دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش قلاب بافی گل نرگس برجسته و بافت غنچه گل

  • یلدا محمدی
  • ۵ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

مراحل بافت گل و آموزش قلاب بافی گل با روشی ساده و آسان به همراه تصاویر هر مرحله را در این مطلب مشاهده نموده و با استفاده از این آموزش کامل به بافت گل های زیبای قلاب بافی برای تزیینات مختلف بپردازید.

بافت گل با قلاب که در این مطلب قصد ارائه آن را داریم، مربوط به بافت گل نرگس می باشد، این گل زیبا به راحتی بافتنی می شود و می توان از آن برای تزیین لباس های بافتنی و یا به عنوان گل سینه و گل مو نیز استفاده نمود. در این آموزش بافت گل با قلاب، شما یاد می گیرد که در مدت زمان کوتاه و به راحتی گلی زیبا و جذاب ببافید. در ادامه مطلب همراه ما بوده و از این آموزش جدید و جالب نهایت استفاده را ببرید.

آموزش قلاب بافی گل با روشی ساده و آسان :

قلاب بافی یکی از هنرهای زیبا و جذاب است که با یادگیری اصول اولیه آن می توان اقدام به انجام بافتنی های مختلف نمود. در مباحث قبل به معرفی آموزش بافتنی با دو میل پرداختیم، اما در این مطلب قصد داریم نحوه صحیح بافت با قلاب را آموزش دهیم. یکی از آموزشهای جالب و دوست داشتنی در این زمینه، بافت گل با قلاب است که کاربردهای فراوانی دارد و یادگیری آن از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است. همانطور که گفتیم قصد ارائه آموزش بافت گل نرگس را داریم که در ادامه تصاویر آن را ملاحظه می فرمایید.

بافت گل نرگس

برای این مدل قلاب بافی شما نیاز به یک عدد میل قلاب بافی و سه رنگ کاموا ظریف به رنگ های سفید، سبز و فیروزه ایی دارید. البته به جای رنگ فیروزه ایی می توانید از رنگ زرد یا لیمویی نیز استفاده نمایید.

آموزش بافتنی با قلاب

همانطور که می دانید در قلاب بافی از نقشه استفاده می شود که می تواند کمک بزرگی به صحیح بافتن می کند. تصویر زیر نقشه بافت گل نرگس را نشان می دهد که می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آموزش قلاب بافی با نقشه

برای شروع آموزش قلاب بافی گل نرگس از کاموا سبز رنگ استفاده می نماییم و با آن دوازده پایه کوتاه می زنیم و سپس با استفاده از بافت نامرئی کار را گرد می کنیم.

بافت گل های زیبا با قلاب

حال به سراغ نخ فیروزه ایی می رویم. ابتدا دانه اول سه زنجیره و بعد از آن دانه سوم را یک پایه بلند و مجددا سه زنجیره می زنیم. سپس یک پایه بلند و مجددا سه زنجیره و سپس با گره نامرئی داخل دانه سوم را وصل می کنیم. بدین صورت گلبرگ اول ما تکمیل شد، با همین روش همه شش گلبرگ را ببافید و نخ را در انتها کور نمایید.

آموزش بافت گل

در این مرحله از بافت گل با قلاب به سراغ گلبرگ های سفید گل نرگس می رویم. برای این کار ۹ زنجیره بزنید و نخ را به وسط گلبرگ وصل کنید. حال یک پایه بلند بافته و با استفاده از گره نامرئی به کنار گلبرگ وصل کنید و بقیه بافت را به صورت دور تا دور ادامه دهید. حال برای پنج زنجیره بعد، پنج پایه بلند بزنید. توجه داشته باشید که زمانی که به نوک گلبرگ ها نزدیک می شوید باید ارتفاع پایه ها کمتر شود تا نوک گلبرگ ها تیز گردد. زنجیره شش را با پایه ساده و زنجیره بعدی را باید با پایه کوتاه ببافید و سپس نوک گلبرگ را گره نامرئی بزنید. طرف دیگر گلبرگ را نیز با همین روش ببافید. با این روش پنج گلبرگ دیگر را نیز ببافید.

آموزش قلاب بافی گل آموزش بافت گل نرگس با قلاب بافت گل آسان با قلاب

در این مرحله از آموزش قلاب بافی گل به سراغ ساخت تخمک برای گل می رویم. بدین منظور نیاز به مقدار سیم گلسازی و منجوق دارید که بعد از فراهم آوردن آنها می توانید مطابق تصویر زیر اقدام به ساخت تخمک نمایید.

آموزش بافت گل زیبابافت گل نرگس با قلاب

کاسبرگ گل نیز می تواند از جمله بخش های مهم گل نرگس شما باشد، برای بافت کاسبرگ، داخل حلقه نامرئی شش پایه کوتاه بزنید و کار ر گرد نمایید و رج بعدی را برای همه دانه ها دو پایه کوتاه بزتید که در مجموعه می شود ۱۲ پایه کوتاه. رج های سوم، چهلرم و پنجم را هر دانه یکی ببافید تا بافت شما کاسه ایی شود. حال باید آن را با پنبه پر نموده و به پشت گل متصل کنید.

بافت گل برجسته

بافت غنچه گل کاملا اختیاری است با این حال وجود آن زیبایی و جذابیت بیشتری به گل شما می بخشد. بدین منظور در رج اول پنج پایه کوتاه داخل حلقه نامرئی ببافید سپس کار را گرد نموده و دو رج بعدی را دوبل نمایید.بدین معنا که دو پایه می بافید، یک پایه نیم بافید و سپس به خانه بعدی می روید. حال داخل غنچه را با پنبه پر نموده و دانه ها را کور نمایید.

آموزش بافت غنچه گل

بهتر است برای وصل غنچه ها به هم از سیم گلسازی استفاده نمایید، بهتر است دورتادور سیم را پایه کوتاه بزنید و بریا اتصال نیز از چسب حرارتی استفاده کنید.
  ساخت گل نرگس با کاموا بافت گل با قلاب بافت گل های قلاب بافی
حال گل ها و غنچه ها کنار هم قرار داده و با استفاده از نخ و سوزن آنها را به هم وصل نمایید. توجه داشته باشید که نحوه قرار دادن گل ها کنار یکدیگر کاملا سلیقه ایی است و شما می توانید روش های مختلف را برای آن امتحان نمایید.
  آموزش بافت غنچه برای گل آموزش قلاب بافی گل برجستهآموزش قلاب بافی گل نرگش
بافت گل نرگس با قلاب به پایان رسید، در ادامه نمونه های تکمیل شده این گل زیبا و دوست داشتنی را ملاحظه می فرمایید.
  آموزش گل بافتنی با قلاب

مدلهای جدید بافت گل نرگس با قلاب بافی

بافندگی با میل یا قلاب بافی هنر دستی جذابی است که ضمن اینکه می تواند فوق العاده سرگرم کننده باشد، می توان حتی از طریق آن درآمدزایی داشت و با داشتن کمی خلاقیت و ذوق یا ایده گیری از الگوهای موجود می توانید انواع بافت شال گردن و کلاه، بافت لباس های مختلف همچون سارافون، بلوز، بافت پتو با قلاب ، بافت رومیزی و بسیاری از لباسها و وسایل تزئینی دیگر را تجربه کنید و لذت ببرید، بافتنی گل های زیبا با قلاب نیز ایده جذابی است که در ادامه تصاویر متنوعی از گلهای نرگس، بابونه و چندبرگ را می توانید ببینید و الهام بگیرید.

مدلهایی از بافت گل با قلاب

با استفاده از هنر بافندگی با قلاب می توان گلهای بافتنی زیبایی ببافید و از آنها در تزئینات مختلف از جمله تزئین روی لباس، کیف های دخترانه و یا برای تزیینات قسمتهای منزل به کار برید، حال در صورتی که به این هنر علاقمند بوده و کمی با قلاب بافی آشنایی دارید، می توانید به راحتی از الگوهای موجود ایده گرفته و گلهای جذاب و زیبای زیادی ببافید، در اینجا قصد دارم نمونه هایی از گلهای زیبای نرگس بافته شده با قلاب را در اختیارتان قرار دهیم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

آموزش بافت گل جذاب با قلاب
آموزشی زیبا از قلاب بافی گل
تصاویری از بافت گل با قلاب
آموزش بافت گل بابونه با قلاب
آموزش قلاب بافی گل زیبا
روشی از قلاب بافی گل
آموزش بافت آسان گل با قلاب
آموزش بافت گل زیبا با قلاب
آموزش قلاب بافی گل قشنگ
آموزش مدل بافت گل با قلاب
آموزشی از بافت گل با قلاب
آموزش بافت گل با قلاب
مدلی از آموزش قلاب بافی گل

امیدواریم آموزش بافت گل با قلاب که در این مطلب به ارائه آن پرداختیم برای شما دوستان هنرمند جذاب و دیدنی بوده باشد، از همه شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی آموزش بافتنی از دیگر مطالب مفید و آموزنده در این زمینه دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *