دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از ترک شکم در بارداری و روش های درمانی مفید

  • یلدا محمدی
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

روش های موثر و مفید برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری و موثرترین شیوه های درمان خانگی ترک های پوستی ناشی از بارداری و چاقی را در این مطلب مشاهده نمایید.

به وجود آمدن ترک شکم در دوران بارداری، یکی از مشکلات رایج این دوران است که همه خانم ها را آزار می دهد، اما لازم است بدانید این مشکل نیز مانند سایر بیماری ها و مشکلات پوستی دارای درمان است و با کسب اطلاعات کافی در این زمینه می توانید به جلوگیری و رفع ترک های پوستی ناشی از حاملگی و چاقی پرداخته و از این طریق زیبایی را به پوست بدن تان برگردانید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید و از راهکارهای ارائه شده در این زمینه نهایت استفاده را ببرید.

ترک پوست شکم در بارداری

درمان ترک شکم در بارداری و بعد از زایمان :

 ایجاد ترک شکم در دوران حاملگی اغلب به دلیل افزایش وزن ناگهانی پیش می آید، همه خانم ها در دوران بارداری، حدود ۱۲ تا ۱۶ کیلوگرم وزن اضافه می نمایند اما بیشتر کسانی که به صورتی ناگهانی دچار اضافه وزن می شوند بر روی پوست شکم و سایر نقاط بدن ترک هایی را مشاهده می فرمایند. البته مسائل ژنتیکی و همچنین نوع تغذیه و فعالیت های بدنی نیز در رخ دادن ترک های پوستی بی تاثیر نمی باشند.

آثار کشیدگی پوست در دوران بارداری که به صورت ترک های پوستی ظاهر می گردند می توانند در ابتدا صورتی، قرمز، قهوه ای روشن یا تیره باشند که به مرور زمان تغییر رنگ داده و کمرنگ تر می شوند اما به خودی خود از بین نمی روند و آثار آنها بر روی پوست باقی می ماند. بدین منظور توجه به راه های درمانی می تواند تاثیرات بسیاری در این رابطه داشته باشد. که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با کمک روش هایی که گفته می شود شکمی بدون ترک در بارداری داشته باشید.

ترک شکم در بارداری

درمان خانگی ترک شکم در دوران حاملگی :

در این بخش به معرفی چند راهکار و درمان خانگی برای ترک های پوستی می پردازیم که با استفاده از این روش های ساده می توانید به رفع و جلوگیری از ایجاد ترک های پوستی بر روی شکم و پوست بدنتان بپردازید. این روش ها شامل موارد زیر می باشند :

  • رطوبت رسانی به پوست از طریق نوشیدن آب و مایعات کافی
  • به جریان انداختن خون در پوست شکم با استفاده از برس پوست و پارچه در زمان استحمام
  • تسریع گردش خون با استفاده از فعالیت های بدنی و ورزش های مناسب
  • جلوگیری از خاراندن پوست شکم به دلیل حساس و نازک بودن پوست
  • ماساژ متناوب پوست با شیر و یا روغن زیتون تا دو ماه بعد از زایمان
  • استفاده از روغن جوانه گندم در ماه های اول بارداری
  • استفاده از غلات، کلسیم، ویتامین، پروتئین، میوه و سبزیجات در رژیم غذایی
  • به کارگیری راهنمای اضافه وزن تدریجی در دوران بارداری
  • استفاده از مکمل های ویتامین c در دوران بارداری

ترک شکم در بارداری

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درمان ترک شکم در دوران حاملگی

روش های طبیعی و زیادی جهت رفع ترک شکم در دوران حاملگی وجود دارد که در ادامه چند راهکار مفید و موثر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

روغن زیتون

یکی از بهترین روش ها جهت رفع ترک های شکمی در بارداری و جلوگیری از ایجاد این نوع ترک ها روغن زیتون است، کمی از این روغن را داخل کف دست تان ریخته سپس ناحیه شکم، دور ناف و … به صورت منظم ماساژ دهید و بلافاصله پس از انجام این کار دوش بگیرید و یا می توانید روغن زیتون را با سرکه و آب ترکیب نمایید و از این مخلوط به عنوان کرم شب استفاده نمایید.

درمان ترک شکم در بارداری

ژل آلوئه ورا

استفاده از این گیاه جهت رفع ترک شکم در دوران حاملگی گزینه بسیار مناسبی است می توانید به صورت روزانه ژل آلوئه ورا را بر روی ترک های شکم بمالید این ژل به نرمی و التیام پوست کمک زیادی می کند.

شکر

یک قاشق غذا خوری شکر را با چند قطره لیمو ترش و کمی روغن بادام با هم مخلوط نمایید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی ترک های پوستی بمالید، جهت دریافت بهترین نتیجه هر روز قبل از حمام از این روش استفاده نمایید.

ترک های شکم در دوران حاملگی و روش های رفع آن

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به دلیل اینکه سرشار از پروتئین می باشد به عنوان یک روش عالی جهت درمان ترک های شکم در دوران حاملگی محسوب می شود بنابراین به صورت منظم سفیده تخم مرغ را بر روی ترک های پوستی تان بمالید.

آب سیب زمینی

می توانید برای از بین بردن ترک های شکمی از آب سیب زمینی استفاده کنید، یک عدد سیب زمینی را به دو قسمت تقسیم کرده سپس یک تکه را برداشته و بر روی ترک پوستی بمالید و پس از اینکه آب سیب زمینی جذب پوست تان شد ناحیه مورد نظر را با آب بشویید.

رفع ترکهای شکم در بارداری با روش های طبیعی

زردچوبه و چوب صندل

یک تکه چوب صندل و ریشه تازه زردچوبه را هر کدام جداگانه داخل کمی آب خیس نمایید سپس خمیر به دست آمده را به نسبت مساوی با هم مخلوط نمایید و بر روی پوست تان اعمال نمایید و پس از خشک شدن محل مورد نظر را بشویید، جهت دریافت بهترین نتیجه از این روش به مدت شش ماه استفاده نمایید تا شاهد تغییرات شگفت انگیزی در پوست تان شوید.

سخن پایانی

با موثرترین روش ها برای درمان و جلوگیری از ترک شکم در بارداری آشنا شدید، لازم است بدانید به کارگیری از این روش ها از ابتدای دوران حاملگی توصیه شده است و بهتر است آن ها را به بزرگ شدن شکم و ایجاد ترک ها موکول ننمایید و از همان ابتدا با استفاده از روش های موثر به پیشگیری و رفع این مشکلات پوستی کمک نمایید. با این حال در صورت بروز ترک ها پوستی می توانید آثار باقی مانده از آنها را با کمک لیزر پوست از بین ببرید، که این روش اغلب توسط متخصصان پوست و طی سه یا چهار جلسه انجام می گیرد.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم راهکارهای ارائه شده در زمینه جلوگیری و رفع ترک شکم در بارداری برای شما مادران گرامی مفید بوده باشد، از شما دعوت می نماییم با مراجعه به بخش کودک و والدین از دیگر مطالب پزشکی و نکات مهم و دانستنی های مفید در رابطه با دیگر مسائل نیز دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *