا 10 لیوان آب افزایش دهند. مواد طبیعی بالا به بهبود و درمان بواسیر کمک خواهند کرد و موجب تسریع در بهبود این بیماری می شوند. توجه داشته باشید که اگر مبتلا به بواسیر مزمن شده اید که باعث خونریزی شدید می شود به پزشک مراجعه نمایید. در این مقاله با درمان گیاهی بواسیر در منزل با اثر بخشی سریع آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای درمان انواع بیماری با طب سنتی و یا در خانه به بخش درمان خانگی و طب سنتی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *