دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کاردستی چراغ راهنما برای کودکان (۱۰ کاردستی)

  • یلدا محمدی
  • ۹ دی ۱۳۹۹
  • ۰

جدیدترین و متنوع ترین مدل های کاردستی چراغ راهنما برای کودکان را در این مطلب گردآوری نموده ایم که این کاردستی های کودکانه زیبا می توانند الگویی برای ساخت کاردستی های زیبای چراغ راهنما شوند.

ساخت کاردستی چراغ راهنما برای کودکان می تواند ایده قابل توجهی در جهت آموزش رانندگی و مسائل پیرامون آن به کودکان باشد. همه والدین و مربیان می توانند به کودکان مهد کودک و دوره ابتدایی کمک نمایند تا با ایده های خلاقانه خود و با استفاده از وسایل ساده ایی که در دسترس دارند، کاردستی های جالب و متنوعی بسازند. در این میان مشاهده مدل های متنوع این نوع کاردستی ها نیز می توانند الگو مناسبی در این راستا باشند که در ادامه مطلب نمونه هایی از آن را ملاحظه می فرمایید.

ساخت کاردستی چراغ راهنما با ایده های جدید و جالب :

انواع مختلف کاردستی چراغ راهنمایی را می توان یکی از کاردستی های جالب و قابل توجه دانست که اغلب کودکان در دوران مدرسه ساخت آن را تجربه می نمایند. در بیشتر مواقع این کاردستی با مقوا یا کارتن ساخته می شود اما لازم است بدانید در این جهت می توان از چوب، پلاستیک و انواع وسایل دور ریختنی و ساده استفاده نمود. در ادامه نمونه هایی از مدل هایی متنوع و زیبای انواع کاردستی های چراغ راهنمایی و رانندگی را ملاحظه می فرمایید که هر یک الگویی مناسب برای شما و فرزند دلبندتان محسوب می گردند.

کاردستی چراغ راهنما کاردستی کودکانه با مقوا کاردستی برای کودکان کاردستی های چراغ راهنما کاردستی جدید چراغ راهنما کاردستی چراغ راهنما برای کودکان ساخت چراغ راهنما با مقوا کاردستی چراغ راهنمایی و رانندگی کاردستی های زیبا و جالب کاردستی ساده چراغ راهنما

آموزش ساخت چراغ راهنما

یکی از شیوه های آموزشی ساده و در عین حال جذاب برای آموزش علائم راهنمای و رانندگی و هر یک از علامت های چراغ راهنمایی به کودکان انواع کاردستی مرتبط در این زمینه و نحوه ساختن آن ها می باشد که در بالا سعی کرده ایم مدل های متنوعی از کاردستی چراغ راهنمایی و رانندگی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه این بخش می توانید با یک مدل ساخت این کاردستی برای بچه ها آشنا شوید.

وسایل لازم

برای ساختن چراغ راهنمایی به این وسایل نیاز دارید:

  • چند عدد رول دستمال کاغذی
  • مقوا مشکی بزرگ
  • کاغذ رنگی مشکی
  • برچسب های نواری به رنگ سبز، زرد و قرمز
  • قیچی
  • کارتر
  • چسب مایع و نواری

مرحله اول

در ابتدا باید رول های دستمال توالت را روی هم قرار دهید و با چسب نواری پنج سانتی رول های دستمال کاغذی را به یکدیگر متصل سازید. استفاده از رولی بزرگ تر به جای چسباندن چند رول نیز پیشنهاد خوبی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مرحله دوم

با کمک چسب مایع کاغذ رنگی مشکی رنگ را به دور رول بپوشانید.

ساخت آسان چراغ راهنما

مرحله سوم

مرحله بعد باید قطر رول را اندازه بگیرید که اندازه آن حدودا ۴.۵ سانتی متر می باشد. البته شما باید خودتان اقدام به اندازه گیری نمایید تا اندازه قطر دقیق رول مورد استفاده را بدست آورید.

مرحله چهارم

برگه ای مستطیلی با ابعاد نوزده سانت روی طول رول برش بزنید. سپس مطابق با شکل ۱۹ سانت را به ۵ قسمت تقسیم کنید به گونه ای که اندازه ۴ قسمت آن، چهار و نیم ساعت و قسمت آخر به اندازه یک سانتی متر باشد. در نهایت الگو ترسیم شده را روی مقوای مشکی پیاده نمایید و خط های کشیده شده را تا بزنید و بعد باز کنید.

وسایل ساختن چراغ راهنما

مرحله پنجم

در قسمت میانی مقوا مشکی باید در یک ردیف سه دایره با قطرهای سه سانتی برش بزنید. به حد فاصل هر دایره نسبت به هم توجه داشته باشید.

مرحله ششم

خط های ترسیم شده روی مقوا را تا نمایید و این گونه شکل یک مکعب مستطیلی را بدست آورید.

مرحله هفتم

روی قسمت یک سانتی را چسب مایع بریزید و به داخل کار بچسبانید تا مکعب محکم و ثابت گردد.

مرحله هشتم

تکه ای مقوا کمی بزرگ تر از ضلع بالایی مکعب برش بزنید و با چسب به بالا مکعب متصل سازید.

آموزش ساختن چراغ راهنما

مرحله نهم

دایره های برش زده از روی مقوای مشکی را روی برچسب های رنگی زرد و سبز و قرمز قرار دهید و از هر برچسب مربعی کمی بزرگ تر از قطر دایره ببرید.

جدیدترین کاردستی چراغ راهنما

مرحله دهم

برچسب ها را به ترتیب چراغ راهنما روی رول پوشانده شده با کاغذ رنگی بچسبانید به گونه ای که درست در زیر دایره های روی مکعب مستطیلی ساخته شده جا بگیرند.

هر یک از برچسب ها را به گونه ای روی رول بچسبانید که دید نداشته باشند.

نحوه درست کردن چراغ راهنما

اکنون چراغ راهنما آماده شده است و با چرخاندن استوانه تغییر رنگ چراغ ها را مشاهده خواهید کرد.

شیوه درست کردن چراغ راهنما

با انواع مختلف کاردستی چراغ راهنمایی و رانندگی آشنا شدید، هر یک از این مدل های زیبا می توانند بهترین ایده در این زمینه باشند و با الگوبرداری از آنها اقدام به ساخت انواع کاردستی برای کودکان نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *