دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

گالری عکس پلنگ و توله پلنگ و انواع گونه های آن

  • یلدا محمدی
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۵
  • ۰

مجموعه ایی زیبا و دیدنی از انواع عکس پلنگ و تصاویر منتشر شده از انواع پلنگ های ایرانی و پلنگ سیاه را در این مطلب مشاهده نموده و با عکس های گونه های مختلف پلنگ در سراسر دنیا آشنا شوید.

مشاهده عکس پلنگ های مختلف و آشنایی با ویژگی های این حیوان یکی از جذاب ترین مواردی است که اغلب انسان ها تمایل زیادی به مطالعه در این رابطه دارند. بر این اساس سعی نمودیم به گردآوری مجموعه ایی از زیباترین و متفاوت ترین عکس های انواع پلنگ بپردازیم که در این مطلب ضمن ارائه این تصاویر زیبا، به معرفی ویژگی ها و خصوصیات این حیوان می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید و از تصاویر و مطالب ارائه شده در این زمینه نهایت استفاده را ببرید.

مجموعه عکس پلنگ زیبا و خاص و انواع توله پلنگ :

پلنگ از خانواده گربه سانان محسوب می گردد که نسبت به دیگر حیوانات موجود در این خانواده، دارای پاهایی کوتاه، جمجمه ایی بزرگ و بدن کشیده است که با مشاهده عکس پلنگ به این ویژگی های ظاهری دست می یابید. پلنگ ها زندگی انفرادی دارند و اغلب برای زندگی خود محدوده خاصی را تعیین می کنند و برای حفظ این قلمرو به شدت تلاش می کنند. قلمرو پلنگ های ماده حدود 15 کیلومتر و قلمرو پلنگ های نز بین 30 تا 87 کیلومتر گزارش شده است. پلنگ ها اغلب با دیگر شکارچیان آن منطقه از جمله : ببرها، شیر ها، گرگ، خرس، سگ های وحشی و کفتار در رقابت بین گونه ای به سر می برند و ممکن است طعمه یکدیگر را بدزدند و یا توله های هم را بکشند. البته این رقابت بین پلنگ ها با ببر های منطقه بیشتر است و در مناطقی که ببر بیشتر است، شاهد پلنگ کمتری می باشیم.  پلنگ های موجود در طبیعت دارای فرم بدنی و همچنین پوست متفاوتی می باشند که منجر به شناسایی آنها می شود. در ادامه عکس های پلنگ های زیبا از گونه های مختلف را مشاهده می فرمایید که هر یک دارای ویژگی های ظاهری متفاوتی می باشند.

عکس پلنگ عکس زیبای پلنگ پلنگ خوابیده عکس زیبای پلنگ عکس جدید پلنگ

عکس های پلنگ ایرانی :

پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین گونه های پلنگ محسوب می گردد، این گونه از پلنگ که اغلب در آسیای میانه، قفقاز و ایران یافت می شود دارای ویژگی های ظاهری متفاوتی از جمله اندازه و پوشش بدن با دیگر گونه های پلنگ می باشد. اندازه طول بدن پلنگ های ایرانی تا 180 سانتی متر می رسد و دارای دمی در حدود 110 سانتی متر می باشند. در ادامه عکس های پلنگ ایرانی با مشخصات ذکر شده را مشاهده می فرمایید.

پلنگ ایرانی تصاویر پلنگ ایرانی عکس زیبای پلنگ ایرانی عکس جالب پلنگ ایرانی تصاویر پلنگ ایرانی پلنگ ایرانی در جنگل

عکس پلنگ سیاه :

همانگونه که می دانید پلنگ ها از جمله حیوانات وحشی محسوب می گردند که دارای گونه های مختلفی می باشند. پلنگ سیاه نیز گونه ایی خاص از پلنگ می باشد که دارای بدنی پوشیده از موهای سیاه می باشد، البته لازم است بدانید که این حیوان در آسیا و آفریقا در رده پلنگ ها و در آمریگا در رده جگوارها قرار دارد. با مشاهده تصاویر زیر بیشتر با این نوع پلنگ آشنا می شوید.

  •  آرون گروپس

پلنگ سیاه تصاویر پلنگ سیاه عکس پلنگ سیاه تصاویر پلنگ های سیاه عکس زیبای پلنگ سیاه

عکس های پلنگ در حال دویدن :

یکی از ویژگی های بارز و متفاوت پلنگ ها، قدرت این حیوانات در دویدن است، پلنگ ها قادرند با سرعت 58 کیلومتر در ساعت بدوند و همچنین توانایی بی نظیری در بالا رفتن از درخت دارند. در ادامه عکس پلنگ در حال دویدن را مشاهده می فرمایید که هر یک از این تصاویر از زیبایی خاصی برخوردارند.

پلنگ در حال دویدن عکس پلنگ در حال دویدن عکس های پلنگ تصاویر دویدن پلنگ عکس زیبا پلنگ در کویر

عکس توله پلنگ :

دوره بارداری پلنگ ها حدود سه ماه طول می کشد و بعد از گذشت این مدت پلنگ ماده در غار یا زیر سایبان سنگ ها و صخره ها و همچنین در بین درختان دو یا سه توله پلنگ را به دنیا می آورند که این پلنگ ها ابتدا نابینا هستند و اطراف را نمی بینند و نیازمند پلنگ مادر می باشند، همچنین توله پلنگ ها تا چهار ماهگی از سشیر مادر تغذیه می کنند. با مشاهده تصاویر زیر بیشتر با بچه پلنگ های زیبا و دوست داشتنی آشنا می شوید.

عکس بچه پلنگ عکس توله پلنگ عکس بچه پلنگ ایرانی عکس بچه های پلنگ توله پلنگ در جنگل

با گونه های مختلف پلنگ و ویزگی های خاص هر گونه آشنا شدید، امیدواریم مشاهده انواع عکس پلنگ که در این مطلب ارائه دادیم، برای شما نیز لذت بخش بوده باشد. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده تصاویر و مطالب بیشتر در رابطه با حیوانات مختلف به بخش عکس حیوانات مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *