دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تیرامیسو شکلاتی دسری فوق العاده مخصوص مهمانی ها

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹
  • ۰

تیرامیسو از انواع دسر های قدیمی ایتالیایی است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد شما می توانید این دسر خوشمزه و خوش طعم را برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید, در ادامه طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی مخصوص مهمانی ها را به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

دسر ها از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار هستند تنوع در نوع دسر ها بسیار زیاد است و شما می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود و اطرافیانتان دسر های متفاوتی را در منزل تهیه کنید. دسر تیرامیسو از انواع دسر های فرنگی متفاوت و بی نظیر است و در طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی از بیسکویت لیدی فینگر و مخلوط خامه ای شکلاتی استفاده می شود.

در مطالب گذشته آموزش آشپزی آرگا، طرز تهیه تیرامیسو ساده را آموزش دادیم. در این مطلب قصد داریم تا روش درست کردن تیرامیسو شکلاتی را نیز به شما آموزش دهیم. دسر تیرامیسو از انواع دسر هایی است که با بیسکویت تهیه می شود.

در صورت در دسترس نبودن بیسکویت لیدی فینگر می توانید برای ساخت تیرامیسو از کیک شیفون و بیسکویت پتی بور و یا کیک اسفنجی استفاده کنید.

طرز تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی

مواد لازم

خامه فرم گرفته : ۱/۲ پیمانه
پنیر خامه ای : ۲۵۰ گرم
پودر شکر : ۳ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای : ۸۰ گرم
قهوه فوری : ۱ پیمانه
بیسکویت لیدی فینگر : به میزان لازم
شکلات رنده شده : به میزان لازم
پودر کاکائو : به میزان لازم

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی

در مرحله اول دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی، ابتدا پنیر خامه ای را به همراه پودر شکر در درون ظرف مناسبی بریزید سپس این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. خامه فرم گرفته شده را به مخلوط پنیر خامه ای و پودر شکر اضافه کنید و با کمک همزن این مواد را هم بزنید تا به خوبی یکدست شوند.

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی برای مهمانی
در مرحله بعدی  شکلات تخته ای را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا به خوبی نرم شود سپس شکلات ذوب شده را به مواد دسر اضافه کنید و ۱/۳ از قهوه فوری سرد شده را به صورت کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید. همه مواد دسر را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اضافه کردن شکلات تخته ای به مخلوط خامه و پنیر خامه ای

بعد از آماده شدن مخلوط خامه ای کف قالب گردی با قطر ۱۸ تا ۲۰ سانتی متر را با کمک پلاستیک فریزر تمیزی بپوشانید و سپس ۱/۲ از مخلوط خامه ای را در ته قالب بریزید و سپس بیسکویت های لیدی فینگر را در درون بقیه قهوه فوری بزنید توجه داشته باشید که فقط سطح بیسکویت ها باید با قهوه تماس پیدا کند.

آغشته کردن سطح بیسکویت به قهوه فوری

سپس بیسکویت ها بر روی خامه ای که در کف قالب ریخته بودید قرار دهید و سطح خامه را با کمک بیسکویت ها به خوبی بپوشانید.

چیدن بیسکویت در درون قالب دسر
بقیه مخلوط خامه ای را بر روی بیسکویت های لیدی فینگر بریزید و دوباره روی سطح مخلوط خامه ای را با کمک بیسکویت هایی که به قهوه آغشته کرده اید پر کنید سپس روی دسر را بپوشانید و قالب دسر را به مدت ۶ تا یک شب در درون یخچال قرار دهید تا تیرامیسو شکلاتی شما به خوبی مزه دار شود.

   تیرامیسو شکلاتی خوشمزه

دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی

تیرامیسو از جمله دسر های فوق العاده خوشمزه و پرکالری می باشد که طرفداران زیادی دارد، اما درست کردن انواع مختلف آن برای خوشمزه تر شدن نیاز به کمی زمان و حوصله دارد، حال برای یادگیری روش تهیه دیگری از تیرامیسو می توانید تا پایان این بخش همراه ما شوید.

مواد لازم

  • بیسکویت لیدی فینگر/ ۲۰ عدد
  • تخم مرغ/ ۶ عدد
  •  شکلات چیپسی/ یک لیوان
  • شکر/ یک لیوان
  • روغن مایع/ یک چهارم لیوان
  • پنیر ماسکارپونه یا خامه ای/ ۲ لیوان
  • پودر کامائو/ ۳ قاشق غذا خوری
  • قهوه سرد/ یک لیوان

روش تهیه تیرامیسو شکلاتی

روش تهیه تیرامیسو شکلاتی

در ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه ای فلزی یا شیشه ای بشکنید و شکر را با آن مخلوط کنید. سپس قابلمه ای را پُر آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و بخار کند، سپس مخلوط تخم مرغ و شکر را روی بخار آب با همزن دستی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا ترکیب کرم رنگی بدست آید.

سپس کاسه را از روی بخار آب را برداشته و کنار بگذارید، دوباره آن را هم بزنید تا زمانی که خنک شود این کار ممکن است ۵ تا ۱۰ دقیقه به طول بینجامد، بعد از اینکه مخلوط شما خنک شد، پنیز ماسکارپونه یا پنیر خامه ای را بیفزایید و به خوبی مخلوط کرده تا یکدست شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی، قهوه آماده سرد را به همراه دو لیوان آب جوش، پودر کاکائو و روغن مایع را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. چیپس های شکلاتی را نیز به کرم آماده شده بیفزایید.

اکنون بیسکویت ها را یکی یکی به مخلوط قهوه آغشته کنید و در ته ظرفی بچینید، توجه داشته باشید که زمانی که بیسکویت ها را داخل قهوه میزنید و خارج می کنید باید سریع این کار انجام گیرد.

کمی از کرم تیرامیسو را روی بیسکویت ها بریزید تا روی آنها را بپوشاند، چند لایه دیگر از بیسکویت و کرم را اینگونه روی هم قرار دهید و برای لایه های بعدی نیز به همین صورت عمل کنید، سپس برای آخرین لایه بعد از پخش کردن مقداری کرم روی بیسکویت ها، مقداری پودر کاکائو بپاشید و دسر شکلاتی خود را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک و آماده شود.

دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی

در طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی می توانید بعد از آماده شدن این دسر خوشمزه ایتالیایی آن را از درون قالب بر روی ظرف مناسبی برگردانید سپس روی دسر را با کمک پودر کاکائو و شکلات رنده شده به زیبایی تزیین کنید و این دسر خوش طعم را در کنار اعضای خانواده سرو کنید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با انواع دسر و پیش غذا می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *