دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اگر از جوش های زیر پوستی خسته شده اید بخوانید!

  • پروین حیدریان
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

جوش و آکنه را می توان از بدترین ضایعات پوستی دانست که افراد زیادی با آن درگیر هستند، در این مقاله به معرفی روش های درمان خانگی جوش صورت می پردازیم که می توانند تاثیرات مثبتی در از بین رفتن جوش ها و سلامت پوست داشته باشند.

بروز جوش های زیرپوستی همواره یکی از معضلات گروه زیادی از خانم ها و آقایان جوان شده است. جوش های زیرپوستی حتی در صورت افراد میانسال نیز ایجاد می شود. این جوش ها موجب افسردگی و کاهش اعتماد به نفس می شود. این افراد همیشه به دنبال راه حلی برای درمان جوش زیرپوستی خود هستند که معمولا ناموفق و یا با اثرات کم مواجه شده اند. انواع روش های درمان خانگی جوش زیرپوستی نیز برای برطرف شدن جوش و آکنه ها موثر هستند.

شایع ترین مشکل پوستی در سراسر دنیا بروز جوش های زیر پوستی است که بیشتر در خانم های جوان دیده می شود. درمان خانگی جوش زیر پوستی معمولا دشوار است و برای درمان باید اقدامات متعددی را انجام داد. در حقیقت بیماری آکنه یا جوش، التهاب مزمن غدد سباسه پوست می باشد. که می توانند منجر به جوش های التهابی برجسته قرمز و چرکی شوند و یا در برخی موارد موجب کیست های بزرگ چرکی می شوند. از این رو درمان جوش زیر پوستی از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است.

درمان جوش های زیر پوستی

انواع روش های درمان خانگی جوش زیر پوستی

جوش های زیرپوستی معمولا در صورت ایجاد می شوند اما گاهی در تنه نیز رخ می دهند. جوش های زیر پوستی خفیف نیاز به درمان ندارند، اما در صورتی که شدید شدند و شدت یافتند باید آنها را درمان نمود . مهمترین نکته برای این افراد ایجاد باقی ماندن جای جوش و فرورفتگی آن نقطه بر روی صورت بعد از اتمام درمان است. حتی در برخی از موارد جای جوش باقی مانده به شکل ضایعات قرمز یا قهوه ای روی پوست باقی می مانند که باید به درمان جای جوش نیز پرداخت. به همین دلیل جوش ها باید هر چه سریع تر درمان شوند. درمان خانگی جوش زیرپوستی نیز تاثیرات خوبی برای برطرف کردن این ضایعات آزار دهنده می گذارد که در این مقاله قصد داریم به معرفی روش های موثر آن بپردازیم.

درمان خانگی برای جوش

درمان جوش زیر پوستی با جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهاب است. به همین دلیل به التیام آکنه زیر پوستی،به تعادل رساندن سطح پی اچ و همچنین با حذف چربی اضافه موجب لایه برداری پوست می شود. برای این منظور ۱ یا ۲ قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر نازکی به دست آید. این خمیر را روی نقاط جوش ها قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آّب ولرم بشویید. برای دریافت نتایج بهتر و از بین بردن جوش صورت این روش را دو بار در روز انجام دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درمان جوش با سرکه طبیعی سیب

یکی از موثرترین راه های درمانهای خانگی جوش زیر پوستی استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب موجب تثبیت سطح پی اچ طبیعی پوست می شود و از بروز انواع بیماری های پوستی جلوگیری می کند. سرکه سیب دارای خواص ضد عفونی کنندگی است و برای جوش های زیر پوستی مفید می باشد. برای این منظور یک تکه پنبه را به این سرکه آغشته نمایید و پنبه را بر روی جوش ها بکشید. این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست شما بماند. سپس صبح با آب ولرم بشویید این کار را به طور منظم هر شب انجام دهید تا نتایج مثبتی را دریافت نمایید.

درمان جوش صورت با روغن درخت چای

یکی دیگر از انواع روش های درمان خانگی جوش زیرپوستی روغن درخت چای است که با خواص طبیعی ضد باکتری که دارد، درمان خوبی برای درمان جوش های زیرپوستی می باشد. این روغن به پوست نفوذ می کند و به ضد عفونی کردن پوست و خشک کردن جوش ها می پردازد. برای این منظور روغن درخت چای را به یک تکه پنبه آغشته نمایید سپس بر روی مناطق جوش دار بکشید. این عمل را نیز مانند سرکه سیب قبل از خواب انجام دهید سپس صبح با آب ولرم صورت خود را بشویید. این کار را هر شب انجام دهید.

آلوئه ورا برای درمان جوش زیر پوستی

آلوئه ورا به این دلیل که خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی خوبی دارد یک نوع شفا دهنده قدرتمند برای درمان جوش زیر پوستی می باشد. بدین منظور ژل داخلی آلوئه ورا را به مناطق جوش دار بکشید و به مدت ۳ دقیقه به آرامی آن مناطق را ماساژ دهید. بعد از گذشت ۵ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. برای دریافت نتایج این کار را روزی ۲ بار انجام دهید.

درمان جوش با آلوئه ورا

عسل

یکی از روش های درمان طبیعی جوش زیر پوستی عسل است. عسل یک ضد عفونی کننده و ضد باکتری قدرتمند است که موجب لایه برداری پوست می شود. ماسک عسل موجب تخلیه ضایعات پوست، کاهش التهاب و قرمزی، حذف سلول های مرده پوست و کشتن باکتری ها موجب می شود تا علاوه بر از بین بردن جوش، پوست تازه و نرم بماند. برای این منظور ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری عسل را به مناطق حاوی جوش بمالید. سپس بعد از ۱۵ دقیقه با آّب ولرم پوست خود را بشویید. برای دریافت نتایج بهتر این کار را به طور منظم روزی دو بار انجام دهید.

درمان جوش با عسل

آسپرین

روش دیگر برای درمان خانگی جوش زیر پوستی آسپرین می باشد. آسپرین به عنوان یک لایه بردار قدرتمند شناخته شده است که بسیاری از مشکلات جوش و آکنه را بر طرف می سازد. برای این منظور ۲ عدد قرص آسپرین را در مقدار کمی آب مخلوط نمایید تا خمیر نازکی به دست آید. این خمیر را روی مناطق جوش دار بمالید. ۱۵ دقیقه صبر نمایید سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک نیز مانند روش های قبل برای دریافت نتایج مطلوب باید به طور منظم دو بار در هر روز انجام شود. همچنین می توانید به جای آب، عسل را با قرص مخلوط نمایید.

کمپرس گرم

برای رفع جوش های زیر پوستی می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید، برای این منظور لازم است پارچه ای را در آب گرم خیس کنید و به مدت چند دقیقه روی جوش ها قرار دهید، تکرار این کار  در حدود ۳ تا ۴ بار در روز را تا زمانی که جوش ها درمان شوند، ادامه دهید. استفاده از کمپرس چای کیسه ای سیاه گرم نیز در این زمینه مؤثر است، همچنین چای سیاه خواص زیادی داشته و موجب کاهش التهاب خواهد شد.

درمان خانگی جوش زیر پوستی

شیر

یک روش درمان خانگی دیگر برای رفع جوش های زیر پوستی استفاده از شیر است، برای این منظور یک پنبه را بعد از آغشته کردن به مقداری شیر بر روی جوش های زیر پوستی خود بمالید، حال بعد از مدت زمان ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید، انجام این کار را سه بار در روز تکرار کنید و تا زمانی که جوش ها بیرون آیند ادامه دهید.

درمان جوش زیرپوستی

و یا می توانید یک تکه نان را داخل شیر داغ بخیسانید و سپس آن را درون پارچه ای قرار دهید، بعد به مدت چند دقیقه روی جوش بگذارید و انجام این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

الکل

تکه ای پنبه را داخل الکل خیس کنید، سپس به آرامی آن را بر روی جوش ها بمالید، بعد از نیم ساعت با آب ولرم شست و شو دهید، تکرار این عمل چندین بار در روز به رفع جوش ها کمک می کند. همچنین به جای الکل می توانید از ادکلن های حاوی الکل نیز استفاده کنید.

سیاه دانه

متخصصان طب سنتی مصرف سیاه دانه و روغن کنجد را برای رفع جوش های زیر پوستی مؤثر می دانند، به این صورت که می توان با ترکیب پودر سیاه دانه و مقداری روغن کنجد یک نوع ماسک تهیه کنید و روی پوست تان بمالید، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، سپس صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید، تکرار این کار در حدود ۱۰ تا ۱۵ روز و به طور مداوم و منظم می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد. درمان جوش زیر پوستی

روش های دیگر درمان خانگی جوش های زیر پوستی

استفاده از ماسک صورت برای رفع جوش یکی از موثرترین روش های طبیعی است که با کمترین هزینه انجام می گیرد و نتایج مثبتی دارد. انواع ماسک های طبیعی دیگر که برای درمان جوش های زیر پوستی موثر هستند شامل موارد زیر می باشند. این مواد طبیعی نیز مانند موارد بالا  باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست بمانند و همچنین برای دریافت نتایج مطلوب به طور منظم هر روز انجام دهید.

  • آب لیمو طبیعی
  • روغن نارگیل
  • سفیده تخم مرغ
  • بخار آب
  • سیب زمینی
  • خمیر دندان
  • انبه
  • ماسک خاک رس

درمان جوش

جوش ها جزء یکی بدترین و ناخوشایند ترین مشکلات پوستی برای هر فرد می باشند. اما شما به راحتی می توانید با روش های درمان خانگی جوش زیر پوستی که در این مقاله مطرح شد، به درمان جوش های صورت بپردازید و نتایج مطلوبی نیز دریافت نمایید. همچنین می توانید با کلیک بر روی درمان جوش با دیگر روش های درمانی موثر و مفید آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *