دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با پوست پرتقال یک مربای خوشمزه و عالی درست کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

مربای پوست پرتقال یکی دیگر از انواع مرباها با طعم متفاوت و بی نظیر است, در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای پوست پرتقال را با روشی متفاوت و به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

مربای پوست پرتقال از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم است که در فصل پاییز تهیه می شود, در ساخت این مربا از مواد ساده ای نظیر پوست پرتقال و شکر و آبلیمو و آب استفاده می شود، در ادامه مطلب طرز تهیه این مربا را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید بنابراین اگر شما نیز علاقه زیادی به مربا دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مربا از انواع خوراکی های خوشمزه ای است که از پخته شدن شکر با میوه های مختلف تهیه می شود. مربا پوست پرتقال و مربای پوست پسته از انواع مرباهای خوشمزه و مقوی هستند که شما می توانید این مرباهای خوش طعم را در منزل برای وعده صبحانه تهیه کنید.

مربای پوست پرتقال خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

  • شکر : ۵۰۰ گرم
  • آب : ۲ لیوان
  • پوست پرتقال : ۲۰۰ گرم
  • آبلیمو : ۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

ابتدا قسمت های سفید پوست پرتقال را جدا کنید و سپس پوست های پرتقال را به صورت خلالی ریز کنید.

خلالی کردن پوست پرتقال

پوست پرتقال ها را درون آبجوش بریزید و اجازه دهید تا پوست های پرتقال خلالی شده به مدت ۱۵ دقیقه در آبجوش باقی بمانند بعد از مدت زمان ذکر شده پوست های پرتقال را در آبکش بریزید این مرحله از روش درست کردن مربا پوست پرتقال را ۳ بار تکرار کنید و هر بار اجازه دهید تا پوست پرتقال ۱۵ دقیقه در آبجوش بماند تا تلخی آن از بین برود.

طرز تهیه مربای پوست پرتقال خوش طعم
در مرحله بعدی نحوه تهیه مربای پوست پرتقال شکر را به همراه ۲ لیوان آب درون قابلمه ای مناسب بریزید و شکر را به خوبی در آب حل کنید سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی قوام بیاید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قوام آمدن شکر

بعد از قوام آمدن شکر پوست پرتقال ها را به همراه آبلیمو به شکر قوام آمده اضافه کنید و اجازه دهید تا مخلوط مواد مربا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بر روی شعله گاز باقی بماند.

اضافه کردن پوست پرتقال به شکر قوام آمده

سپس بعد از مدت زمان ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش کنید و بر روی قابلمه یک دستمال بکشید (‌ توجه کنید که نباید در قابلمه را بگذارید ) و اجازه دهید قابلمه به مدت ۲۴ ساعت در دمای اتاق بماند, بعد از مدت زمان ذکر شده مربا را درون ظرف های شیشه ای تمیز و خشک بریزید.

مربای پوست پرتقال

بعد از اتمام مراحل دستور پخت مربای پوست پرتقال می توانید از این مربا برای تزیین روی کیک و بستنی و انواع دسر و … نیز استفاده نمایید.

نکات تکمیلی

۱. این مربای را می توانید به عنوان ناهار و میان وعده سرو کنید.

۲. به دلیل اینکه آب موجود در شهد مربا باعث کپک زدن آن نشود باید شهد شکر را به غلظت مناسب برسانید.

۳. در صورتی که مربا کپک زد بر روی آن کمی شکر ریخته و مجدداً آن را بجوشانید تا باعث از بین رفتن کپک آن شود زیرا امکان دارد شکر آن کم باشد.

۴. اگر مربا پوست پرتقال شکرک زده است می توانید کمی آب جوش و یک قاشق غذا خوری آب لیمو به مربا بیفزایید سپس بر روی شعله کم آن را بجوشانید.

۵. آن دسته از افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند بهتر است پس از مصرف پرتقال از خوراکی گرم مانند عسل و خرما استفاده کنند.

۶. افزودن آب لیمو به مربا در زمان پخت باعث کاهش احتمال شکرک زدن مربا خواهد شد.

۷. به منظور بررسی قوام شربت مربا کمی از آن را برداشته و بعد از سرد شدن در صورتی که مانند عسل حالت کشدار به خود گرفته بود بدین معنا است که قوام آن مناسب است.

۸. بهتر است از پرتقال های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.

۹. پوست پرتقال دارای مقادیر زیادی ویتامین C، آنتی اکسیدان و B1 و اسید فولیک، بتاکاروتن، آلفاکاروتن و فلاونوئید می باشد به همین خاطر مربای پوست پرتقال سرشار از خواص است.

بررسی فواید پوست پرتقال

  • کاهش فشار خون
  • بهبود افسردگی
  • بهبود سلامت قلب
  • کاهش خطر ابتلا به التهاب و بیماری های قلبی
  • پایین آوردن سطح کلسترول بد
  • کاهش وزن
  • پیشگیری از تشکیل بافت چربی

امیدواریم از تهیه این مربای خوشمزه و خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده آموزش تهیه انواع مربا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *