دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سوپ رشته با طعم عالی و بی نظیر به همراه نکات طلایی

  • ندا خوشرو
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

سوپ رشته یکی از پیش غذاهای خوشمزه است. در طرز تهیه سوپ رشته می توانید از انواع سبزیجات نظیر هویج، پیاز، سیب زمینی، جعفری و … استفاده کنید. همچنین برای خوش طعم کردن سوپ رشته از انواع ادویه ها استفاده می شود.

سوپ رشته به سوپ ورمیشل نیز معروف است و شما می توانید برای ساخت سوپ رشته از رشته های سوپی و پاستای شکل دار استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید از رشته های سوپی برای پخت سوپ رشته استفاده کنید بهتر است سبزیجات را به شکل خلالی باریک و کوچک خرد کنید و اگر تمایل دارید که از پاستای شکل دار برای پخت رشته سوپی استفاده کنید سبزیجات را به صورت نگینی خرد کنید تا ظاهر سوپ شما بهتر شود.

طرز تهیه سوپ رشته با دو روش مختلف

سوپ از پیش غذاهای محبوب و پرطرفدار است که بیشتر برای مجالس و مهمانی ها افطاری پخته می شود. سوپ جو و سوپ رشته و سوپ مرغ از انواع سوپ های خوشمزه و مناسب برای مهمانی ها و مجالس هستند که بهتر است هر کدبانویی دستور پخت سوپ های متنوع را یاد بگیرد.

تزیین سوپ رشته

دستور تهیه سوپ رشته خوشمزه

مواد لازم

سیب زمینی متوسط : ۲ عدد
هویج متوسط : ۱ عدد
پیاز : ۱ عدد
آب مرغ غلیظ : ۱ لیتر
رشته سوپی : ۱/۲ پیمانه
زردچوبه : ۱/۲ قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه : ۱/۴ قاشق چای خوری
آبلیمو و آبغوره : به میزان لازم
نمک و روغن : به میزان لازم
زعفران دم کرده : ۱ قاشق غذا خوری

روش تهیه سوپ رشته

در مرحله اول بهتر است ابتدا استاک ( آب) مرغ را برای پخت سوپ تهیه کنید. برای تهیه استاک مرغ ران و بال و گردن مرغ را در درون قابلمه ای به همراه آب و پیاز و جعفری و هویج و نمک قرار دهید تا به خوبی پخته شوند سپس همه مواد را در درون صافی بریزید و از آب صاف شده مرغ برای پخت سوپ استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

روش تهیه استاک مرغ
هویج و سیب زمینی را با توجه به شکل رشته های خود برش دهید و سپس پیاز را به صورت ریز خرد کنید و در درون تابه ای مناسب پیاز را با کمک یک قاشق روغن تفت دهید.

تفت دادن پیاز

سپس هویج را به پیاز اضافه کنید.

تفت دادن هویج

بعد از اینکه هویج تفت خورد سیب زمینی های خرد شده را به همراه زردچوبه به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید و به مدت دو تا سه دقیقه دیگر نیز مواد را تفت دهید.

تفت دادن سیب زمینی

در مرحله بعد  مرغ و نمک را نیز به سوپ اضافه کنید و بعد از اینکه همه مواد سوپ به خوبی پخته شدند رشته سوپی را به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ رشته با بهترین روش در منزل

اضافه کردن رشته سوپی به سوپ رشته

سپس برای خوش طعم کردن سوپ رب و زعفران را نیز به سوپ رشته اضافه کنید.

اضافه کردن زعفران به سوپ رشته
در مرحله آخر پخت سوپ رشته چند دقیقه قبل از آماده شدن سوپ، آبلیمو و آبغوره را اضافه کنید و اجازه دهید سوپ به مدت چند دقیقه دیگر نیز بر روی حرارت گاز بماند.

 تزیین سوپ رشته با زرشک و جعفری ساطوری

روش دوم : طرز تهیه سوپ رشته با مرغ

مواد لازم

  • سینه مرغ : ۲۵۰ گرم
  • رشته ورمیشل : یک پیمانه
  • پیاز : یک عدد
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
  • هویج : دو عدد
  • گوجه فرنگی : یک عدد
  • جعفری : یک قاشق غذاخوری
  • لیموی ترش : یک عدد
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • زردچوبه : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم

دستور پخت سوپ رشته خوشمزه

برای تهیه این نوع سوپ ابتدا گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب و مقدار کمی زردچوبه درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و بعد از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و گوشت مرغ را از درون قابلمه خارج نمایید و آن را در مکانی مناسب قرار دهید.

پیاز نگینی خرد شده را به همراه مقداری روغن درون قابلمه بریزید سپس پیاز را تفت دهید تا طلایی و نرم شود و بعد از اینکه پیاز کمی سرخ شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن بیفزایید. گوشت را ریش ریش کنید یا آن را به صورت نگینی خرد نمایید سپس گوشت را به مواد درون قابلمه بیفزایید.

طرز تهیه سوپ رشته

مرغ های ریش ریش شده را سرخ کنید و رب گوجه فرنگی را به مخلوط مواد سوپ بیفزایید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس ۴ لیوان آب به مواد سوپ بیفزایید و حرارت گاز را روی شعله ملایم قرار دهید تا مواد سوپ پخته شوند.

در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ رشته بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پوست گوجه ها را بگیرید و آن ها را رنده نمایید سپس گوجه ها را به همراه هویج نگینی خرد شده به مخلوط مواد سوپ بیفزایید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از افزودن گوجه فرنگی ها ، سیب زمینی های نگینی خرد شده را به مواد سوپ بیفزایید.

روش تهیه سوپ رشته فرنگی

فلفل و نمک را به مواد سوپ بیفزایید سپس رشته های سوپی را به مخلوط مواد بیفزایید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه سوپ را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و آن را تزیین کنید.

تزیین سوپ رشته مجلسی

نکات طلایی برای پخت بهتر سوپ رشته

۱. می توانید در پخت سوپ رشته از استاک مرغ و گوشت استفاده کنید.
۲. سوپ رشته را اگر با آب ماهیچه بپزید طعم بی نظیر و خوشمزه ای را پیدا می کند.
۳. برای تهیه سوپ رشته می توانید از فلفل دلمه ای و نخود فرنگی نیز استفاده کنید.
۴. اگر زمان کافی برای تهیه سوپ رشته را ندارید می توانید سیب زمینی و هویج را بدون تفت دادن در درون آب مرغ بریزید تا پخته شوند.

سوپ رشته

در طرز تهیه سوپ رشته می توانید بعد از آماده شدن سوپ آن را با کمک زرشک و جعفری ساطوری تزیین کنید. امیدواریم روش پخت سوپ رشته مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و بتوانید با کمک این مطلب آشپزی سوپ رشته با طعم متفاوتی را در منزل تهیه کنید. از سوپ رشته می توانید به عنوان پیش غذا و یا وعده غذایی کامل استفاده کنید, اگر شما تمایل دارید با پخت سوپ های متنوع آشنا شوید می توانید به بخش انواع آش و سوپ مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *