دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیاز سوخاری ترد و خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • ۰

پیاز سوخاری نوعی خوراکی است که طعمی متفاوت و بی نظیری دارد و در طرز تهیه پیاز سوخاری از خمیر و یا آرد سوخاری استفاده می شود, در ادامه این مطلب روش تهیه پیاز سوخاری را در منزل با آسان ترین روش مشاهده خواهید کرد.

پیاز سوخاری از انواع خوارکی هایی است که به برای تزیین انواع غذا ها نظیر تزیین آش رشته و آش دندونی و … به کار می رود و به غذا طعم و مزه بی نظیری می دهد و علاوه بر این برای افزایش اشتها به غذا خوردن نیز می تواند مفید واقع شود. ساخت پیاز سوخاری در منزل به سادگی امکان پذیر است و شما می توانید با صرف زمان کمی پیاز سوخاری خوشمزه و متفاوتی را تهیه کنید.

پیاز سوخاری به پیاز حلقه ای نیز معروف است و از انواع فست فود های است که می توانید آن را به همراه سیب زمینی سرخ کرده در کنار غذاهایی نظیر میگو و انواع غذاهای گوشتی استفاده کنید.

پیاز سوخاری خوش طعم

مواد لازم

آرد : ۲ پیمانه
سفیده تخم مرغ : ۲ عدد
ماالشعیر : ۳۵۰ گرم
پیاز درشت : ۴ عدد
روغن مایع : ۱/۴ پیمانه
نمک : به میزان لازم

طرز تهیه پیاز سوخاری

برای تهیه پیاز سوخاری ابتدا در درون کاسه ای مناسب آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس روغن و ماالعشیر را به مخلوط آرد و نمک اضافه نمایید و سپس خمیر را به مدت ۶۰ دقیقه در گوشه ای قرار دهید.
بعد از مدت زمان ذکر شده پیاز ها را به صورت حلقه های یک سانتی برش دهید و با کمک فشار دست پیاز ها را از یکدیگر جدا کنید. قسمت های مرکزی پیاز را بهتر است در طرز تهیه پیاز سوخاری به کار نبرید.

روش تهیه پیاز سوخاری
در مرحله بعدی روش تهیه پیاز سوخاری سفیده های تخم مرغ را از زرده آن ها جدا کنید و سپس سفیده ها را آنقدر هم بزنید تا به خوبی کف کنند. سفیده زده شده را با مخلوط آرد و نمک مخلوط کنید و سپس پیاز های حلقه شده را در درون خمیر قرار دهید. روغن را در درون تابه ای بریزید تا به خوبی داغ شود و اگر از سرخ کن استفاده می کنید آن را بر روی دمای ۱۷۵ درجه تنظیم کنید و با کمک چنگال پیاز ها را در درون روغن قرار دهید تا به خوبی سرخ شوند و سپس پیاز های سوخاری شده را از درون روغن بیرون بیاورید و آن ها را در درون آبکش قرار دهید تا روغن پیاز ها گرفته شود.

سرخ کردن پیاز سوخاری با کمک سرخ کن

  •  آرون گروپس

طرز تهیه پیاز سوخاری به صورت مرحله به مرحله پیاز سوخاری    پیاز سوخاری خوشمزه و خوش طعم

در این بخش از آشپزی روش درست کردن پیاز سوخاری را به صورت مرحله به مرحله مشاهده کردید. شما می توانید بعد از تهیه پیاز سوخاری به کمک آن انواع غذا های مورد نظر خود را به زیبایی تزیین کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *