دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هر آنچه باید در مورد پماد کالاندولا بدانیم

  • پروین حیدریان
  • ۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

پماد کالاندولا فواید و مزیت های فراوانی برای پوست دارد. از جمله این خواص برای پوست، رطوبت دهی به پوست های خشک، ضد خارش و حساسیت، برای تسکین درد عضلات، حساسیت ها مورد استفاده قرار می گیرد و خارش بدن نوزادان را نیز از بین می برد.

این پماد (بهار) از گلبرگ گل همیشه بهار تولید شده است. از این گل به صورت خشک و یا پودر نیز استفاده می شود که حاوی ۲ تا ۵ درصد گل همیشه بهار است. عصاره گیاهان دارویی، به صورت موضعی استفاده می شود، مانند چای که در کمپرس استفاده می شود، اما این پماد عمر طولانی تر و مفید تری، برای استفاده ما دارد، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در مورد پماد کالاندولا اطلاعات کافی ندارید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طبیعت اطراف ما پر از گیاهان مفید و دارای خواص معجزه انگیز وجود دارد که یکی از گیاهان پر از فایده، گل همیشه بهار است. به دلیل خواص زیاد و معجزه آور این گل برای پوست، محققان آن را به صورت پماد در آورده اند تا استفاده از این گل پر از فایده آسان تر باشد. از این پماد به صورت یک لوسیون و یا مانند یک مرهم شفا استفاده می شود. این پماد بیشتر برای پوست های خشک مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه، با خواص درمانی این پماد محبوب و پر خاصیت، بیشتر آشنا خواهید شد.

پماد کالاندولا

فواید و خواص پماد کالاندولا برای پوست

این پماد در درجه اول برای درمان ناراحتی های پوست، کبودی، سوختگی و زخم های باز استفاده می شود. این پماد با خاصیت های فراوان، به رشد مویرگ کوچک جدید، که باعث بهبود گردش خون می شود، کمک فراوانی می کند و زخم های پوستی را التیام می بخشد. همچنین این پماد به ترمیم بافت پوست، برای زخم های باز و همچنین برای آسیب های بافت پوست، مانند آفتاب سوختگی، سرعت فراوانی برای بهبود این زخم ها و آسیب ها می بخشد.

خواص درمانی این پماد به بهبود اگزما، درماتیت اطراف دهان و دیگر حساسیت های پوست، کمک فراوانی می کند. این پماد پر از فایده دارای اثر تسگین دهندگی و ضد خارش و ضد درد برای بافت های اطراف پوست را نیز دارد. این پماد برای درمان سرما زدگی جزئی نیز توصیه شده است.

پماد کالاندولا برای پوست

کالاندولا، برای نوزاد

این پماد تسکین دهنده خوب برای پوست نوزاد، به ویژه در هنگام خشکی هوا، بسیار مناسب است. این پماد برای محافظت پوست های ظریف و تسکین دهنده پوست کودک می باشد. در هنگام عوض کردن پوشک و یا هنگام خشکی آن ناحیه، می توان از این پماد برای رطوبت دهی استفاده شود. به طور کلی برای تسکین و تغذیه پوست های ظریف، مثل پوست کودک، مورد استفاده قرار می گیرد.

پماد کالاندولا کودک

خاصیت ضد التهابی

از جمله خواص پماد کالاندولا، خاصیت ضد التهابی آن برای تسکین درد عضلات، گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدن، استفاده می شود. مطالعات فراوانی در این خصوص صورت گرفته است که در صورت بروز این مشکلات برای پوست و بدن، از این پماد معجزه گر استفاده شود.

پماد کالاندولا برای تسکین

بررسی کاربرد کالاندولا

  • سوختگی ادراری نوزادان
  • درماتیت های آلرژیک و درماتیت ناشی از پرتو درمانی
  • ترک های پوست و خشکی
  • سوختگی بر اثر برخورد با بخار آب داغ یا اجسام داغ
  • درمان آفتاب سوختگی و پیشگیری از آن
  • گزش حشرات
  • آزردگی های جلدی ناشی از بریدگی های سطحی و خراش ها

نکاتی که در مورد این پماد باید بدانید

۱. میزان و نحوه مصرف این پماد بسته به نوع التهاب و بیماری پوستی دارد به همین دلیل در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد.

  •  آرون گروپس

۲. پس از تمیز کردن ناحیه مورد نظر مقداری از این پماد را در طی روز چندین بار بر روی پوست تان استفاده کنید.

۳. به منظور ترمیم زخم ابتدا ناحیه آسیب دیده را با محلولی مانند بتادین ضد عفونی کنید و یا در رابطه با زخم بستر ابتدا با سرم نمکی پوست را تمیز کرده و خشک نمایید و بر روی ناحیه آسیب دیده لایه ای از این پماد را اعمال کنید.

۴. در صورتی که سوختگی به علت برخورد با بخار داغ یا جسم داغ باشد بلافاصله یک لایه ضخیم از این پماد را بر روی منطقه ای از پوست که دچار سوختگی شده است بگذارید و روزی چند بار آن را تعویض کنید تا سبب جلوگیری از بروز تاول و وخیم شدن آن شود.

اطلاعات دارویی کالاندولا

۵. از استفاده این پماد دز اطراف چشم اجتناب کنید.

۶. اگر دچار سوختگی های شدید و عمیق شده اید پیش از استفاده از این پماد با پزشک تان مشورت کنید.

۷. در صورتی که در زمان استفاده از این پماد سوزش یا حساسیت شدید را تجربه می کنید مصرف دارو را قطع کنید.

۸. در زمان بارداری و یا شیردهی با مشورت پزشک از این پماد می توانید استفاده کنید.

۹. پماد را بر اساس اندازه توصیه شده بر روی محل آسیب دیده بمالید و از مصرف بیش از حد آن پرهیز کنید.

۱۰. دارو را در دمای کمتر از سی درجه سانتی گراد نگهداری نمایید.

نکاتی در مورد کالاندولا

کالاندولا، پمادی پرکاربرد و مفید برای پوست همه افراد است. این پماد پر از خواص، علاوه بر زیبایی به تسکین و آرام بخشیدن پوست و دردهای عضلانی نیز کمک فراوانی می کند. در این مطلب ویژگی های و موارد مصرف این پماد را بیان کردیم. در پایان پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر از داروها، به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *