دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه ناخن های زیبا و قوی داشته باشیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۵
  • ۰

فرم و حالت ناخن ها می تواند بر روی زیبایی و جذابیت دستان شما تاثیرگذار باشد بنابراین علاوه بر سلامت پوست باید به سلامت و بهداشت ناخن هایتان نیز اهمیت دهید. در ادامه چند روش ساده برای داشتن ناخن های زیبا را ملاحظه می نمایید.

پوست دست و ناخن مکمل یکدیگر هستند بنابراین هر خانمی باید به بهترین نحو از ناخن ها و پوست دستانش مراقبت کند. داشتن ناخنهای زیبا و سالم برای اغلب خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار است و علاوه بر این با داشتن ناخنهایی درخشان و بلند حس اعتماد به نفس و زیبایی در خانم ها بیشتر می شود.

راز داشتن ناخنهای زیبا علاوه بر مراقبت از ناخن ها تغذیه سالم نیز می باشد. برای داشتن ناخنهای سالم و زیبا باید از مواد غذایی که سرشار از پروتئین و ویتامین B و آهن و سلنیوم هستند استفاده کنید که همه این مواد مغزی در ماهی و حبوبات و مغزها و گوشت و تخم مرغ و شیر وجود دارند.

چند روش علمی برای داشتن ناخن های زیبا

راهکار های علمی و طبیعی برای داشتن ناخن های زیبا و سالم

در ادامه مطلب چند روش طب سنتی و علمی را مراقب از ناخن ها در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم این راهکارها برای ناخنهای شما موثر واقع شوند.

راز داشتن ناخن های قوی و زیبا

انواع روش های علمی برای داشتن ناخنهای قوی و زیبا

روش های علمی زیادی برای مراقب از ناخن ها وجود دارد که در ادامه چند روش برتر را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

روش های علمی و موثر برای داشتن ناخن های قوی و زیبا

  •  آرون گروپس
  • مانیکور و پدیکور ناخن ها

یکی از روش های ساده برای زیبایی و جذابیت بیشتر ناخن ها مانیکور و پدیکور کردن ناخن ها است, به عمل سوهان کشیدن ناخن های دست و گرفتن گوشت های اضافه دور ناخن مانیکور ناخن می گویند.

ناخن های زیبا

به عمل گرفتن پوشت های اضافه دور ناخن پا و گرفتن پوسته های اضافی در کف پا پدیکور می گویند که با انجام این دو روش می توانید ناخن های زیبا و مقاومی داشته باشید.

پدیکور ناخن ها

  • استفاده از ناخن های گیر های تیز برای گرفتن ناخن ها

ناخن گیر های کند باعث می شوند تا ناخن ها شما تحت فشار قرار بگیرند و در نتیجه ترک بخورند بنابراین بهتر است برای برداشتن ناخن هایتان از ناخن گیر های تیز و مناسب استفاده کنید. ناخن ها را بهتر است به صورت مستطیل شکل بگیرید و سپس گوشه های آن ها را کمی گرد کنید تا دوام ناخن هایتان بیشتر شود.

روش های علمی برای مراقبت از ناخن ها

  • خشک کردن دست ها

دست هایتان را بعد از حمام و شنا به سرعت خشک کنید زیرا رطوبت ناخن ها باعث خط ابتلا به بیماری های قارچی می شود.

  • لاک زدن ناخن ها

لاک ناخن می تواند به استحکام بیشتر ناخن ها کمک کند. توجه داشته باشید که بعد از گذشت یک هفته باید لاک ناخن هایتان را پاک کنید و چند روز به ناخن هایتان استراحت دهید سپس دوباره ناخن هاینان را لاک بزنید.

لاک ناخن

  • استفاده از دستکش در هنگام انجام دادن کارهای منزل

مواد شوینده قوی باعث کاهش دوام ناخن ها می شوند بنابراین بهتر است برای شستن ظرف ها و یا تمیز کردن سرویس بهداشتی از دستکش استفاده کنید.

  • از مصرف استون برای پاک کردن لاک ناخن خودداری کنید.

استون دارای ساختار مولکولی است و باعث خشک شدن ناخن ها و پوست اطراف ناخن ها می شود بنابراین بهتر است از استون و محلول هایی که بر پایه استاتیت هستند برای پاک کردن لاک ناخن ها استفاده کنید.

راهکارهای طب سنتی برای داشتن ناخنهای زیبا

از روش های طبیعی و خانگی می توانید برای تقویت ناخن ها و جذابیت بیشتر ناخن های دست و پای خود استفاده کنید.

ناخن های سالم و قوی

  • ناخن هایتان را همیشه چرب کنید.

پوست دست و ناخن را باید همواره چرب و مرطوب نگه دارید برای چرب کردن ناخن ها و پوست دست می توانید از انواع روغن های گیاهی و مرطوب کننده های خانگی استفاده کنید. در ادامه چند روغن گیاهی موثر برای چرب کردن ناخن ها را به شما عزیزان معرفی خواهید کرد.

ناخن های قوی و سالم

  • روغن نباتی

یکی از ساده ترین روش ها برای داشتن ناخنهای زیبا استفاده از روغن نباتی است. بهتر است به صورت مداوم و روزانه ناخنهایتان را با کمک روغن نباتی چرب نگه دارید.

روغن نباتی راهی مطمئن برای افزایش استحکام ناخن ها

  • روغن دانه کتان

یکی از انواع مرطوب کننده های طبیعی مناسب برای سلامت ناخن ها روغن دانه کتان است شما می توانید با کمک روغن دانه کتان ناخن ها و پوست اطراف ناخن هایتان را به مدت ۱۰ دقیقه روزانه ماساژ دهید.

روغن دانه کتان

  • مرطوب کننده های خانگی

شما می توانید با مواد طبیعی مرطوب کننده های خانگی را تهیه کنید روش ساخت مرطوب کننده خانگی به صورت زیر است:
ابتدا یک قاشق چایخوری ید و مقداری سیر له شده را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا مرطوب کننده طبیعی بسازید, این مرطوب کننده قوی و طبیعی را می توانید بر روی ناخن های خود قرار دهید.

  • آب لیمو و روغن زیتون

دو قاشق روغن زیتون و دو قاشق آب لیمو تازه را در درون ظرف مناسبی بریزید و آن ها را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس ناخن هایتان را با کمک این محلول ماساژ دهید.

آبلیمو و روغن زیتون

ناخن های سالم و زیبا

داشتن ناخن های بلند و زیبا آرزوی هر خانمی است. در این مطلب با انواع روش های موثر طبیعی و علمی برای داشتن ناخنهای زیبا آشنا شدید که امیدواریم با استفاده از این روش های ساده و طبیعی بتوانید ناخن هایتان را به خوبی تقویت کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *