دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید در مورد قرص پیاسکلیدین بدانیم

  • پروین حیدریان
  • ۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

قرص پیاسکلیدین برای درمان آرتروز مورد مصرف قرار می گیرد و با توجه به اینکه از مواد طبیعی تشکیل شده است یک داروی گیاهی و بدون عوارض جانبی شناخته شده است. در این مقاله با خصوصیات این دارو بیشتر آشنا خواهید شد.

این قرص یک داروی گیاهی است، زیرا ترکیبات تشکیل دهنده آن از یک قسمت آووکادو و دو قسمت سویا تشکیل شده است. این قرص محصول کشور فرانسه است. این دارو برای درمان استئوآرتریت و آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد و به شکل کپسول سیصد میلی گرمی در بازار موجود است.

طبق مطالعات بالینی که بر روی این دارو صورت گرفته است نشان داده شده که این دارو باعث کاهش درد، افزایش اندکس های کارکردی و در نتیجه باعث می شود که از استفاده داروهای مسکن دیگر جلوگیری شود و برای درمان آرتروز و استئوآرتریت استفاده می شود، در ادامه مطلب شما را با این دارو بیشتر آشنا خواهیم کرد بنابراین اگر شما نیز در مورد کپسول پیاسکلیدین اطلاعات کافی ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

کاربردهای پیاسکلیدین

بررسی کاربردهای قرص پیاسکلیدین

پیاسکلیدین، معمولا برای درمان آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو برای بازسازی بافت مفصلی، رفع درد و التهاب مفاصل، افزایش قابلیت تحرک بیماران و جلوگیری از تخریب غضروف ها تجویز می گردد. این دارو دارای خواص درمانی طولانی مدت است و اثرات محافظتی آن برای بدن حتی تا هشت ماه پس از قطع دارو روی بافت مفصلی نیز مشاهده شده است. استفاده از این دارو در طول درمان، میزان نیاز به داروهای ضد التهاب استروئیدی را کاهش می دهد.

پیاسکلیدین و درمان بیماری

مکانیسم اثر

قرص پیاسکلیدین باعث کاهش آزادسازی و فعالیت متالوپروتئینازها و سیتوکین های التهابی می شود که از عوامل مهم برای ایجاد استئوآرتریت هستند. این دارو اثر مغذی بر روی بافت همبند می گذارد و موجب برگرداندن ساختمان غضروف به حالت طبیعی می شود. طبق مطالعاتی که بر روی این دارو صورت گرفته است نشان داده شده که پیاسکلیدین، برای درمان آرتریت روماتوئید نیز موثر است.

  •  آرون گروپس

این بیماری ها باعث ایجاد بافت عروقی تومور مانندی می شود و این عامل باعث می شود تا به فضای مفصل تهاجم و به آرامی استخوان و غضروف را تخریب کنند. در این شرایط این قرص با اثرات ضد التهابی موجب تسکین و بهبود این بیماری ها می شود.

عوارض جانبی

پیاسکلیدین، یکی از ایمن ترین داروها محسوب می شود، زیرا تنها عارضه ی جدی آن درد معده است. از دیگر عوارض این دارو که کمتر رخ می دهد امکان ایجاد میگرن و بثورات پوستی است.

تداخل دارویی

آووکادو با داروهای مهارکننده فاروارین تداخل دارد. همچنین سویا با وارفارین، آهن و لوتیروکسین تداخل مصرف دارند.

 عوارض پیاسکلیدین

بررسی ویژگی کپسول پیاسکلیدین

  • دارای عصاره های کامل آووکادو و سویا
  • بازگرداندن ساختمان غضروف به وضعیت طبیعی
  • حاوی اثر مغذی بر بافت همبند
  • دارای منشا گیاهی
  • قابل مصرف در بیماری های استئوآرتریت و دژنراتیو مفاصل
  • تحریک سنتز پروتئوگلیکان ها و کلاژن

اطلاعات دارویی کپسول پیاسکلیدین

روش های درمان بیماری آرتروز

در برخی موارد بسته به شدت علایم می توانید روش های مختلفی را جهت درمان آرتروز انتخاب کنید که تغییر سبک زندگی و روش های خانگی کمک زیادی به کاهش درد، تورم و سفتی خواهد کرد که این روش ها عبارتند از :

کاهش وزن :

اضافه وزن بر مفاصل فشار وارد کرده و در نتیجه سبب بروز درد در شما خواهد شد به همین دلیل کم کردن وزن کمک زیادی به کاهش درد می کند علاوه بر این داشتن وزن مناسب سبب کاهش خطر ابتلا به دیگر مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی و دیابت می شود.

ورزش :

انجام حرکات ورزشی سبب تقویت عضلات اطراف مفاصل شده و کمک زیادی به تسکین سفتی می کند از این رو روزانه به مدت بیست تا سی دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید مانند پیاده روی و شنا.

داشتن خواب کافی :

استراحت کافی نیز می تواند باعث کاهش تورم و التهاب شود، می توانید به منظور کاهش درد آرتروز خواب کافی داشته باشید.

روش های درمان آرتروز

نکاتی که در مورد این دارو باید بدانید

۱. از مصرف داروی از تاریخ گذشته خودداری نمایید.

۲. لیستی از تمام دارویی که مصرف می کنید را تهیه و در اختیار پزشک یا دارو ساز قرار دهید.

۳. در صورتی که در دوران بارداری یا شیردهی به سر می برید به پزشک تان اطلاع دهید.

۴. از اشتراک گذاری این دارو با دیگران خودداری نمایید.

۵. دارو را در جای خشک ، خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری نمایید.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، همانطور که در این مقاله گفته شد قرص پیاسکلیدین برای درمان آرتروز و استئوآرتریت مورد مصرف قرار می گیرد. در این مقاله با کاربردها و عوارض این دارو آشنا شدید. برای کسب اطلاعات داروهای دیگر به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *