دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با این روش ها سرگیجه تا را برای همیشه درمان کنید

  • پروین حیدریان
  • ۳ مهر ۱۳۹۵
  • ۰

سرگیجه یک نوع رفتار یا بیماری شایع است که به راحتی و آسانی درمان می شود. فقط باید رژیم غذایی مناسب و استرس خود را کاهش دهید. در این مقاله با درمان سرگیجه و بهترین روش های مبارزه با آن آشنا خواهید شد.

سرگیجه حالتی فیزیکی می باشد که فرد دچار سنگینی در سر و عدم تعادل می شود. عوامل دیگر مانند ضربه مغزی، مصرف نادرست مواد غذایی، فشار خون پایین و مشکلات عصبی منجر به سرگیجه می شوند و باید فرد بیمار شروع به درمان سرگیجه کند.

هنگامی فرد دچار سرگیجه می شود که احساس کند محیط اطراف به دور سرش در حال حرکت است یا اینکه محیط اطراف ثابت است و سرش در حال حرکت است. افراد زیادی با حذف وعده غذایی و صبحانه احساس سرگیجه می کنند. با داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم می توان از بروز سرگیجه جلوگیری کرد.

سرگیجه و درمان آن

بررسی انواع روش های درمان سرگیجه

مهمترین علل سرگیجه کم آبی بدن، استرس و نخوردن وعده غذایی است. بنابراین بهترین راه برای درمان سرگیجه نوشیدن مقدار زیاد آب در طول روز است. میزان استرس خود را کم کنید و وعده های غذایی خود را به طور منظم میل نمایید. یکی از شایع ترین علت مراجعه افراد بزرگسال به پزشک بروز سرگیجه است.

درمان فیزیکی برای سرگیجه یک روش ساده است که پزشک با مانورهایی که روی سر انجام می دهد، پس از انجام دادن یک یا دو دوره از این نوع درمان بهبود حاصل می شود.

برای تسکین سرگیجه پزشک داروهایی مانند دیازپام و مکلزین تجویز می کند و به کاهش نمک در رژیم غذایی توصیه می کند.

  •  آرون گروپس

نوع دیگر درمان سرگیجه استفاده از رژیم غذایی مناسب، خواب و ورزش کافی و کاهش استرس می باشد که این مواد کمک اساسی به بهبود سرگیجه می کنند.

درمان سرگیجه

استفاده از دارو های گیاهی برای بهبود سرگیجه

داروهای گیاهی نقش موثری برای درمان سرگیجه دارند. با درست استفاده کردن از داروهایی گیاهی زیر سرگیجه خود را بهبود بخشید.

درمان گیاهی سرگیجه

زنجبیل

خواص زنجبیل به دلیل فواید درمانی متعددی که دارد می تواند سلول های خسته را تقویت و به آن ها انرژی دوباره بدهد. با خوردن آب خالص زنجبیل می توانید به بهبود فشار خون کمک کنید. مخلوط آب زنجبیل با عسل دارای خواص درمانی فوق العاده ای است. این مخلوط موجب افزایش محتوای هموگلوبین خون و بهبود گردش خون می شود. از این رو سرگیجه را بهبود می بخشد.

فواید آبلیمو

مهم ترین علت سرگیجه نبودن انرژی کافی در بدن است. آب لیمو ترش با خواص مفیدی که دارد می تواند انرژی فوق العاده ای به شما بدهد. برای استفاده بهتر از خواص آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و آب را به آب لیمو اضافه نمایید و سپس میل نمایید. این نوشیدنی موثر موجب تسریع در درمان سرگیجه می شود.

بابونه، نعناع و اسطوخودوس

سرگیجه همراه با خود منجر به یک وضعیت غیر طبیعی در بدن می شود. مصرف چای بابونه یا نعناع بدن را به حالت اولیه باز می گرداند و فرد به حالت طبیعی خود باز می گردد. همچنین برای رهایی از سرگیجه می توانید از روغن گرم اسطوخودوس را استفاده نمایید به طوری که این روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این ماساژ موجب می شود تا گردش خون بهبود بخشد و علایم سرگیجه کاهش یابند.

رژیم غذایی مناسب برای سرگیجه

  • مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، کاهو، نخود فرنگی، موز، انگور، زردآلو، هلو، مارچوبه و اسفناج می توانند از بروز سرگیجه جلوگیری کنند.
  • محققان به این نتیجه رسیده اند که کمبود ویتامین B در بدن منجر به سرگیجه می شود. بنابراین مواد غذایی که سرشار از ویتامین B هستند مانند گردو، عدس، جو و گندم، سویا، نخود فرنگی، لوبیا، برنج، باقلا، فندق و بادام  را بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.
  • عامل دیگر ایجاد سرگیجه کم خونی و فقر آهن است. بنابراین برای درمان خانگی سرگیجه خوردن مواد غذایی غنی از آهن مانند نخود فرنگی، اسفناج، خیار، هویج، ذرت، کرفس و آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

بهبود سرگیجه سرگیجه یک نوع بیماری شایع است که ممکن است در همه افراد رخ دهد. در این مقاله انواع روش های درمان سرگیجه و روش های مبارزه با آن را ملاحظه نمودید. امیدواریم با این روش های طبیعی و مفید به خوبی بتوانید با سرگیجه خود مبارزه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *