دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش طرز تهیه مربای زرشک با رنگ و طعم عالی

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

مربا زرشک از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم است که می توانید این مربا را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید, در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای زرشک را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

مربای زرشک طعم بی نظیری دارد و از انواع چاشنی های خوشمزه برای صبحانه است که اشتها را به خوبی تحریک می کند. در ساخت مربای زرشک از زرشک قرمز و تازه و شکر و وانیل استفاده می شود، بنابراین اگر شما نیز تمایل زیادی به طرز تهیه مربای زرشک در منزل دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مربا را می توانید با انواع میوه های مختلف تهیه کنید مربای آلبالو و مربا زرشک و مربای توت فرنگی از انواع مرباهای خوشمزه و خوش رنگ هستند که بهتر است این نوع مرباها را برای وعده صبحانه تان در منزل تهیه کنید.
طرز تهیه مربای زرشک

مواد لازم

زرشک تازه و قرمز : ۱ کیلو گرم
شکر : ۱۲۰۰ گرم
وانیل : ۱/۲ قاشق چای خوری
آب ولرم : ۱ لیتر
جوهر لیمو : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه مربای زرشک

ابتدا زرشک ها را به خوبی تمیز کنید و سپس آن ها را به مدت چند بار با کمک آب سرد بشویید. زرشک های تمیز شده را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس مقداری آب سرد بر روی زرشک ها بریزید (توجه داشته باشید که آب باید همه سطح زرشک ها را به خوبی بپوشاند). ظرف را به مدت ۲ ساعت در گوشه ای قرار دهید تا زرشک ها به خوبی خیس بخورند بعد از مدت زمان ذکر شده زرشک ها را آبکش کنید و سپس آن ها را در درون قابلمه ای مناسب به صورت لا به لا با شکر بریزید و درب قابلمه را ببندید و قابلمه را به مدت ۶ ساعت در درون یخچال قرار دهید تا زرشک ها آب بیندازند و به خوبی مزه دار شوند.
در مرحله بعدی طرز تهیه مربای زرشک باقی مانده شکر را آسیاب کنید تا به خوبی نرم شود سپس شکر را در درون قابلمه ای مناسب با یک لیتر آب ولرم و آب حاصل از مخلوط زرشک و شکر مخلوط کنید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شربت مربا بجوشد. جوهر لیمو را به شربت اضافه کنید و زرشک ها را نیز در درون شربت مربا بریزید توجه داشته باشید که نباید مربای زرشک را هم بزنید فقط می توانید قابلمه را هر از گاهی حرکت دهید تا مواد مربا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. بعد از این که مربا قوام آمد در چند دقیقه آخر پخت مربا زرشک، وانیل را به آن اضافه کنید و سپس مربا را از روی حرارت گاز بردارید.

 مربای زرشک خوشمزه   مراحل تهیه مربای زرشک

نکات طلایی در تهیه مربا زرشک

  1. در هنگام پخت مربا زرشک نباید آن را هم بزنید زیرا مربا له می شود.
  2. مربا را با کمک کاسه و یا پارچ در درون بطری های شیشه ای بریزید تا از له شدن مربای زرشک جلوگیری شود.
  3. مربای زرشک را باید بعد از آماده شدن به مدت چند روز در درون یخچال نگهداری کنید و سپس آن را سرو کنید.ریختن مربا در درون ظرف های شیشه ای
  4. یکی از اصلی ترین دلایل شکرک زدن مربا جوشیدن بیش از حد آن است. توجه داشته باشید، که اگر مربا به اندازه کافی نجوشد نیز شکرک می بندد بنابراین برای جلوگیری از شکرک زدن مربا باید به زمان جوشیدن مربا کاملا دقت کنید.

روش پخت مربای زرشک

در طرز تهیه مربای زرشک بعد از اینکه مربای زرشک آماده شد اجازه دهید تا به خوبی سرد شود و سپس مربا را در درون بطری های شیشه ای مناسبی بریزید و بطری ها را در درون یخچال قرار دهید.

آموزش تهیه مربای زرشک سیاه خشک

مربای زرشک سیاه خشک از دیگر مربا های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید این مربای خوشمزه را برای وعده صبحانه تان تهیه و نوش جان کنید، در ادامه مطلب نحوه تهیه این مربا را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • زرشک : نیم کیلو
  • شکر : هشتصد گرم
  • آب : دو لیوان
  • وانیل یا عرق هل : به مقدار لازم

آموزش تهیه مربای زرشک

دستور تهیه :

در روش تهیه مربای زرشک سیاه ابتدا زرشک ها را پاک کرده سپس اجازه دهید به مدت چند ساعت داخل آب خیس بخورند و پس از گذشت چند ساعت آن ها را آبکشی کرده و کنار بگذارید تا آب آن ها کاملا کشیده شود.

  •  آرون گروپس

حالا در این فاصله زمانی بهتر است به سراغ تهیه شربت مربا بروید که ابتدا شکر و آب را بر روی حرارت ملایم گذاشته و بعد از اینکه به قوام مورد نظرتان رسید به آن زرشک بیفزایید و اجازه دهید تا زرشک ها پخته همچنین جا افتاده شوند.

در مرحله پایانی به زرشک ها وانیل و یا عرق هل بیفزایید سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود و در آخر داخل ظرف های شیشه ای ریخته و یخچال نگهداری کنید، نوش جان.

دستور تهیه مربای زرشک

نکته : پس از تهیه این مربا آن را سریع مصرف نکنید اجازه دهید به مدت دو تا سه روز داخل یخچال بماند تا باعث خوش رنگ تر شدن مربا شود.

با توجه به اینکه در اوایل فصل پاییز زرشک وارد بازار می شود و اکثر افراد اقدام به خرید آن می کنند به منظور نگهداری آن می توانید زرشک ها را داخل فریزر نگهداری کنید تا تازه بمانند، برای مشاهده آموزش پخت انواع مربا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *