دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۵ قدم تا جذب انرژی مثبت بیشتر در زندگی

  • پروین حیدریان
  • ۵ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

انرژی مثبت در زندگی علاوه بر داشتن آرامش و روحیه سالم در زندگی خود موجب انتقال این آرامش به اطرافیان نیز می شود. پس سعی کنید با روش های موثری که در این مقاله برای جذب انرژی مثبت گفته شده است به این آرامش درونی و زندگی شاد دست یابید.

اساسا موج مثبت همان چیزی است که در ذهن خود تصوری مثبت و درست از آن داریم. یعنی همان محبت، خوبی، صبر، احسان، انفاق، امیدواری، احسان به همنوع و بسیاری از رفتارهای دیگر که موجب ایجاد حس خوب در فرد می شود. به همان اندازه موج منفی همان چیزی است که در ذهن خود تصویری نادرست و منفی از آن داریم. شرارت، خودخواهی، بی صبری، ناامیدی، تاریکی، تعصب، رذالت، یاس، اندوه، ظلمت و نفرت بد جنسی از رفتارها و انرژیهای منفی هستند. پس با داشتن افکار و انرژی مثبت در زندگی، به سلامت روحی خود و اطرافیانمان کمک کنیم.

این دو انرژی مثبت و منفی ضد یکدیگر هستند و در دو قطب مخالف همدیگر عمل می کنند. زمانی که بتوانیم بر این انرژیها تسلط یابیم و آنها را در درون خود آرام سازیم، بی درنگ خدمتگذار ما می شوند و زندگی آرام و پرانرژی با رویدادهای مثبت را برای ما به ارمغان می آورند. هنگامی که بی حوصله و ناراحت هستید جذب انرژیهای مثبت از محیط اطراف کار سختی به نظر می رسد، اما اگر همه افراد باور داشته باشند که غم و شادی زاییده شرایط محیطی اطراف ما نیست بلکه حاصل انتخاب ما است آن وقت انتخاب بین غم و شادی آسان می شود.

انرژی مثبت

موثرترین راه های داشتن انرژی مثبت در زندگی

افکار مثبت در زندگی ، افکاری انرژی بخش، سازنده و با انگیزه هستند که بر اثر تلقین، تمرین و تکرار به ذهن راه می یابند و موجب می شود تا فکر و ذهن مثبت شود. نحوه تکلم افراد بیانگر نحوه تفکر آن ها است، از این رو مثبت بی اندیشیم و مثبت سخن بگوییم تا انرژی مثبت خود را به دیگران هم انتقال دهیم. داشتن انرژی مثبت در زندگی، علاوه بر کسب آرامش و انرژی در زندگی خود فرد، موجب می شود تا این انرژی مثبت به اطرافیان نیز انتقال یابد. شاد بودن و شاد زیستن آسان است اگر خود فرد این شاد بودن را بخواهد. موارد زیر از موثر ترین راه ها برای چگونه شاد بودن و پر انرژی زیستن هستند.

انرژی مثبت

۱- روز خود را با نیایش، دعا و شکر گذاری شروع کنید

هنگامی که روز خود را با دعا کردن شروع می کنید، انگار دری را باز کردید و به سوی خدا گام بر می دارید. شکر گذاری و دعا فرد را به منبع خلقت متصل می کند و همین حضور در محضر خالق موجب می شود تا حال و هوایی مثبت در فرد ایجاد شود و میزان انرژیهای مثبت در زندگی را چندین برابر می کند که این عامل باعث می شود تا آرامش کل وجود فرد را بگیرد.

  •  آرون گروپس

شکر گذاری برای دریافت انرژی

۲- سعی کنید در هر وضعیتی جنبه های مثبت را ببینید

در حقیقت هر موقعیت و وضعیتی از زندگی سراسر فیض الهی و عظمت را به تصویر می کشد. وقتی با این دید به دنیا بنگرید که در همه چیز خیر و در همه کس روح الهی نهفته است، برکت و خیر الهی از کائنات به سوی فرد سرازیر می شود.

۳- دست از کنترل کردن همه چیز بردارید

ذات زندگی دگرگونی و تحول است و اساسا زندگی به طور جاری و روان است. هر چقدر در برابر زندگی جبهه بگیرید، به همان میزان و بیشتر رنج می برید. هر زمانی که بخواهید شرایط و اوضاع زندگی را کنترل کنید، فشار عصبی و حالت اضطراب به شما دست می دهد و همین عامل موجب ایجاد انرژی منفی در زندگیتان می شود. سعی کنید فکر خود را بهبود دهید و تصور کنید که زندگی رودخانه ای پر جوش و خروش است، آیا دست به گریبان شدن آن فایده ای دارد! آن را رها کنید و اجازه دهید با جریان زندگی پیش بروید. هنگامی که خودتان را در اختیار جریان زندگی قرار دهید، میزان فراوانی انرژی مثبت در زندگیتان را دریافت می کنید و در نتیجه فیض الهی و خیر و برکت را به سوی خود می کشانید.

نگرش مثبت و تاثیر آن بر زندگی

۴- همان طور که دلتان می خواهد با شما رفتار شود با دیگران رفتار کنید

هنگامی که روز خود را با دلخوری شروع می کنید، تمام روز خود را تباه ساخته اید. وقتی با خودتان فکر کنید که دیگران فقط از لحاظ ظاهری با شما فرق دارند و عین خود شما یک انسان هستند، دیگر دلتان نمی خواهد که احساسات منفی نثارشان کنید و در مقابلشان جبهه بگیرید. توجه داشته باشید که اگر رفتار آگاهانه ای در مقابل افراد داشته باشید انرژی مثبت اطرافیان را به سوی خودتان جذب می کنید و باعث می شود تا انرژی مثبت در زندگیتان چند برابر شود.

۵- نگران آینده نباشید، فقط برنامه ریزی کنید و به خدا توکل داشته باشید

نگرانی در طول تاریخ بشریت به هیچکس خدمتی نکرده است. هر آنچه که قرار است رخ بدهد عملی می شود و کاری از دست هیچکس بر نمی آید. در حقیقت هر چیزی که شما از روی دادن آن نگران هستید، اتفاق نمی افتد، پس چرا ذهن و انرژی خودتان را روی نگرانی ها هدر بدهید. هر نوع نگرانی در وجود انسان ها باعث می شود تا درونتان پر از انرژی منفی شود که می توانند سلامتی فرد را به خطر بی اندازد. فقط کافی است عاقلانه برنامه ریزی کنید و توکل به خدا داشته باشید.

افکار مثبت

۶- زندگی را پر از صلح و صفا تجسم کنید

ذهن بیشتر افراد به افکار منفی معتاد شده است. باید به طور آگاهانه و کم کم این اعتیاد را ترک کنید تا انرژیهای مثبت را جذب کنید. هوشیار باشید و بگذارید تصاویر هولناک و خوف انگیز از تفکرات منفی از ذهن شما بیرون برود. به جای تفکرات منفی سعی کنید جریان آرامی از زندگی را در ذهن خود بگنجانید. این تغییر نگرش ذهنی موجب جذب انرژیهای مثبت در زندگی شما می شود.

۷- آرامش را در درون خود احساس کنید

چشم های خود را ببندید و سعی کنید که از درون جسم خود را احساس کنید، از سبکی و آرامشی که در وجودتان ایجاد می شود تعجب خواهید کرد. همین سبکی باعث می شود تا انرژیهای مثبت در زندگی را جذب کنید و انرژیهای منفی را از خود بیرون کنید.

راه های کسب انرژی مثبت در زندگی

۸- دلخوری را از خود دور کنید و بخشش را یاد بگیرید

گذشته ها گذشته اند و دیگر باز نمی گردند. آیا می خواهید در گذشته زندگی کنید! مسلما همه افراد پاسخشان نه است. اگر به طور مداوم خاطرات ناخوشایند قدیم را در فکر و ذهن خود جا بدهید موجب می شود تا همیشه دلخور باشید. پس بخشش و عفو را یاد بگیرید زیرا بخشش موجب افزایش بیش از حد انرژی مثبت در زندگیتان می شود.

۹- در مقابل دیگران جبهه نگیرید

در هنگام معاشرت با دیگران به جای اینکه در ذهن خود ساکن باشید، سعی کنید حضوری آگاهانه داشته باشید. اجازه دهید دیگران هم حرف ها و نظر های خور را بگویند و عقیده های خودشان را ابراز نمایند. دست از جبهه گیری بردارید تا افراد جذب طبیعت آرام شما شوند. چون با این رفتار مثبت اندیشی از شما به دیگران نیز منقل می شود.

۱۰- اوقاتی را در طبیعت بگذرانید

همه افراد دلشان می خواهد انرژیهای مثبت در زندگی را جذب کنند. از این رو حتما به طبیعت و پارک بروید. به گل ها و درختان نگاه کنید که چگونه با وزش باد حرکت می کنند. این عمل موجب می شود تا آرامش و انرژیهای مثبتشان را به وجود شما منعکس کنند.
 انرزی مثبت در زندگی

۱۱-  قدم بزنید

پیاده روی کردن و قدم زدن به اعتقاد بسیاری از دانشمندان و محققان موثرترین راهکار به منظور کاهش استرس می باشد. چرا که موجب تحریک سلول های عصبی و در نتیجه آرامش ذهنی می گردد.

۱۲- همواره ورزش کنید

یکی از مزیت های ورزش که کمتر به آن پرداخته شده است تعرق می باشد که عرق کردن علاوه بر سلامت قلب، به ذهن انسان نیز کمک می کند. مطابق با تحقیقات صورت گرفته ورزش عاملی برای تقویت روحیه و کاهش استرس و اضطراب می باشد. در حین ورزش کردن ماده شیمیایی به نام اندورفین در مغز تولید می گردد که این ماده علاوه بر ایجاد حس آرامش به کاهش حس بدبینی و افزایش خوشبینی در فرد کمک می کند.

۱۳- به خودتان هدیه دهید

یکی از راهکارهای تاثیرگذار بر مثبت اندیشی در زندگی که انجام آن موجب تقویت روحیه شاد می گردد و با نگرش منفی و یا منفی بافی مقابله می کند دادن هدیه به خود می باشد که در واقع این هدیه، پاداشی است برای تلاش و زحماتی که در طی سالیان زندگی خود متحمل شده اید.

تاثیر هدیه در نگرش مثبت در زندگی

۱۴- بنویسید

از راه های مقابله موثر و عالی با احساسات بیش از اندازه نوشتن می باشد. در واقع انجام این روش سبب می شود تا تمامی افکار و احساسات خود را بیان نمایید و از این طریق تفکرات منفی که در ذهن دارید را بشناسید و علت آن ها را واکاوی کنید و در نتیجه با مدیریت سلامت روانی و احساسات خود، تغییرات اساسی مثبتی را در نوع نگرش خود به زندگی ایجاد نمایید.

۱۵- خواب کافی داشته باشید

از دلایل تاثیرگذار در عصبانیت و بی حوصله بودن و همچنین ایجاد کسالت، کم خوابی و نداشتن استراحت کافی می باشد. بر اساس مطالعات انجام شده نداشتن خواب کافی حتی در حد جزئی وضعیت سلامت روانی را تحت تاثیر قرار می دهد و چنانچه در شبانه روز میزان خواب کمتر از ۵ ساعت باشد مشکلاتی همچون تشدید عصبانیت و فشار روانی، احساس اندوه و غم در فرد بروز خواهد کرد. بنابراین خواب و استراحتی کافی می تواند به تقویت نگرش مثبت کمک نماید.

نگرش مثبت در زندگی

با به کار گیری روش های موثر بالا می توانید انرژیهای مثبت را جذب کنید. در این مقاله با موثرترین روش ها برای جذب انرژیهای مثبت در زندگی آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن آرامش روحی و کسب موفقیت به بخش مسیر موفقیت مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *