دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

علائم پسر بودن جنین در بارداری چیست؟

  • پروین حیدریان
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۵
  • ۰

تعیین جنسیت جنین از دغدغه هایی است که از گذشته در بین همه افراد بوده است که برخی از این علائم برای تعیین جنسیت پسر یا دختر بودن جنین درست و صحت داشته است. در این مقاله با علائم پسر بودن جنین در بارداری آشنا خواهید شد.

تعیین جنسیت جنین در هنگام بارداری یکی از دغدغه هایی است که تمام والدین می خواهند هر چه زودتر جنسیت فرزند خود را بدانند. سالیان طولانی  است که افراد بر حسب متد هایی که در طول زمان به طور تجربی کسب کرده اند، جنسیت جنین در شکم مادر را پیش بینی می کنند. هر چند که در برخی موارد این پیش بینی ها و علایم پسر بودن جنین در بارداری و همچنین دختر بودن دور از واقعیت بوده است، اما در برخی موارد نیز این متدها صدق می کنند.

روش هایی ثابت شده اند که می توانند جنسیت جنین را در دوران بارداری تشخیص دهند و خانم ها می توانند بدون انجام آزمایش سونوگرافی علایم پسر یا دختر بودن جنین در بارداری را تشخیص دهند.

علائم پسر بودن جنین

بررسی علائم پسر بودن جنین در بارداری

اگر خانم های باردار در ماه های اول حاملگی در اول صبح حالت تهوع نداشتند و پاهایشان سردتر از دوران قبل از حاملگی شد، از علایم پسر بودن جنین در بارداری است. همچنین اگر رنگ نوک سینه ها به طور قابل توجهی تیره تر شد و به غذاهای شور و ترش و همچنین گوشت، پروتئین و پنیر علاقه مند شدید از نشانه ها و علایمی هستند که احتمال پسر بودن جنین را افزایش می دهند.

پسر بودن جنین

احساس استرس و اضطراب

اگر در دوران بارداری احساس اضطراب و استرس دارید احتمال این که جنین پسر باشد بیشتر است. جالب است بدانید که در موقعیت های استرس زایی مانند دوران جنگ، تعداد پسر هایی که به دنیا می آمدند از تعداد دختر ها خیلی بیشتر بود.

  •  آرون گروپس

دریافت کالری روزانه

طبق مطالعه ای که در انگلستان درباره رژیم غذایی برای پسر دار شدن صورت گرفته است، نشان می دهد که هر چه میزان مصرف کالری در طی روز توسط مادر بالا برود، شانس پسر بودن جنین هم بالا می رود. بر اساس این مطالعه مادرانی که بیش از ۲۴۰۰ کالری انرژی روزانه دریافت می کردند، ۵۶ درصد بیش از بقیه مادر ها صاحب فرزند پسر شده اند.

زندگی دور از همسر

یکی دیگر از علایم پسر بودن جنین در بارداری نزدیک بودن زن و شوهر به هم است. طبق مطالعه ای که بر روی حدود ۸۶ هزار زوج جوان صورت گرفته است، نشان می دهد که اگر زن و شوهری که برای بارداری اقدام کرده اند، دوز از هم زندگی کنند و فقط گاهی هم دیگر را ببینند، شانسشان برای دختر دار شدن افزایش می یابد. اگر می خواهید فرزندتان پسر باشد پس همیشه نزدیک همسر خود باشید.

جنسیت پسر جنین

علائم و نشانه های پسر بودن جنین در بارداری

  • اگر شکمتان در بارداری شبیه به یک توپ بسکتبال و به صورت بیضی شده است، احتمالا جنین تان پسر است.
  • اگر پوست تان خشک شده است.
  • در صورتی که سینه چپ کوچکتر از سینه راست باشد. از علایم بارداری پسر محسوب می شود.
  • اگر در بارداری شکمتان به سمت پایین باشد.
  • اگر سر انگشتان پاهایتان به طور دائم یخ می کند.
  • اگر موهای زائد بدنتان مانند موهای پا در طی بارداری سریعتر از قبل رشد کند.
  • اگر رنگ ادرارتان روشن و زرد رنگ باشد.
  • اگر ضربان قلب جنین کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد.
  • اگر در طول اوایل یا ۱۲ هفته اول بارداری استفراغ و تهوع چندانی نداشته باشید.
  • اگر مویتان درخشان و خوش حالت شدند.
  • اگر دلتان میل به غذاهای پروتئینی و شور مانند گوشت و پنیر را داشته باشد.
  • به مدت چند دقیقه به خودتان در آیینه نگاه کنید، اگر مردمک چشم هایتان گشاد شود.

  تعیین جنسیت جنین

برخی از افراد این پیش بینی ها را خرافات می دانند اما برخی دیگر نیز اعتقاد کاملی به این متد ها دارند، اما اکثر پزشکان به این باورها اعتقاد دارند و این نشانه ها و علائم را برای تعیین جنسیت دختر یا پسر بودن جنین درست می دانند. گاهی اوقات به موارد جالبی بر می خوریم که نمی توانیم از صحت آن ها منکر شویم، مثلا وقتی سر دل مادر می سوزد، بزرگترها می گویند که جنین در حال مو در آوردن است، سوزش سر دل مربوط به هفته ۲۵ دوران بارداری است و دقیقا زمانی است که از نظر علمی نیز جنین مو در می آورد. از این رو این علائم نیز صحت دارند. در این مقاله با علائم پسر بودن جنین در بارداری آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات کافی در دوران بارداری و همچنین روش های دیگر تشخیص جنسیت جنین به بخش بارداری مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *