دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت موشک کاغذی جدید و متفاوت

  • یلدا محمدی
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۵
  • ۰

آموزش مرحله به مرحله ساخت موشک کاغذی برای کودکان و معرفی ایده های جالب برای ساخت موشک با کاغذ ساده و آسان را در این مطلب مشاهده نمایید.

درست کردن موشک کاغذی یکی از تفریحات جالب و مهیج در دوران کودکی است که مطمئنا همه ما بارها آن را تجربه نمودو اقدام به ساختن موشک های کاغذی متنوعی نموده ایم. برای ساختن این موشک ها روش های متعددی وجود دارد که می توانید موشک های کاغذی را به شکل های مختلف بسازید. اما در این مطلب نحوه ساختن یک مدل موشک کاغذی زیبا و جالب را ارائه می دهیم که می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. تا پایان همراه ما باشید.

ساخت موشک کاغذی آسان و زیبا برای کودکان :

ساختن موشک کاغذی را می توان یک اوریگامی جالب و دوست داشتنی دانست که نوستالوژی جالبی برای بچه های قدیم و همچنین سرگرمی مناسبی برای کودکان حال است. موشک های کاغذی را می توان به عنوان کاردستی با کاغذ نیز تهیه نمود و از آنها نهایت استفاده را برد. برای ساختن موشک های کاغذی ابتدا یک عدد کاغذ مستطیلی شکل در ابعاد دلخواه تهیه نمایید.

ساخت موشک کاغذی

در مرحله اول برای ساختن موشک کاغذ تهیه شده را از وسط تا کنید و انگشت خود را روی آن کشیده تا خط تا کاملا واضح و مشخص شود و سپس تا را باز کنید. توجه داشته باشید که برای ساختن انواع موشک با کاغذ همچون ساخت قایق کاغذی توجه به خطوط و نحوه تا زدن کاغذ از اهمیت خاصی برخوردار است.

نحوه ساخت موشک با کاغذموشک کاغذی زیبا و جالب

یک گوشه کاغذ را به طرف داخل تا کنید طوره که لبه کاغذ منطبق با خط تا که در وسط کاغذ ایجاد شده، باشد. گوشه دیگر کاغذ را نیز به همین شکل تا بزنید.

  •  آرون گروپس

آموزش موشک های کاغذیکاردستی با کاغذآموزش تهیه موشک کاغذی

حال نوک ایجاد شده در بالای کاغذ را به داخل برگردانید. توجه داشته باشید که نوک تیز آن دقیقا بر روی خط تا که بر روی کاغذ ایجاد نموده ایم، قرار می گیرد.

موشک کاغذی برای کودکانموشک با کاغذ رنگی

مجددا لبه های کاغذ را به سمت داخل تا بزنید. با توجه به شکل زیر می توانید این مرحله را به خوبی انجام دهید.

نحوه ساخت موشک با کاغذ

این مدل موشک کاغذی دارای دو بال می باشد، برای تهیه بال اول باید بال ها را مانند نوک موشک اما با زاویه ایی بیشتر تا بزنید. توجه به تصاویر زیر می تواند راهنمای مناسبی در این مرحله باشد، هر دو طرف موشک را با این روش تا کنید.

ساخت کاردستی موشک کاغذی ساخت انواع موشک با کاغذ ساخت موشک های کاغذی

برای درست کردن بال دوم، موشک را برگردانید و دو طرف آن را به سمت خط وسط تا کنید. ساختن دو بال برای این موشک کاغذی باعث می شود دارای سرعت بالایی در حرکت باشد. موشک کاغذی نیز همچون بادبادک کاغذی نیازمند توجه به ساخت صحیح برای سرعت بیشتر می باشد.

نحوه ساخت موشک کاغذی کاردستی موشک کاغذی ساخت موشک های کاغذی

در مرحله آخر موشک را برگردانید و تای آن را تا حدی باز کنید که بتوان آن را در دست گرفت.

کاردستی موشک برای کودکان

ساختن موشک کاغذی ما به پایان رسید. در صورت دلخواه می توانید از گیره کاغذی کوچکی برای ثابت ماندن کار استفاده نمایید. این موشک را می توانید در رنگ ها و ابعاد مختلف تهیه نمایید. در ادامه نمونه هایی از این مدل موشک های کاغذی را ملاحظه می فرمایید.

نحوه ساخت موشکساخت موشک با کاغذ موشک کاغذی جدید و زیبا ساخت موشک کاغذی برای کودکان نحوه ساخت انواع موشک

امیدواریم ساختن موشک کاغذی برای شما نیز جذاب و جالب بوده باشد و به راحتی اقدام به ساختن این نوع موشک های جالب نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش کاردستی از دیگر طرح ها و ایده ها برای درست کردن وسایل مختلف در منزل دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *