دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیمچی کره ای خوشمزه و محبوب

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

کیمچی یکی از انواع خوراک های تخمیر شده کره ای است که در طرز تهیه کیمچی از سبزیجات و ادویه های مختلف استفاده می شود. این خوراک خوشمزه امروزه در سراسر جهان بسیار پر طرفدار شده است. شما نیز می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیرترین غذاهای دنیا کیمچی است که در این مطلب بهترین و اصلی ترین دستور تهیه کیمچی را به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

کیمچی یکی از اصلی ترین و معروف ترین غذاها در کره است که اگر در دستور ساخت آن از ادویه و سبزیجات خوش طعمی استفاده شود طعم بی نظیری پیدا می کند. سوشی ژاپنی و موساکا یونانی هم از غذاهای فرنگی خوش طعمی هستند که مانند کیمچی امروزه بیشتر کدبانوهای ایرانی از آن ها در برنامه غذایی خود استفاده می کنند، کره ای ها کیمچی را به عنوان یک غذای مکمل و فرعی در کناره غذاهایی همراه با برنج سرو می کنند

کیمچی خوشمزه و لذیذ

مواد مورد نیاز برای تهیه کاهو کیمچی

  • نمک : ۱/۲ فنجان
  • آب : ۴ فنجان
  • کاهو ژاپنی متوسط : ۱ عدد

مواد لازم برای مایع داخلی کاهو

  • تربچه متوسط ژاپنی : ۶ عدد
  • ریشه زنجبیل کوچک خرد شده : ۱ عدد
  • پیازچه متوسط : ۳ عدد
  • نمک : ۲ قاشق غذاخوری
  • سس ماهی : ۱/۴ فنجان
  • فلفل هندی ورقه ای خرد شده : ۱ فنجان
  • پودر برنج شیرین و یا آرد : ۱/۴ فنجان

مواد لازم برای طرز تهیه کیمچی

طرز تهیه کیمچی غذای محبوب کره ای

برای تهیه کیمچی ابتدا باید کاهو را آماده کنید و سپس مایع داخلی درون کاهو را آماده نمایید در مطالب زیر دستور ساخت کاهو و مایع داخلی کیمچی را به صورت مرحله به مرحله ملاحظه خواهید کرد.

طرز تهیه کیمچی به صورت مرحله به مرحله

دستور تهیه کاهو کیمچی

در مرحله اول کاهو کیمچی باید کاهو را از قسمت میانی به دو تکه تقسیم کنید.

  •  آرون گروپس

طرز تهیه کاهو کیمچی

تقسیم کردن کاهو به دو قسمت

سپس کاهو را به ۴ قسمت برش بزنید دو قطعه کاهو را که نصف کرده اید به دو نیم تقسیم کنید و سپس آن ها را هم از میان به دو قسمت مساوی تقسیم کنید نصف کاهو را برای مایع داخلی کیم چی نگه دارید.

کاهو کیمچی
در مرحله بعدی روش تهیه کیمچی ۱/۴ از فنجان نمک را با آب در درون کاسه ای ترکیب کنید.

درست کردن آب و نمک

سپس کاهو را در درون آب و نمک قرار دهید بعد از این که کاهو به خوبی در درون آب و نمک خیس خورد آن را از درون آب و نمک بیرون آورید.

قرار دادن کاهو کیمچی در درون آب و نمک

باقی مانده نمک را در لا به لای کاهو به خوبی بپاشید توجه داشته باشید که نمک باید در بین همه برگ ها به طور مستقیم پخش شود.

ریختن نمک در لا به لای برگ های کاهو کاهو کیمچی

سپس نمک و کاهو را به مدت ۲.۵ ساعت در گوشه ای قرار دهید.

کاهو کیمچی طرز تهیه کیمچی در منزل

طریقه ساخت مایع داخلی کیمچی

پودر برنج و یا آرد را در درون ظرفی مناسب با آب مخلوط کنید و سپس ظرف را بر روی شعله گاز قرار دهید تا مایع پودر برنج به دمای جوش برسد سپس زیر شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که مایع پودر برنج سرد شود.

مایع پودر برنج

در مرحله بعدی طرز تهیه مایع داخلی کیمچی پیازچه ها را به خوبی خرد کنید.

خرد کردن پیازچه

سپس تربچه ژاپنی را نیز خرد نمایید.

خرد کردن تربچه

سبزیجات خرد شده را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس فلفل دلمه ای و سیر رنده شده و زنجبیل را با پیازچه ها به خوبی مخلوط کنید و سس ماهی و نمک و مایع پودر برنج را به مخلوط پیازچه و تربچه ژاپنی خرد شده اضافه کنید.

مایع داخلی کیمچی

دستور پخت کیمچی

در مرحله اول ابتدا کاهو های آماده شده را در زیر آب بشویید و شستن کاهو ها را ۳ الی ۴ بار تکرار کنید تا نمک به خوبی از لابلای کاهو ها پاک شود.

شستن کاهو کیمچی دستور تهیه کیمچی

سپس کاهو ها را به خوبی خشک کنید و اگر می خواهید کیمچی را به روش سنتی تهیه کنید مایع آماده شده را بر روی کاهو های درسته بریزید وآن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

قرار دادن مایع کیمچی بر روی کاهوهای درسته طرز تهیه کیمچی با بهترین روش کیمچی خوشمزه و خوش طعم

در مرحله بعدی دستور پخت کیمچی کاهو های پر شده را درون شیشه و یا ظرف دربسته ای قرار دهید (توجه داشته باشید که باید فضای کافی را برای فرآیند تخمیر در درون شیشه ایجاد کنید).

قرار دادن کیمچی در درون ظرف در بسته

سپس درب شبشه را به خوبی ببندید تا هوا وارد شیشه نشود و شیشه را به مدت ۲۴ ساعت در درون اتاق با دمای معمولی قرار دهید و سپس بعد از مدت ذکر شده شیشه کیمچی را در درون یخچال قرار دهید.

             بستن درب کیمچی برای فرآیند تخمیر کیمچی خوشمزه کره ای

می توانید کیمچی را بعد از فرآیند تخمیر سرو کنید بهتر است برای سرو کیمچی آن را برش دهید و در درون ظرف مناسبی قرار دهید و می توانید کیمچی را به همراه برنج نیز میل کنید.

  برش دادن کیمچی کیمچی برش داده شده کیمچی آماده سرو

نکات طلایی در تهیه کیمچی

۱. در دستور ساخت کیمچی می توانید میزان فلفل تند و سیر و زنجبیل را بیشتر کنید.
۲. فلفل هندی در دو نوع ورقه ای و پودری وجود دارد که از فلفل هندی ورقه ای باید در تهیه کیمچی استفاده کنید . از فلفل هندی پودری در طرز تهیه پاستا تند استفاده می شود.
۳. فلفل هندی را خریداری کنید که در کشور کره تهیه شده است می توانید برای این که از تهیه فلفل در کشور کره مطمئن شوید برچسب پشت بسته فلفل را بخوانید.
۴. توجه داشته باشید که کاهو را نباید در مرحله اول تهیه کیمچی بشویید و خرد کنید.
۵. کیمچی را می توانید بعد از آماده شدن به مدت ۳۰ روز در درون فریزر نگهداری کنید.

کیمچی خوش طعم

آموزش تهیه کیمچی خیار

کیمچی یکی از انواع خوراکی های سنتی کره ای است که در تهیه آن از ادویه و سبزیجات مختلفی استفاده می شود، در مطلب بالا دستور تهیه کیمچی با کاهو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، در ادامه نحوه تهیه کیمچی خیار را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید.

مواد لازم :

  • خیار : ده عدد
  • سیر خرد شده : چهار حبه
  • نمک : دو قاشق غذا خوری
  • هویج متوسط : یک عدد
  • تره خرد شده : یک فنجان
  • پیاز خلالی : یک فنجان
  • فلفل قرمز تند : نصف فنجان
  • سس ماهی : سه قاشق غذا خوری
  • آب : یک چهار فنجان
  • شکر : یک قاشق غذا خوری
  • کنجد : یک قاشق غذا خوری

آموزش تهیه کیمچی خیار

نحوه تهیه :

در روش تهیه کیمچی خیار ابتدا تقریبا یک سانتی متر از ته خیار را نادیده گرفته سپس خیارها را به چهار قسمت برش دهید و با نمک آن را آغشته نمایید.

حالا تره ها را خرد نمایید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید سپس هویج و پیاز ها را خلالی کرده و سیر را نیز له کنید و به داخل کاسه بیفزایید.

حالا به کاسه سس ماهی، فلفل، آب و شکر را اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط نمایید سپس بر روی آن کنجد بریزید و خیارها را بشویید و موادی که آماده کرده اید را لا به لای آنها بگذارید.

در مرحله آخر می توانید کیمچی خیار را در کنار برنج نوش جان کنید و مابقی آن را داخل یخچال قرار دهید و به صورت سرد آن را میل کنید.

نحوه تهیه کیمچی خیار

کیمچی یکی از انواع غذاهایی است که سرشار از ویتامین است و به هضم غذا کمک می کند و بهتر است شما آن را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهید.در این مطلب شما را با طرز تهیه کیمچی آشنا کردیم که امیدواریم از تهیه این خوراک خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع غذای ملل می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *