دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سیب زمینی تنوری متفاوت و خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۱

سیب زمینی تنوری از انواع غذاهای خوشمزه ای است که می توانید به آسانی آن را در منزل تهیه کنید, در ادامه این مطلب طرز تهیه سیب زمینی تنوری را با روشی متفاوت و آسان به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

سیب زمینی تنوری از پختن سیب زمینی در درون مایکروویو و آون توستر و فر و یا با تماس مستقیم سیب زمینی با آتش حاصل می شود. در طرز تهیه سیب زمینی تنوری می توانید از پنیر پیتزا و پنیر پارمیجانو رجیانو برای طعم بهتر نیز استفاده کنید.

با سیب زمینی می توانید غذاهای مختلفی نظیر سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی شکم پر و … را طبخ کنید. سیب زمینی تنوری از انواع غذاهایی است که دارای طعمی متفاوت و ایده آل می باشد و شما می توانید آن را با خامه و کره و پنیر و یا خوارک های گوشتی میل کنید و از طعم بی نظیر این غذا نهایت لذت را ببرید.

سیب زمینی تنوری خوش طعم

مواد لازم

سیب زمینی
روغن زیتون
پنیر پارمیجان و یا پنیر پیتزا
خامه
نمک
فلفل
کره

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با طعم عالی

سیب زمینی تنوری خوش طعم

برای تهیه سیب زمینی تنوری بهتر است از سیب زمینی های درشت و هم اندازه استفاده کنید و بعد از تهیه سیب زمینی ها باید آن ها را به خوبی بشویید ولی نباید پوست سیب زمینی ها را بکنید. در مرحله بعدی طرز تهیه سیب زمینی تنوری سیب زمینی ها را با کمک چاقوی تیزی با فاصله های نزدیک به هم و به صورت منظم ببرید توجه داشته باشید که نباید چاقو را پایین ببرید زیرا حلقه های سیب زمینی باید در یک طرف به یکدیگر وصل باشند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برش دادن سیب زمینی

بعد از برش دادن سیب زمینی ها کره را که از قبل در درون فریزر قرار داده اید به قطعات نازکی برش دهید.

برش دادن کره

سپس یک قالب پنیر پارمیجان را نیز مانند کره برش دهید.

برش دادن پنیر پارمیجان

 کره و پنیر برش داده شده را در لا به لای شکاف های سیب زمینی قرار دهید و روی برش های سیب زمینی را نمک و فلفل و روغن زیتون بریزید.

قرار دادن برش های کره و پنیر در لا به لای سیب زمینی برش داده شده

سیب زمینی ها را مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در درون فر با درجه حرارت ۳۷۵ درجه قرار دهید و بعد از این که سیب زمینی ها پخته شدند آن ها را از درون فر خارج کنید و بر روی برش های سیب زمینی خامه سفت نشده و پنیر رنده شده بریزید.

Scalloped Potatoes Recipe (10)

سپس سیب زمینی را دوباره در درون فر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید.

سیب زمینی تنوری

در دستور پخت سیب زمینی تنوری بعد از اینکه سیب زمینی ها را از درون فر خارج کردید آن ها را در درون ظرف مناسبی قرار دهید و سپس روی سیب زمینی ها را با کمک خامه سفت زده شده و تره و یا دم پیازچه تزیین کنید.

آموزش تهیه سیب زمینی تنوری در قابلمه

سیب زمینی تنوری را علاوه بر فر می توانید داخل قابلمه نیز تهیه کنید که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است، در ادامه نحوه تهیه سیب زمینی تنوری در قابلمه را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • سیب زمینی : یک کیلو گرم
  • فلفل سیاه : یک قاشق چای خوری
  • نمک :دانه درشت : به مقدار لازم

دستور تهیه سیب زمینی تنوری

دستور تهیه :

ابتدا سیب زمینی ها را تمیز شسته و آن ها در صورت کوچک بودن به دو قسمت و در صورت بزرگ بودن به چهار قسمت تقسیم کنید سپس داخل قابلمه ای مناسب بگذارید و بر روی آن نمک بپاشید.

در مرحله بعدی به قابلمه آب بیفزایید به اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بپوشاند سپس درب قابلمه را بسته و اجازه دهید بر روی حرارت معمولی بجوشد و بعد از اینکه آب جوشید درب قابلمه را نیمه باز کنید و اجازه دهید به مدت هشت تا ده دقیقه سیب زمینی ها نیم پز شوند.

حالا چنگالی را داخل سیب زمینی فرو برده تا متوجه شوید که سیب زمینی ها نرم شده اند سپس آن ها آبکش کرده و اجازه دهید آب آن ها خارج شود.

در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی تنوری با نمک درشت کف یک قابلمه مناسب را پوشانده سپس سیب مینی ها را یک لایه بر روی نمک چیده و زیر آن را شعله پخش کن بگذارید و درب قابلمه را ببندید.

در مرحله پایانی اجازه دهید سیب زمینی ها بر روی حرارت ملایم به مدت چهل و پنج تا شصت دقیقه بماند تا کاملاً تنوری شوند و آن را برگردانده تا روی دیگر آن ها نیز پخته شوند سپس، کمی فلفل سیاه روی آن پاشیده و همراه با تخم مرغ آب پز، سبزی و نان نوش جان کنید.

آموزش تهیه سیب زمینی تنوری در قابلمه

امیدواریم از تهیه این نوع سیب زمینی خوش طعم و متفاوت در منزل نهایت لذت را ببرید، در پایان به شما دوستان عزیز، پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع غذای ملل می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *