دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن جوش صورت با 7 پیشنهاد عالی

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۴ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

جوش صورت یکی از ناخوشایندترین مشکلات اغلب افراد است. درمان های زیادی برای جوش صورت وجود دارد اما درمان های مفید و قطعی اندک هستند. با توجه به علت جوش زدن صورت، اقدامات درمانی متفاوت است.

جوش زدن صورت یکی از مشکلاتی است که تقریبا اغلب افراد آن را تجربه کرده اند. جوش زدن صورت دلایل مختلفی دارد و نوع پوست، شرایط آب و هوایی و خیلی از عوامل دیگر در جوش زدن صورت تاثیر گذار هستند. در این مطلب، چند روش از بین بردن جوش صورت را بررسی می کنیم.

از بین بردن جوش صورت

جوش صورت

1- روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون برای درمان جوش صورت، یکی از موثرترین روش ها می باشد. روغن زیتون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی، ماده بسیار خوب برای از بین بردن جوش صورت می باشد. روغن زیتون پوست را مرطوب کرده و در نتیجه جوش ها سریع تر از بین می روند. از خواص دیگر روغن زیتون می توان به ضدباکتری بودن آن اشاره کرد، به همین دلیل منبع بسیار خوبی برای ممانعت از جوش زدن مجدد صورت است. همچنین این روغن مفید خاصیت ضد التهابی دارد که مانع التهاب اطراف جوش ها می شود.

2- مصرف مقدار کافی آب

کم آبی بدن یکی از دلایل ایجاد جوش ها و چین و چروک پوست می باشد. برای داشتن پوستی سالم و با نشاط، آب به مقدار لازم استفاده کنید تا علاوه بر حفظ سلامتی، مشکلات ناشی از جوش زدن را رفع کند.

  •  آرون گروپس

3- مخلوط جو دو سر و جوش شیرین

یکی از گیاهان مفید برای از بین بردن جوش صورت، استفاده از ماسک جو دوسر می باشد. دو قاشق چای خوری جو دوسر را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید و تا جایی که این مخلوط به شکل خمیر در آید، آب به آن اضافه کنید. سپس این خمیر را بر روی صورت بمالید و پس از مدتی آن را با آب ولرم بشویید.

جوش صورت و راه حل درمان آن

4- تغذیه مناسب

مصرف غذاها به صورت سرخ شده، استفاده از چربی های مضر و قند و شکر می تواند سبب جوش زدن بیشتر صورت شود. از خوردن این مواد اجتناب کرده و مواد را به صورت سالم طبخ و مصرف کنید تا جوش ها درمان و جوش های جدید ایجاد نشود.

5- درمان مشکلات داخلی

از جمله بیماری های داخلی که می تواند باعث جوش زدن صورت شود، بیماری های مرتبط با کبد است. برای از بین بردن جوش صورت خود، ابتدا علت جوش زدن را بیابید. می توانید از پزشک متخصص درخواست انجام آزمایش های کبدی داشته باشید. در این صورت با تشخیص بیماری داخلی و درمان آن می توانید جوش صورت خود را از بین ببرید.

از بین بردن جوش

6- ماسک لیمو و تخم مرغ

از جمله اقدامات خانگی برای درمان جوش ها برای انواع پوست ها، استفاده از ماسک لیمو و تخم مرغ است. نصف آب لیمو تازه را بگیرید و آن را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. توصیه می شود این ماسک را شب ها بر روی پوست صورت قرار داده و صبح آن را با آب ولرم بشویید.

از بین بردن جوشاز بین بردن جوش

7- پرهیز از خوردن مواد هورمونی

برخی مواد غذایی دارای هورمون های شیمیایی هستند که خوردن این مواد علاوه بر جوش زدن مجدد صورت می تواند باعث شود جوش های ایجاد شده نیز درمان نشود.

از جمله اقدامات درمانی برای از بین بردن جوش، اجتناب از استفاده صابون های شیمیایی، لوازم آرایشی نامعتبر است. همچنین برای حافظت از پوست صورت، استفاده از ضد آفتاب بسیار توصیه می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *