دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش ساخت تراریوم در منزل (باغ شیشه ای شگفت انگیز)

  • یلدا محمدی
  • ۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش ساخت تراریوم کاکتوس و گیاهان مختلف با روشی ساده و جالب را در این مطلب مشاهده نموده و با مراحل ساخت باغ شیشه ای و تراریوم تزیینی زیبا و شیک در منزل آشنا شوید.

ساختن تراریوم یکی از ایده های قابل توجه برای پرورش و نگهداری گیاهان مختلف در فضاهای آپارتمانی می باشد، تراریوم ها که به باغ های شیشه ایی معروفند امروزه جایگاه ویژه ایی در منازل افراد یافته اند و اغلب ما ترجیح می دهیم از آنها برای نگهداری گیاهان مختلف استفاده نماییم و بدین منظور اقدام به خرید تراریوم می نماییم. اما لازم است بدانید که به راحتی و در منزل نیز می توان اقدام به ساختن باغ شیشه ایی و تراریوم نمود و از این طریق به پروش زیباترین گیاهان پرداخت. مراحل ساختن و تهیه تراریوم را در ادامه مطلب به طور کامل مشاهده نمایید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت تراریوم باغ شیشه ای :

تراریوم یا باغ شیشه ایی را می توان در ابعاد مختلف بای پروش و نگهداری از انواع گیاهان تهیه نمود و مورد استفاده قرار داد. ر خلاف نظر برخی که گمان می کنند تراریوم ها تنها جنبه تزیینی دارند و به دلیل زیبایی از آنها نگهداری می شود، لازم است بدانید که باغ های شیشه ایی کاربرد و فواید زیادی در نگهداری از گیاهانی دارند که در فضای منزل رشد نمی کنند و نیازمند رطوبت بالا می باشند. در ادامه با مراحل ساختن تراریوم در منزل آشنا شوید و با استفاده از این آموزش زیبا و خلاقیت در خانه اقدام به ساخت انواع تراریوم نمایید.

ساخت باغ شیشه ایی در تنگ

موارد لازم برای ساختن تراریوم :

ظرف شیشه ایی روشن با طرح و ابعاد دلخواه

شن یا سنگریزه

زغال چوب خرد شده

  •  آرون گروپس

خاک مناسب گلدان

گیاهان کوچک مختلف و دلخواه

پارچه بسیار نازک مانند جوراب زنانه یا پارچه های پرده ای

وسایل تزیینی و مجسمه های مختلف در صورت تمایل

ابزار مخصوص کار از جمله : قیچی، قاشق، بیل، دستکش و…

مراحل ساخت و تهیه باغ شیشه ای

مراحل ساختن تراریوم :

در اولین مرحله برای تهیه تراریوم، ظرف شیشه ایی دلخواه را انتخاب نموده و آن را بشویید و خشک کنید. توجه داشته باشید که تمیزی ظرف شما از اهمیت خاصی برخوردار است.

مراحل ساخت گلدان تراریوم

حال مقداری سنگریزه کف ظرف شیشه ایی بریزید. سعی کنید سنگ ها متمایل به یکی از دیوار های ظرف باشد، این کار به زهکشی بهتر کار کمک می کند.

آموزش ساخت تراریوم در منزل

لایه نازکی از زغال را روی سنگریزه ها بریزید. این کار برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در هنگام آبیاری گیاهان انجام می گیرد. سپس از پارچه ایی نازک همانند جوراب زنانه استفاده نموده و یک لایه روی زغال ها بکشید. این کار از فرو نشستن خاک جلوگیری می کند. در ساخت گلدان تراریوم به جای زغال ر می توان از خزه اسفاگنوم نیز استفاده نمود.

ساخت باغ شیشه ای و تراریوم

به میزان کافی از خاک استرلیزه و تمیز،  روی  پارچه قرار داده شده بر روی زغال ها بریزید. برای این کار می توانید از خاک های مخصوص گلدان که به صورت بسته بندی در بازار موجود است استفاده نمایید. (برای زیبایی بیشتر تراریوم، خاک را به صورت نامرتب و دارای شیب های مختلف داخل ظرف شیشه ایی بریزید.)

ساخت انواع تراریوم

در این مرحله محیط کشت ما آماده است و باید به سراغ انتخاب گیاه مناسب برویم. سعی کنید از گیاهانی با شاخ و برگ زیبا و کوچک و همچنین رشد کند استفاده نمایید. این گیاهان باید تحمل نور کم و رطوبت بالا را داشته باشند. ریشه های اضافه گیاه را قطع نموده و آن را با توجه به عمق ظرف در داخل خاک قرار دهید.

گلخانه خانگی عکس تراریوم خانگی

توجه داشته باشید که برای گیاهان گرمسیری و جنگی باید بر روی باغ شیشه ایی خود درپوش مناسبی قرار دهید اما گیاهان آبدار و شاداب در ظرف های در باز قرار می گیرند و بدین صورت یک گلخانه خانگی زیبا  و تماشایی در اکواریوم ها و ظروف شیشه ایی داشته باشید. از دیگر نکات مهم در این زمینه استفاده از گیاهان فاقد بیماری یا حشره می باش. در صورت مشاهده هر گونه برگ زرد، آن را از گیاه جدا نمایید.

ساخت انواع تراریوم درمنزلساخت تراریوم زیبا و شیک

کاشت گیاه و ساختن تراریوم به پایان رسید. بعد از این باید رسیدگی های لازم را برای رشد گیاه انجام دهید. بعد از کاشت، گیاهان را با استفاده از اسپری آبیاری نمایید. توجه نمایید که در تراریوم های بسته فاصله آبیاری ها باید یک ماه یا بیشتر باشد و در نزدیک ترین حالت نیز آبیاری هر دو هفته انجام می گیرد که بستگی به شرایط خاص گیاه دارد. گلدان تراریوم را در مکانی با نور غیر مستقیم قرار دهید. توجه داشته باشید که نور زیاد باعث سوختگی و از بین رفتن گیاهان می شود. از دیگر نکات مهم در زمینه ساخت تراریوم زیبا می توان به استفاده مناسب و به جا از کود اشاره نمود. کود دهی بیش از حد باعث ازبین رفتن گیاهان موجود در تراریوم می شود. ترجیحا در یک سال اول بعد از کاشت گیاه، بهتر است برنامه ایی در زمینه کود دهی نداشته باشید.

آموزش تهیه تراریومتراریوم خانگی زیباآموزش ساخت اواع تراریوم در ظرف شیشه اییباغ شیشه ایی شیک و زیبا

توجه داشته باشید که برای زیبایی بیشتر تراریوم و باغ شیشه ایی می توانید از سنگ های تزیینی و مجسمه های مختلف در داخل آن استفاده نمایید و با استفاده از نورهای مصنوعی زیبایی بیشتری به آن ببخشید. در ادامه چند نمونه باغ شیشه ایی زیبا و تماشایی را ملاحظه می فرمایید که هر یک از این تصاویر می توانند الگویی برای انتخاب گیاه و همچنین ترتیب کاشت آنها باشند و با الگوبرداری از این مدل ها، به تزیین باغچه و باغ شیشه ایی پرداخته و زیباترین تراریوم ها را داشته باشید.

تراریوم تزیینی زیبا عکس تراریوم زیبا ساخت باغ شیشه ایی در منزلتزیین تراریوم با سنگ ریزه و وسایل تزیینیساخت تراریوم باغ شیشه ایمدل جدید تراریوم شیشه ایی

ایده هایی دیگر برای ساختن تراریوم های زیبا

تراریوم کلمه ای لاتین می باشد که از دو بخش ترا (Terra) به معنای خاک، زمین و ریوم (rium)، پسوند مکان تشکیل شده است، بنابراین بر اساس نام کلی آن می توان تراریوم را نمایشگاه جانداران زمینی نامید به عبارت دیگر تراریوم جلوه ای از زندگی گیاهی یک اقلیم یا منطقه را می تواند نشان دهد. برای مشاهده تصاویری دیدنی و جدید از انواع مدلهای تراریوم های شیک و شگفت انگیز می توانید تا پایان این بخش همراه ما شوید.

ساخت تراریومهای شیشه ای

در چند سال اخیر استفاده از تراریوم ها برای تزیینات منزل به عنوان گلدان های مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است. تراریوم ها در واقع گلدان هایی شیشه ای و زیبا با گلها و گیاهان مینیاتوری هستند که مانند یک گلخانه کوچک عمل می کنند، بنابراین استفاده از آنها برای افرادی که تمایل زیادی به نگهداری از گل و گلدان های طبیعی در دکوراسیون داخلی منازلشان ندارند، می تواند پیشنهاد جذابی باشد و زیبایی خیره کننده و چشم نوازی را در خانه ایجاد نماید.

درست کردن تراریوم

استفاده از تراریوم ها به عنوان چشم روشنی و هدایا برای مناسبتهای  مختلف از جمله کادوی تولد، برای روز ولنتاین و … ایده جذابی است، در ادامه می توانید نمونه هایی از این تراریوم های زیبا را ببینید و لذت ببرید.

ساخت تراریوم شیشه ای

ساختن تراریوم

خلاقیت ساختن تراریوم

ساخت تراریومهای زیبا

ساخت تراریوم جدید

ساخت تراریوم جذاب

ساخت تراریومهای خاص

ساخت تراریومهای دیدنی

ساخت تراریومهای شیک و زیبا

ساخت تراریوم شیک

ساخت تراریومی زیبا

ساخت تراریومی دست ساز

تصاویری از تراریوم های زیبا و دست ساز

ساخت باغ شیشه ای زیبا

انواع باغ شیشه ای دست ساز

ساخت باغ شیشه ای شیک

تصاویری از باغ شیشه ای خلاقانه

امیدواریم از مشاهده مطالب ارائه شده در زمینه ساخت تراریوم و کاشت گیاهان مختلف در آن نهایت استفاده را برده باشید. توجه داشته باشید که تراریوم ها می توانند از جمله زیباترین وسایل برای تزیین منزل باشند و چه بهتر که شما با استفاده از خلاقیت و تلاش خود انواع باغ های شیشه ایی زیبا و شگفت انگیز را تهیه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *